Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروزی نامزد حزب لیبرال دموکرات در انتخابات ایالتی تورینگن با حمایت حزب "افراطی جایگزینی برای" آلمان، زلزله‌ای سیاسی را ایجاد کرده و خشم سیاستمداران و درخواست آن‌ها برای برگزاری انتخابات مجدد را به دنبال داشته است. ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نامزد حزب لیبرال دموکرات در ایالت تورینگن توانست به طور ناگهانی با حمایت گسترده حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان"، به عنوان نخست وزیر این ایالت برگزیده شود که این مسئله خشم بسیاری از شهروندان و سیاستمداران آلمانی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح سیاست پناهندگی و امنیت اولویت‌های آلمان در دوران ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپاخطر بالای مناقشات پسابرگزیت لندن و بروکسل برای اقتصاد آلمان

به نوشته برخی رسانه ها این یک نقطه عطف تاریخی در آلمان محسوب می شود که برای اولین بار حزب افراطی در این کشور توانست در نتایج انتخابات نقش تاثیر گذاری داشته و به تصدی نخست وزیری در یک ایالت کم کند.

"توماس کمریچ"، نامزد حزب لیبرال دموکرات در ایالت تورینگن روز گذشته به طور ناگهانی با حمایت حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" و حزب محافظه کار دموکرات مسیحی به مقام نخست وزیری این ایالت نائل آمد.  

رقیب کمریچ برای پست نخست وزیری این ایالت "بودو راملو"، رهبر حزب چپ های آلمان و نخست وزیر فعلی این ایالت بود.

موفقیت کمریچ در ایالت تورینگن با حمایت حزب افراطی آلمان خشم سیاستمداران آلمانی را برانگیخته و سوسیال دموکرات ها و چپ های آلمان استفاده از حمایت پوپولیست های راستگرا را یک تابو شکنی در این کشور دانسته‌اند.

شعبه حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در ایالت تورینگن تحت تاثیر شدید ناسیونالیست های آلمان است. "بیون هوکه"، رهبر این حزب در ایالت تورینگن پایه گذار جناح راست ناسیونال حزب افراطی آلمان است. سازمان امنیت داخلی آلمان هوکه را به عنوان فردی مظنون در جناح راست افراطی این کشور شناخته است.

 اختلاف آرا در مجلس ایالتی تورینگن میان کمریچ و راملو بسیار ناچیز بود. راملو، رئیس پیشین این ایالت، 44 رای نمایندگان را به خود اختصاص داد و کمریچ توانست 45 رای را به دست آورد.

کمریچ دومین نخست وزیر ایالتی در تاریخ جمهوری فدرال آلمان از حزب لیبرال دموکرات این کشور است.

واکنش خشمگینانه سیاستمداران آلمانی به نتایج انتخابات تورینگن

احزاب سوسیال دموکرات  و چپ‌های آلمان  بلافاصله پس از این انتخاب، حزب دموکرات مسیحی و لیبرال دموکرات آلمان را به " تابو شکنی غیرقابل قبول در دولت فدرال" متهم کردند.

نوربرت والتر- ­بوریانس، از رهبران حزب سوسیال دموکرات آلمان، در واکنش به این انتخاب در توئیتی نوشت که این یک رسوایی در بالاترین حد محسوب می‌شود که لیبرال دموکرات ها به راست افراطی این چنین قدرت می‌دهند. او تاکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند از دفتر مرکزی این حزب در برلین از زیر بار این عمل شانه خالی کند.

"برند ریکسینگر"، رهبر حزب چپ‌ها، قبول حمایت از سوی حزب  پوپولیستی برای آلمان را به مثابه "تابوشکنی" خواند که عواقب بسیار دور از انتظاری را در پی خواهد داشت.

رهبر چپ‌های آلمان از این روز به عنوان "روزی سیاه" نام برد و گفت که "لیبرال دموکرات و دموکرات مسیحی‌ها به وضوح در بالا بردن قدرت حزب افراطی آلمان کمک کرده‌اند".

"سوزانا هینگ‌ولز"، نماینده حزب چپ‌ها در تورینگن، دسته‌گل خود را به جای این که به کمریچ بدهد، جلوی پای او پرتاب کرد.

 نماینده جوانان حزب سوسیال دموکرات هم‌ گفت که "ماسک‌ها کنار رفتند".

حزب جایگزینی برای آلمان می‌خواهد حمایت در تعیین نخست‌ وزیر تورینگن را به عنوان نشانه‌ای برای به رسمیت شناخته شدن در سراسر کشور و حضور رسمی در سیاست فدرال برای خود قلمداد کند.

هوکه، رئیس این حزب در تورینگن، "از شروع جدید در سیاست تورینگن" سخن گفت. وی امیدوار است که اقدام این حزب به عنوان نشانه‌ای از حضور سیاست فعال آن در سطح کشور به حساب آید.

انتخاب نخست‌ وزیر ایالت تورینگن آلمان بحث ها میان سیاستمداران احزاب گوناگون آلمان را تشدید کرده است. برخی از سیاستمداران به قدرت رسیدن با حمایت پوپولیست‌های راستگرا را نقطه سیاهی در تاریخ آلمان خوانده‌اند. حزب جایگزینی برای آلمان از این شرایط برای تبلیغ سیاست خود سود می‌جوید.

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، رئیس حزب دموکرات مسیحی و وزیر دفاع آلمان نیز انتخاب حزبش با کمک حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در تورینگن را تصمیم غلطی دانسته و خواستار برگزاری انتخابات مجدد شد.

وی تاکید کرد که این یک روز بد برای تورینگن است چرا که دولت پایداری در آن وجود ندارد و اما یک روز بد برای سیستم سیاسی در آلمان است.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که نخست وزیری که به رای حزب افراطی آلمان تکیه می کند نمی تواند از حزب دموکرات مسیحی حمایت کند.

کمریچ تاکید کرده که خود مخالف حزب جایگزینی برای آلمان و سیاست هایش است. مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان، خواستار انجام انتخابات مجدد در تورینگن شده است.

ایالت‌های شرقی آلمان به مدت چهل سال در جمهوری دموکراتیک آلمان بودند و پس از فروپاشی دیوار برلین و وحدت دو آلمان در سال 1990 میلادی به آلمان فدرال پیوستند. راملو اولین نخست‌وزیر ایالتی از حزب چپ آلمان محسوب می‌شد.

تورینگن یکی از ایالت‌های شرقی آلمان است که مرکز آن شهر ارفورت است. این ایالت دو میلیون و 221 هزار نفر جمعیت دارد.

انتخابات تورینگن در ششم آبان ماه برگزار شد اما به دلیل نزدیک بودن آرا هیچ‌کدام از احزاب نتوانستند دولت اکثریت ائتلافی خود را تشکیل بدهند.

در این انتخابات احزاب چپ‌ها، سوسیال دموکرات و سبزها اکثریت نمایندگان در پارلمان ایالتی را از دست دادند.

در بسیاری از شهرهای آلمان هزاران نفر به خیابان ها آمدند و علیه انتخاب کمریچ با حمایت حزب افراطی جایگزینی برای آلمان اعتراض کردند.

معترضان در شهر برلین جلوی دفاتر مرکزی حزب لیبرال دموکرات و حزب دموکرات مسیحی نارضایتی خود از نتیجه انتخابات تورینگن را نشان دادند.

در بسیاری از شهرهای دیگر آلمان هم اعتراضات مشابهی برگزار شد.

به نوشته هفته نامه اشپیگل نتایج انتخابات ایالتی تورینگن هرج و مرج سیاسی در این کشور به راه انداخته است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نامزد حزب لیبرال دموکرات حزب جایگزینی برای آلمان حمایت حزب افراطی سیاستمداران آلمانی حزب دموکرات مسیحی انتخابات تورینگن ایالت تورینگن حزب افراطی آلمان نتایج انتخابات سوسیال دموکرات انتخابات مجدد چپ های آلمان نخست وزیری وزیر ایالت حزب سوسیال نخست وزیر بین الملل حزب چپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری با اشاره به حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست ها، گفت: بزرگترین حامی مالی انتخابات آمریکا شرکت های صهیونیستی هستند و برای تامین هزینه های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید آنها را راضی نگه دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم جدید علیه ایران و یا وتو عضویت فلسطین در سازمان ملل برای جلب رضایت اسرائیل است و برای ما اهمیت چندانی ندارد و حتی اقدامات تروریستی که در دنیا توسط آمریکا انجام می شود برای دلخوشی صهیونیست ها انجام می شود تا ضربه ای به رژیم کودک کش صهیونیستی وارد می شود اما صدای آمریکا بلند می شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور خاطرنشان کرد: رفتارهای دوگانه آمریکا برای همه دنیا نخ نما شده است و مردم آزاده دنیا به این رفتارها آشناهستند و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بدون شک نگاه مردم نسبت به انقلاب و نظام را تغییر نخواهد داد و تنها تلاشی سیاسی و بی اثر برای جلب توجه و کسب رضایت صهیونیست ها است.

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • ساعت پخش بازی بایر لورکوزن و اشتوتگارت امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان