Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیین بهره برداری از ۴ دستگاه ماشین‌آلات پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌های سطح شهر اهواز روز پنجشنبه با حضور مسئولان شهرداری این کلانشهر برگزار شد.

موسی شاعری شهردار اهواز گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز به منظور جمع آوری بهداشتی و مهندسی پسماند‌های عفونی بیمارستانی اقدام به جذب سرمایه‌گذار با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال نمود و از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ در این رابطه آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: براساس این قرارداد پیمانکار متعهد شد تعداد ۴ دستگاه ماشین آلات مخصوص جمع آوری زباله‌های عفونی با مشخصات فنی شامل نصب مخزن زباله به حجم ۶ مترمکعب و کف و دیواره با ورق ۲ میلیمتر را تهیه کند.

شاعری با بیان اینکه این ماشین‌آلات یک دستگاه بیل تخلیه و ۲ مخزن شیرابه دارند، افزود: عملکرد دستگاه توسط سیستم هیدرولیکی دستی بوده و مجهز به سیستم ایمنی است.

شهردار اهواز ادامه داد: تعداد مراکز درمانی جمع آوری پسماند‌های عفونی در سال ۹۷ تقریباً ۱۶۰ مرکز بوده و در سال ۹۸ این تعداد به بیش از ۶۵۰ مرکز و ۱۹ بیمارستان افزایش یافت.

این مقام مسئول، پسماند و مدیریت پسماند را از مشکلات همیشگی شهرداری عنوان کرد و اذعان داشت: در شهر‌ها و کلانشهر‌ها با توجه به حجم بالای جمعیت و تعدد مراکز درمانی، زباله‌های عفونی باید به یک شکل بهداشتی از محل زندگی مردم خارج شود.

او تصریح کرد: سال‌ها در شهر اهواز با این مشکل مواجه بودیم و شورای شهر نیز بار‌ها به این موضوع تاکید داشت که خوشبختانه چهار دستگاه به این موضوع اختصاص داده شد.

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این آیین گفت: زباله‌های عفونی با این خودرو‌ها از دیگر زباله‌ها تفکیک می‌شوند و با این کار یک گام کوچک در جهت سلامت جامعه برداشته می‌شود.

او افزود: امیدواریم مکانیزه کردن پسماند شهری در همه حوزه‌ها به طور سیستماتیک انجام شود.

مهرداد شیریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز گفت: دفن زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی همواره باعث بروز بیماری‌های عفونی شده است لذا کاری که امروز انجام شد بسیار ارزشمند است.

او افزود: انتظار داریم کارگر‌هایی که مسوول مستقیم این کار هستند از لباس ایمنی استفاده کنند همچنین دوره‌های آموزشی را زیر نظر کارشناسان بهداشت طی کنند تا آن‌ها نیز به بیماری‌ها مبتلا نشوند.

شریفی گفت: با توجه به تعداد بالای مطب‌ها و بیمارستان‌هایی که در سراسر شهر دایر است به طور قطع دفع زباله‌های عفونی به روش کاملا بهداشتی یک کار بسیار ارزشمند و مفید است.

در این مراسم که با حضور موسی شاعری شهردار کلانشهر اهواز، عبدالزهرا سنواتی رییس شورای شهر، مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز و جمعی از نمایندگان شورای شهر در پارکینگ شهرداری اهواز برگزار شد از چهار خودرو حمل و جمع آوری پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی رونمایی شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسماند عفونی جمع آوری زباله پسماند بیمارستانی پسماند های عفونی بیمارستان جمع آوری پسماند های عفونی عفونی بیمارستان ها ۴ دستگاه ماشین آلات زباله های عفونی شهر اهواز شورای شهر زباله ها مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهرستان گفت: روزانه ۲۰۰ تن زباله در شهر و روستاهای مهاباد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن عباسی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مهاباد خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان مهاباد شامل شهر و روستاهای تابعه روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

وی با توجه به برنامه‌های حوزه فرهنگ‌سازی، افزود: یکی از برنامه‌های خوب، تفکیک زباله از مبدأ بود که جهت اجرا برنامه‌ریزی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: از امروز سیاست تفکیک زباله از مبدأ با هدف حفظ محیط زیست، حرکت در راستای کاهش گرمایش زمین، جلوگیری از انباشت زباله در سایت دفن زباله و… در مهاباد پیگیری خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه این طرح در سطح شهر مهاباد و در بافت مرکزی شهر شروع شد، تصریح کرد: در این طرح آموزش چهره به چهره با حضور در درب منازل و همچنین مدارس و آموزش نحوه تفکیک را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرداری مهاباد نیز سطل‌های مخصوص نصب و اقدام به جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده کرده و همچنین بسته‌های تشویقی نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.

عباسی یادآور شد: در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح از شهروندان انتظار کمک و همراهی داریم.

کد خبر 751052

دیگر خبرها

  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی