Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@16:06:05 GMT

ماجرای حر لشکر فاطمیون

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۸۹۵۳

ماجرای حر لشکر فاطمیون

یکی از رزمندگان لشکر فاطمیون گفت: دو سال پیش رزمندگان فاطمیون چند نفر از اعضای داعش را اسیر کردند و چنان رفتارهای انسانی با آنان داشتند که برخی از آنان شیعه شدند و نام خود را عوض کردند.

به گزارش مشرق، علی فصیحی‌زاده ظهر امروز در یادواره مجاهدین بدون مرز شهدا و جانبازان لشکر فاطمیون با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی که فرمود انقلاب ما انفجار نور بود، اظهار کرد: این نور تابنده نه تنها در ایران بلکه در افغانستان هم تابش داشت و شهدایی که نامشان مشخص نبود روی مزارشان «سرباز خمینی» می‌نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر هنگام انقلاب اسلامی ایران، ساواک مردم را به جرم علاقه به امام خمینی (ره) از خانه‌هایشان بیرون می‌کشید و شکنجه می‌کرد در افغانستان نیز وضعیتی مشابه وجود داشت و اگر کسی عکس امام(ره) و رساله ایشان را نگهداری می‌کرد به منزلش هجوم می‌بردند و اعضای آن خانه را به شهادت می‌رساندند.

این رزمنده لشکر فاطمیون با بیان اینکه افغانستانی‌ها در طول ۸ سال دفاع مقدس با ایرانیان پیمان برادری بستند و لباس رزم پوشیدند، گفت: افغانستانی‌ها در این دوران همگام با ایرانیان در جبهه با دشمن می‌جنگیدند و زمانی که طالبان به مردم حمله کرد برادران ایرانی به کمک افغانستانی‌ها آمدند و با طالبان جنگیدند.

فصیحی‌زاده اضافه کرد: در سال ۹۲ لشکر فاطمیون تشکیل شد و نخستین جایی که از مواضع دشمن مورد حمله قرار دادند محل تولد ابن تیمیه بود.

وی با اشاره به اینکه تیپ فاطمیون در زمان تاسیس از ۲۲ نفر تجاوز نمی‌کرد، گفت: کسی باور نمی کرد این شمار اندک روزی تبدیل به لشکری خروشان شوند و لرزه بر اندام دشمنان بیندازند.

رزمنده تیپ فاطمیون اضافه کرد: تیپ فاطمیون با درایت و هوشمندی به دنبال فتح لاذقیه در سوریه بود و این لشکر توانست همه منطقه را فتح کند.

وی اضافه کرد: چیزی که موجب پیروزی شاگردان حاج قاسم سلیمانی در نبرد علیه داعش شد سلاح و استفاده از رزمایش‌های خاص نبود بلکه ایمان و تقوا به عنوان بهترین سلاح در دست لشکریان اسلام بود که دشمن را نابود کرد.

فصیحی‌زاده ادامه داد: دو سال پیش رزمندگان فاطمیون چند نفر از اعضای داعش را اسیر کردند و چنان رفتارهای انسانی با آنان داشتند که برخی از آنان شیعه شدند و نام خود را عوض کردند و یکی از آنان نیز در تیپ فاطمیون در مقابله با دشمن به شهادت رسید که وی را حر لشکر نامیدند.

وی افزود: رفتار خوب تیپ فاطمیون موجب شد تا بین مردم محبوب شوند و نام آنان بر سر زبان‌ها جاری شد تا جایی که برای انجام عملیات‌های مختلف درخواست می‌شد از لشکر فاطمیون در آن عملیات‌ها شرکت کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا تیپ فاطمیون داعش سردار حاج قاسم سلیمانی دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران سوریه لشکر فاطمیون امام خمینی طالبان افغانستان ایران افغانستانی ها لشکر فاطمیون تیپ فاطمیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار رحیم جهانبخش افزود: در پی وقوع نزاع و درگیری شب گذشته در یکی از محلات ارومیه و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی متهمان شناسایی شده و رسیدگی سریع به آن در دستور کار ویژه پلیس استان قرار گرفته است.

وی افزود: پس از تکمیل پرونده و دستگیری متهمان، جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

سردار جهانبخش تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و قطعاً اجازه جولان به مخلان امنیت عمومی را نمی دهیم.

دیگر خبرها

  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • عکس| ماجرای مصدومیت شدید سعید آقاخانی چیست؟/ حال کارگردان نون خ خوب است
  • عکس مدارگرد «مارس اکسپرس» از لشکر عنکبوت‌ها روی مریخ!
  • مورایس مسلمان شده؟ / ماجرای مسلمان شدن سرمربی سپاهان از زبان خودش + عکس و فیلم
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • ماجرای قمه‌کشی در ارومیه
  • یادی از شهید لشکر فاطمیون