Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@05:20:30 GMT

رسانه ها باید هدایت گر و تاثیر گذار باشند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۸۹۳۶

رسانه ها باید هدایت گر و تاثیر گذار باشند

به گزارس خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از بندرعباس، احسان کامرانی در بازدید از نمایشگاه کتاب و مطبوعات استان هرمزگان با مدیران و سردبیران نشریات استان هرمزگان گفتگو کرد و در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به نقش مطبوعات در جامعه و چگونگی تاثیر آن بر افکار عمومی گفت: « امروز رسانه ها باید اطلاعات و اخبار خود را مفید، کوتاه و جامع در اختیار مردم قرار دهند زیرا ذائقه مردم با ظهور شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به رسانه های شنیداری و دیداری تغییر یافته و رسانه ها نیز باید همگام با توسعه تکنولوژی گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید زبان مردم باشند و بیانگر مشکلات و معضلات جامعه تا بتوانند با افکار عمومی جامعه ارتباط موثر برقرار نمایند و در اقناع افکار عمومی نیز تاثیر گذار و هدایت گر باشند. افزود: « امروز جنگ رسانه ای با ظهور شبکه های اجتماعی و بمباران اخبار رادیویی و ماهواره ای نقش پررنگی به خود گرفته و ابزاری برای مبارزه شده است که باید رسانه های داخلی ما ، با برنامه ریزی و برنامه سازی دقیق، برای این مبارزات آماده باشند.»

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس یادآور شد: « جنگ نرم که امروز در حوزه فرهنگی ، اجتماعی، امنیتی و... به وقوع پیوسته ماحصل جنگ رسانه ایست که سعی می شود توسط رسانه های استکبار و عوامل آنها، حریم سنت ها، اندیشه ها و باورهای ملی و مذهی در نوردیده شود و جامعه را با پوچگرایی از محتوا تهی سازند.»

کامرانی به روز رسانی رسانه ها را در کنار نوآوری و ایجاد امید و نشاط به جامعه مهم خواند و متذکر شد: «اگر نتوانیم خود را با قافله توسعه به پیش ببریم و یا جلوتر ازآن حرکت کنیم بدون شک به یک رسانه مرده و بدون تاثیر مواجه می شویم که بود و نبودش چندان تاثیری در جامعه ندارد.»

رئیس بسیج اساتید استان هرمزگان، خواستار حمایت بیشتر مطبوعات توسط وزارتخانه های متبوع شد و گفت: « عوامل دست اندرکار باید در تعلیم و نربیت نیروهای جوان، خلاق ، باانگیزه و مبتکر تلاش نمایند و با برگزاری دوره های تخصصی و دادن آموزش های لازم در حوزه رسانه های دیجیتالی، حوزه رسانه و مطبوعات را با روند توسعه همراه سازند.»

وی اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم با در دست داشتن ابزار به روز و تاثیر گذار در حوزه مطبوعات با جنگ رسانه ای دشمن مقابله نماییم و اجازه ندهیم اندیشه های و افکار منسوخ و شکست خورده آنها چون باکتری های مخرب در شریان حیاتی جامعه نفوذ و شیوع پیدا کند.

82 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نمایشگاه مطبوعات نمایشگاه کتاب احسان کامرانی بسیج اساتید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نمایشگاه مطبوعات نمایشگاه کتاب احسان کامرانی بسیج اساتید استان هرمزگان رسانه ها جنگ رسانه ای افکار عمومی تاثیر گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «آواز آن پرنده آتشین» سمیه کاظمی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کاظمی در این‌رمان اجتماعی، به جامعه جنگ‌زده دهه ۱۳۶۰ نگاه می‌کند؛ جامعه‌ای که با عشق، آرزو، امید، بهت و اندوه همراه بوده است. کتاب همچنین روایتگر داستان زنانی رنج کشیده و مردانی است که صدای بمب و خمپاره به کابوس شان تبدیل شده است.

«آواز آن پرنده آتشین» هم مناسب مخاطبینی است که طعم جنگ را چشیده‌اند و هم مناسب کسانی است که آن ایام را تجربه نکرده اند و فقط روایت هایی به گوش شان رسیده است.

داستان از عشق سودابه به یکی از پسران همسایه آغاز می شود اما این عشق با مخالف برادر سودابه مواجه می‌شود. برادر برای دوری سودابه از پسر، خواهرش را به اهواز می‌فرستد. سودابه بعد از حضور در اهواز با حال و هوای مناطق جنگ‌زده آشنا و در ادامه با ماجراها و واقعیت‌های جنگ روبرو می‌شود.

کد خبر 6098230 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد