Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سازمان عفو بین الملل در نتیجه تحقیقات چندساله خود اعلام کرد عربستان از دادگاهی سری برای سرکوب مخالفان در عربستان استفاده می کند. تاریخ انتشار: 16:12 - 17 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۰۶۴ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ سازمان عفو بین الملل امروز، پنجشنبه ۱۷ بهمن اعلام کرد دولت عربستان از دادگاهی سری برای خاموش کردن مخالفت‌ها علیه خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش گاردین، سازمان عفو بین الملل امروز با انتشار نتیجه تحقیقات ۵ سال اخیر خود در مورد ۹۵ پرونده ارجاع داده شده به دادگاه قضایی ویژه در «ریاض»، اعلام کرد عربستان سعودی از دادگاه ویژه سری برای پرونده‌هایی که از آن‌ها به عنوان مقابله با تروریسم یاد می‌شود، استفاده کرده و فعالان و مخالفان را تحت پیگیرد قرار داده و به حبس‌های طولانی و اعدام محکوم می‌کند.    بیشتر بخوانید:  الگوی فعالیت ترول‌های توییتری عربستان  ترکیه محاکمه عاملان قتل خاشقجی در عربستان را فرمایشی خواند
براساس گزارش سازمان عفو بین الملل، عربستان طی محاکمه‌های ناعادلانه از قوانین ضد تروریسم و ضد جرایم سایبری برای محکوم کردن فعالان و نیز مخالفان دولت عربستان به ویژه اقلیت شیعه استفاده کرده است. در واقع دادگاه ویژه ریاض که در سال ۲۰۰۸ به منظور مقابله با جرایم مربوط به عضویت در گروه تروریستی «القاعده» تاسیس شد، به دادگاهی برای "تمسخر" عدالت مبدل شده است.
«هبا مورایف»، مدیر بخش غرب آسیا و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل در این مورد گفت: «مراحل مختلف رویه‌های قضایی دادگاه‌های مذکور با نقض حقوق بشر همراه بوده که شامل محرومیت از داشتن وکیل، بازداشت بدون ملاقات و محاکمه براساس اعتراف‌های به دست آمده تحت شکنجه می‌شود.»
بر اساس تحقیقات سازمان عفو بین الملل، احکام صادر شده توسط دادگاه ویژه ریاض، شامل ۲۰ حکم اعدام بوده که ۱۷ نفر از آنان تاکنون اعدام شده اند.
عربستان سعودی از زمان ولیعهدی «محمد بن سلمان» در سال ۲۰۱۷ تلاش زیادی کرده تا چهره‌ای مترقی از خود ارائه کند، اما این اقدامات تبلیغاتی با سرکوب گسترده مخالفان همراه بوده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عربستان عربستان ولیعهد سعودی سازمان عفو بین الملل دادگاه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"

به گزارش صدای ایران از تسنیم،امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین توسط پلیس این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی تصریح کرد: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نوشت: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیرو‌های پلیس انجامید.

به گزارش شبکه‌ای بی سی آمریکا، حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیرو‌های پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعار‌های خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد