Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@04:19:17 GMT

گذشت دو خانواده کردستانی از اجرای حکم قصاص

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۷۷۵۹

گذشت دو خانواده کردستانی از اجرای حکم قصاص

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و در پی پیگیری‌های مستمر و شبانه روزی خیرین و ریش سفیدان استان کردستان و همچنین مددکاران مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان دو خانواده فداکار کردستانی با گذشت از خون فرزندانشان زندگی دوباره را به دو جوان کردستانی که به دلیل ارتکاب قتل در زندان تحمل حبس کرده و منتظر اجرای حکم قصاص بودند اعطا و با این اقدام خداپسندانه خود نشان دادند که اسوه گذشت و فداکاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر جهانگیر که در سفر استانی رئیس قوه قضائیه به کردستان، در شهر سنندج حضور یافته بود در مراسم تقدیر و تشکر از این دو خانواده فداکار، «ایثار و بخشش» را از خصوصیات پیامبران و مورد تاکید آنان دانست و گفت: اقدام بسیار نیک و بزرگی که این دو خانواده با گذشت از اجرای حکم قصاص قاتل عزیزانشان انجام دادند و رضای خدای خوبی‌ها را بر حس انتقام ترجیح دادند در حقیقت دادن «حق حیات» به آنان بود و قطعاً اجر و پاداش این عمل نیک نزد خداوند متعال بسیار با ارزش و پسندیده خواهد بود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به آیات ۷ و ۸ از سوره زلزال که می‌فرماید «فمن یعمل مثقال ذرۀ خیرا یره و من یعمل مثقال ذرۀ شرا یره» اظهار داشت: روح انسان جاودانه است و در این راستا انسان می‌تواند با انجام اعمال نیک و پسندیده این جاودانگی را در بهشت برین مشاهده کند و یا در آن سوی مقابل می‌تواند خدایی ناکرده با انجام اعمال ناثواب و ناپسند این جاودانگی را به صورت عذاب الهی در جهنم ببیند.

جهانگیر در پایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از خانواده‌های اولیای دم که علیرغم اینکه هنوز داغ از دست دادن فرزندانشان را در دل می‌پروراندند حاضر به بخشش قاتل عزیزانشان شدند خاطر نشان کرد: قطعاً همین روحیه ایثار و گذشت است که موجب شده انسان به درجه‌ای برسد که حتی فرشتگان نیز قادر نیستند به این درجه دست پیدا کنند و به این ترتیب انسان بتواند از فرشته‌ها نیز فراتر رود.

کد خبر 4846301

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضائیه سازمان زندان ها قصاص شهرداری تهران شورای شهر تهران دهه فجر وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آتش نشانی شهر تهران محسن هاشمی سیدابراهیم رئیسی آلودگی هوا قوه قضائیه نیروی انتظامی محسن حاجی میرزایی سازمان تامین اجتماعی اجرای حکم قصاص دو خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی‌برحق در جلسه ستاد دیه استان زنجان، ضمن تقدیر از مردم و خیران بزرگوار استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی، افزود: در بازده زمانی ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، گفت: البته کمک‌های خیرین ادامه دارد امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش ادامه دارد، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، بیان کرد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

کد خبر 6094437

دیگر خبرها

  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد