Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:42:23 GMT

بنگاه داری بانک ها باید بر اساس قواعد مشخص انجام شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۸۴۰۵

بنگاه داری بانک ها باید بر اساس قواعد مشخص انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست «شرکت داری بانک‌ها؛ تببین وضع موجود، چالش‌ها و فرصت ها»، روز گذشته با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه برگزار شد.

در این جلسه احمد میدری، معاون وزارت کار و تعاون اجتماعی گفت: بانکداری بخشی از اقتصاد کشورهاست و سیاست‌های آن باید متناسب با سیاست‌های بازار کار و حتی سیاست‌های رفاهی کشور تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دهه ۱۹۲۰ یک بحران بانکی بزرگ در ژاپن رخ داد و دولت تصمیم گرفت بانک‌ها را ادغام و صنایع را بین ۶ بانک بزرگ با عنوان کایرتسوها تقسیم کرد و هرکدام مسئول توسعه صنعتی ژاپن در صنایع اساسی شدند. بحران اقتصادی اخیر ژاپن نیز به دلیل تضعیف نظام بانکی این کشور خارج شدن از مسیر توسعه صنعتی رخ داده است.

میدری ادامه داد: با این اوصاف اینکه چرا در ایران مسئله ضرورت خروج بانک‌ها از بنگاه داری، با وجود مضرات آن مطرح شده است، می‌تواند به چند دلیل باشد، یکی ضرورت تسهیلات دهی بانک‌ها به مردم است و خروج از بنگاه داری به این منظور انجام گرفته است. دلیل دیگر رونق گرفتن بورس می‌تواند باشد.

وی گفت: اما من معتقدم ما باید اجازه بنگاه داری و ورود مستقیم به فعالیت‌های اقتصادی را به بانک‌ها بدهیم و توسعه صنعتی را از این طریق در دستورکار داشته باشیم. بسیاری از کشورها نیز توسعه صنعتی را از همین مسیر انجام داده اند.

میدری گفت: اگر کشور بانک‌ها را به همکاری در توسعه کشور ازجمله احداث پروژه‌های عمرانی ملزم نکند و دست آنها را باز نگذارد، تسهیلات دهی به شکل نامطلوبی انجام می‌شود.

وی افزود: بنابراین شکی در آن نیست که بانک‌ها باید در بنگاه داری و سرمایه گذاری در مسیر توسعه سهم داشته باشند. اما اینکه چه قواعدی برای آن در نظر گرفته شود مهم است.

کد خبر 4846375

منبع: مهر

کلیدواژه: نظام بانکی نظام بانکی ایران ویروس کرونا قیمت نفت قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام قیمت یورو بورس اوپک نفت خام نظام بانکی تورم توسعه صنعتی بنگاه داری بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل فصل آتی پرسپوليس مشخص شد

به گزارش "ورزش سه" رضا درویش که اکنون دومین فصل مدیریت خود در پرسپوليس را دنبال می‌کند، با توجه به تغییرات شکل گرفته و بحث مالکیت سرخابی‌ها، در گام اول موفق شد نظر مثبت بانک‌ها (به عنوان مالک جدید و ۸۵ درصدی سهام پرسپوليس) را جلب کرده و جا پای خود را تا پایان فصل در این تیم سفت کند.

اکنون اما گفته می‌شود طی توافق اولیه با بانک شهر به عنوان مالک بخش عمده سهام این باشگاه، رضا درویش برای فصل آتی نیز به عنوان مدیرعامل پرسپوليس کار را دنبال خواهد کرد.

درویش هفته گذشته در جلسه‌ای خصوصی با حضور علی پروین اسطوره این باشگاه و همچنین احمدی (مدیرعامل بانک شهر) توافقات نهایی برای ادامه مدیریت این باشگاه را به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • مدیرعامل فصل آتی پرسپوليس مشخص شد
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است