Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:46:16 GMT

دانشجویان بازگشته از چین در سلامت کامل هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۸۵۵۰

دانشجویان بازگشته از چین در سلامت کامل هستند

به گزارش روز پنجشنبه وزارت بهداشت، «علیرضا رئیسی» با اشاره به رسیدگی کامل به این دانشجویان افزود: علاوه بر امکانات کامل رفاهی یک اکیپ سلامت شامل پزشکان متخصص، کارشناسان بهداشت محیط، کارشناسان امور بیماری ها و کارشناسان اورژانس در محل قرنطینه مستقر هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونای جدید در سراسر کشور دیده نشده است و تمام نیروهای بهداشت و سلامت در تمامی مبادی مرزی هوایی، زمینی و دریائی در حال کنترل بهداشتی ترددهای مرزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی پیش از این گفته بود که ویروس کرونا تاکنون ۶ نوع ویروس مختلف دارد. چهار نوع آن سرماخوردگی معمولی ایجاد می‌کند و ممکن است افرادی عادی که در کشور دچار سرماخوردگی می شوند به این نوع ویروس مبتلا باشند. نوع چهارم آن ویروس "سارس" است که در سال ۲۰۰۲ در چین از خفاش به گربه و از گربه به انسان منتقل شد و ۱۰ درصد مرگ‌آوری داشت. این ویروس از تابستان سال ۲۰۰۴ دیگر دیده نشده است. ویروس پنجم ویروس "مرس" است که در سال ۲۰۱۲ در عربستان دیده شد و از خفاش به شتر و از شتر به انسان منتقل شد و هنوز هم در عربستان وجود دارد. مرگ آوری ویروس سارس حدود ۳۰ درصد است.

به گزارش ایرنا، به دنبال شیوع کرونا در چین، دانشجویان ایرانی مقیم ووهان صبح دیروز -چهارشنبه - با یک پرواز اختصاصی و با همکاری وزارت بهداشت به کشور بازگشتند. این دانشجویان تا دو هفته در قرنطینه خواهند بود. دوره پنهان بیماری کرونا حداکثر چهار روز است و اگر یکی از این دانشجویان بیمار باشد تا شنبه مشخص می‌شود. این افراد همگی دانشجو هستند و ۱۶ نفر آنها با خانواده هستند. یک کودک نیز همراه آنان است. همراه با ۵۷ دانشجوی ایرانی و در این پرواز ۶۵ عراقی و ۲۴ سوری نیز بودند که هیچکدام وارد ایران نشدند و از فرودگاه به کشور خودشان رفتند.

برچسب‌ها ویروس کرونا علیرضا رئیسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا علیرضا رئیسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا علیرضا رئیسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در همایش پویش ملی سلامت دهان و دندان، گفت: بسیاری از بیماری‌ها از جمله فراموشی و سرطان بر اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

وی افزود: باید به سبک زندگی سالم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر در زمینه بیماری‌های دهان و دندان توجه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: نباید فقط به شناسایی بیماری‌های غیر واگیر و درمان آن اکتفا کرد بلکه باید از ابتلای دیگر هم‌وطنان به این بیماری‌ها از جمله بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری کرد.

فرشیدی افزود: باید همانند غربالگری فشار خون و دیابت که پارسال در کشور انجام شد بیماری‌های دهان و دندان نیز در شبکه نظام سلامت غربالگری شود تا توجه مردم به این بیماری و روش‌های پیشگیری از آن جلب شود.

وی گفت: هزینه درمان بیماری‌های دهان و دندان بالاست زیرا در طول سال‌ها این بیماری‌ها ایجاد شده و درمان نشده باقی مانده است، از این رو باید به خود مراقبتی و توجه به سلامت دهان و دندان در برنامه سلامت خانواده توجه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت در تأمین تجهیزات و پشتیبانی از ارتقای سلامت خانواده و افزایش سلامت دهان و دندان با هدف پیشگیری از ابتلاء به این نوع بیماری‌ها آماده همکاری است.

فرشیدی افزود: استفاده از هوش مصنوعی به ویژه برای تشخیص عکس‌های پزشکی در ارتقای سلامت دهان و دندان کشور مفید خواهد بود.

کد خبر 6100313 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی
  • نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی به ۱۵ میلیون تومان رسید
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت