Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:28:20 GMT

انقلاب اسلامی هیمنه نظام سلطه را درهم‌شکسته است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۷۵۳۲

انقلاب اسلامی هیمنه نظام سلطه را درهم‌شکسته است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی روز پنجشنبه در همایش ائمه جماعات مساجد قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: این‌که ببینیم کشور در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب چه جایگاهی دارد، موضوع مهمی است و این احتیاج به تحلیل و تبیین دارد.

وی بیان داشت: زمانی مرگ بر آمریکا و آتش زدن پرچم آمریکا به‌عنوان نماد دولت خبیث آن ممنوع بود، ولی پیروزی انقلاب منجربه این کار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیادی با اشاره به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه گفت: ایران تنها کشوری است که توانسته این مراکز را موردحمله قرار دهد و این یعنی آن گستردگی قدرتی که برای خود متصور بودند، از بین رفته است.

وی بابیان این‌که تقابل ایران و جبهه استکبار در میدان عمل و جنگ صورت گرفته است، گفت: ترامپ در مدت سه سالی که به ریاست جمهوری آمریکا رسیده مدام در حال رجز خواندن می‌باشد و این بیش از هر چیز به علت تبدیل‌شدن ایران به کانون وحدت‌آفرینی و مبارزه علیه استکبار است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، استخراج پانزده موضوع مفهومی از این بیانیه را موردتوجه قرار داد و گفت: جامع‌نگری به تمام موضوع‌های انقلاب اسلامی از مهم‌ترین این موضوع‌هاست.

وی در ادامه گفت: در بعُد مسائل خارجی، فرهنگ و محور مقاومت در اوج قرار داریم، ولی در برخی موارد ضعیف عمل می‌کنیم یا ضعیف عمل کردیم.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانیه هفت‌گانه گام دوم انقلاب توصیه‌هایی را بیان کردند که محورهای کلی است ولی ما باید موضوع‌ها و مصادیق پیرامونی خود را بشناسیم.

وی بابیان این‌که افق‌های روشن انقلاب اسلامی با همین کارها تحقق پیدا می‌کند، افزود: جریان امیدآفرینی در بین خانواده‌ها، جوانان و ائمه جماعت مساجد نکته‌های مهمی است که واقعاً از عهده ما برمی‌آید، و نباید حرف‌های شعاری که از عهده ما خارج است، را مطرح کنیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به دفاع مقتدرانه از انقلاب در بیانیه گام دوم خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم متوقف باشیم و تا ابد می‌خواهیم از نظریه انقلاب دفاع کنیم و بگوییم صراط و راه خوبی است.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های معاند و فضای مجازی برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی‌ بیان کرد: انقلاب اسلامی تاثیر بسزایی بر قلب‌های مردم داشته، تا جایی که فرهیختگان، استادان دانشگاه و پژوهشگران جهان انقلاب اسلامی را یک پدیده معرفی و روی آن بررسی می‌کنند، ولی ما در داخل گاهی اوقات بی‌تفاوت می‌شویم و یا فکر می‌کنیم که انقلاب کاری نکرده است.

برچسب‌ها حوزه علميه قم گام دوم انقلاب همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم گام دوم انقلاب همایش حوزه علميه قم گام دوم انقلاب همایش گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی موضوع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد، گفت: امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی در اشخاص و درون جریانات سیاسی کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را درهم کوبید
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند