Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@19:25:24 GMT

از دارایی‌های لوکس مالیات می‌گیریم

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۹۰۰۲

از دارایی‌های لوکس مالیات می‌گیریم

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت:به دارایی‌های لوکس و راکد باید مالیات تعلق گیرد تا مهر ماه سال جاری بدهکاران مالیاتی اگر کل بدهی خود را پرداخت می‌کردند شامل تخفیف می‌شدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای گف‌وگوی دولت و بخش خصوصی در همدان گفت: در این مدت میزان کالاهای صادراتی از نظر ارزش سه درصد کاهش اما از نظر وزنی ۲۰ درصد افزایش داشته که حاصل کار بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۱۰ ماهه گذشته ۳۶ میلیارد دلار واردات داشتیم

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه اقتصاد ما هنوز نیازمند واردات است، افزود: در ۱۰ ماه گذشته نزدیک به ۳۶ میلیارد دلار واردات به کشور داشتیم.

دژپسند با تاکید بر اینکه تعامل دو سویه دولت و بخش خصوصی تنها راه نجات اقتصاد کشور است، افزود: در شرایط تحریم در ۱۰ ماه گذشته واردات کالاهای اساسی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت چها میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک‌های خصوصی استان‌ها باید ۶۰ درصد از درآمد خود را در همان استان سرمایه گذاری کنند.

وی عنوان کرد: در هشت ماه نخست امسال ۵۲ درصد تسهیلات واگذار شده توسط بانک‌ها، در بخش سرمایه در گردش بوده است.

دژپسند با بیان اینکه بنگاه‌های ما با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند، ادامه داد: بدهی معوق مشتریان باید به بانک‌ها بازگردانده شود تا بانک گردش حساب داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید بدهی‌های دولت و معوقات بازگردد و اموال تملیکی واگذار و میزان اعتبارات افزایش داده شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه یک‌هزار میلیارد تومان تقاضا برای املاک بدون استفاده دولتی وجود دارد، گفت: مالیات باید از زاویه دیگری دیده شود و برای دریافت آن پایه‌های جدید معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه معافیت‌های مالیاتی باید بازنگری و ساماندهی شوند، اظهار داشت: برخی از معافیت‌های مالیاتی در بُرهه‌ای از زمان اثر بخش بود اما حالا لزومی به معافیت مالیاتی آن‌ها وجود ندارد.

برای دارایی‌های لوکس مالیات تعلق گیرد 

دژپسند با بیان اینکه به دارایی‌های لوکس و راکد باید مالیات تعلق گیرد، گفت: تا مهر ماه سال جاری بدهکاران مالیاتی اگر کل بدهی خود را پرداخت می‌کردند شامل تخفیف می‌شدند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: در هشت ماه نخست ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از این طریق دریافت بدهی‌های مالیاتی تامین شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: ما به شدت به دنبال اقتصاد هوشمند هستیم و می‌خواهیم فضای کسب و کار را الکترونیکی کنیم.

وی با اشاره به اینکه فراری‌های مالیاتی را باید در تور بیاندازیم، عنوان کرد: در شرایط تحریم به بخش خصوصی خوش حساب نباید فشار آورد.

دژپسند با بیان اینکه ۴۸ درصد از مصارف دولت در ۱۰ ماه گذشته از طریق درآمد مالیاتی تامین شده است، اظهار داشت: اگر از یک معلم در مناطق دور دست مالیات دریافت می‌شود باید از مدیران با حقوق بالا و تولید کنندگان با درآمد میلیاردی هم مالیات دریافت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: ما به شدت به دنبال اقتصاد هوشمند هستیم و می‌خواهیم فضای کسب و کار را الکترونیکی کنیم.

وی با بیان اینکه گمرک باید به طور کامل هوشمند شود، گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات "ایکس ری" کامیونی در گمرک سرمایه گذاری می‌شود.

دژپسند افزود: گمرک باید بدون مراجعه حضوری و با دقت خدمات ارایه کند؛ واردات قاچاقی به داخل کشور سم است و مجری آن گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اگر برای مثال ذرت آلوده از طریق قاچاق وارد کشور شود ممکن است آسیب‌های جبران نشدنی به اقتصاد وارد کند، گفت: ارتباط فعال با بخش خصوصی باید در دستور کار استان‌ها قرار گیرد و در این ارتباط سقف اختیار بانک‌های استانی در پرداخت تسهیلات حداقل ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

دژپسند اظهار داشت: همدان در بسیاری از زمینه ها در کشور زبان زد است که آن حاصل همدلی، هماهنگی و وفاق بین بخش دولتی و خصوصی بوده و بخش خصوصی این استان به بلوغ رسیده است.

وی گفت: در این چهار دهه چالش‌های متعددی را پشت سر گذاشته ایم و از این مسیر پر تلاطم عبور کردیم و به اینجا رسیدیم.

دژپسند اضافه کرد: اموال راکد دستگاه‌های دولتی باید هرچه سریع‌تر واگذار شود؛ ۲۰ تا ۸۰ درصد درآمد از این طریق در داخل استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

دژپسند اضافه کرد: اموال راکد دستگاه‌های دولتی باید هرچه سریع‌تر واگذار شود؛ ۲۰ تا ۸۰ درصد درآمد از این طریق در داخل استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/4141/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر اقتصاد مالیات لوکس دارایی لوکس وزیر امور اقتصادی و دارایی سرمایه گذاری می شود استان سرمایه گذاری درصد افزایش داشته مالیات تعلق گیرد دارایی های لوکس ۱۰ ماه گذشته میلیارد تومان بخش خصوصی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه سنگین ویسی در آستانه بازی با تراکتور؛ مدیرعامل باشگاه: حقمان را پس می‌گیریم

 مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان از جریمه سنگین سرمربی تیم فوتبال این باشگاه در آستانه دیدار فردا (دوشنبه) مقابل تراکتور تبریز انتقاد کرد.

بهرام رضاییان در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه فولاد خوزستان، درباره جریمه دو میلیارد تومانی عبدالله ویسی با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما ضمن تمکین از قانون، از احقاق حقوق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد. همانطور که مستحضر هستید، چند ساعت بیشتر تا بازی حساس فولاد مقابل تراکتور باقی نمانده است و در چنین شرایطی، پرداختن به موضوعات این‌چنینی جایز نیست.

وی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: اعتقاد داریم صحبت‌هایی که عبدالله ویسی انجام داده است، جز برای نظارت بیشتر در راستای جاری شدن عدالت در هفته‌های پایانی لیگ برتر نبوده و ایشان قصد بی‌احترامی و اهانت به هیچ نهاد و شخصی را نداشته است. با این حال در موقع مناسب و از طریق مجاری قانونی، پیگیر خواهیم بود تا خدای ناکرده حقی از هیچ‌کدام از ارکان باشگاه فولاد خوزستان ضایع نشود.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: ما باید تلاش کنیم تا در مقطع کنونی، هیچ مسئله‌ای آرامش اعضای تیم فولاد خوزستان را بر هم نزند و بتوانیم در فضای همدلی و اتحاد، در پنج هفته پایانی لیگ به نتایج دلخواه دست یابیم تا موجبات خوشحالی و سربلندی مردم شریف خوزستان را فراهم آوریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • جریمه سنگین ویسی در آستانه بازی با تراکتور؛ مدیرعامل باشگاه: حقمان را پس می‌گیریم
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است