Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیونل مسی نه تنها در داخل زمین بار تیم را به دوش می‌کشد، بلکه خارج از زمین هم این کار را انجام می‌دهد.

طرفداری- رئیس باشگاه بارسلونا تعهدات زیادی بر عهده دارد که شامل موفقیت در زمین، سبک بازی، هویت کاتالان و یک قدم جلوتر از رئال مادرید بودن است، اما در دوران مدرن یک الزام بالاتر از همه برجسته شده است؛ لیونل مسی خوشحال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک وظیفه ساده در قبال بزرگترین بازیکن تک باشگاهه دهه اخیر است. مردی که اهمیتش برای بارسلونا از هر شخصیتی در هر باشگاه دیگر در تاریخ معاصر فوتبال بیشتر است. استیون جرارد، فرانچسکو توتی، رایان گیگز یا پائولو مالدینی هیچکدام در مسیری که مسی قرارداشت نبودند و موفقیت هایی که مسی برای بارسلونا کسب کرد را برای تیمشان کسب نکردند. از تاسیس بارسلونا 104 سال می‌گذشت که در سال 2003، مسی کارش را در این تیم شروع کرد. نهادی مشهور که می تواند ادعا کند یک بار بازی فوتبال را دوباره اختراع کرده است. این فقط برای نشان دادن مقیاس تاثیر مسی است که در چنین باشگاه بزرگی، برجسته ترین شخصیت است.

آقای جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا، شما یک کار بیشتر ندارید، تنش اینستاگرامی بین مسی و مدیر ورزشی باشگاه، اریک آبیدال باعث نزاعی طولانی مدت بین هیئت مدیره بارسلونا و بزرگترین بازیکن بارسلونا شد. چیزی که نتیجه مدیریت منابع مالی باشگاه است و نشانه ای است که نشان می‌دهد حتی باشگاه هایی که افراد در آن ادعا می‌کنند در جهان بهترین هستند و متعلق به هواداران هستند، قادر به ایجاد چه مشکلاتی هستند. در سن 32 سالگی، مسی هنوز با اینکه روی نیمکت بنشیند یا در لیگ های سطح پایین فعالیت کند فاصله زیادی دارد. او در ماه دسامبر توپ طلا را به دست آورد، در این فصل در 24 بازی 19 گل زده است، به عنوان برند باشگاه، هیچ بازیکن جوان تر یا دیگری حتی نزدیک به جانشینی او نیست. او دلیل اصلی مخاطبان جهانی است، دلیل اصلی خرج کردن و کلیک کردن مخاطبان برای باشگاه. یک امپراتور کوچک غیرقابل انکار که بازنشستگیش مانند یک مراسم تشییع جنازه دولتی خواهد شد.

رابطه بارتومئو و مسی با گذشت زمان از هم پاشیده شده است. فرصت های گاه به گاه برای نشان دادن همبستگی وجود دارد. در همین حال، آبیدال یکی از معدود بازیکنان سابق باشگاه است که هیئت مدیره را به همکاری با خود ترغیب کرده است. تلاش او برای انتصاب ژاوی به عنوان جایگزین والورده با شکست رو به رو شد، اظهارات وی مبنی بر کم کاری بازیکنان و مقصر بودن آن ها در اخراج والورده موجی از انتقادات را روانه وی کرد. آیا با این شرایط آبیدال در سمت خود خواهد ماند؟ انتخابات بعدی ریاست باشگاه بارسلونا در اوایل سال 2021 انجام خواهد شد و بارتومئو در  از کارش کنار می‌کشد اما از یک نامزد دیگر برای پست ریاست حمایت خواهد کرد. این فرد هرکسی که باشد ناچار است لاپورتا، رئیس سابق باشگاه که به شدت محبوب مسی است را شکست دهد یا حتی در صورت نبود لاپورتا، افرادی مثل ویکتور فونت که از منتقدان ریاست کنونی باشگاه است او را به چالش خواهند کشید که پویول و ژاوی از حامیان اصلی او محسوب می‌شوند.

بارتومئو یک سیاست مارپیچی خاص در دستمزد تیم های ورزشی بارسلونا داشت که بر اساس آن، کلیه تیم ها در همه ورزش ها برای فصل جاری در مجموع 671 میلیون یورو (568 میلیون پوند) برنامه ریزی شده بود. خرید 120 میلیون یورویی آنتوان گریزمان از اتلتیکو مادرید تنها به این دلیل امکان پذیر شد که این باشگاه در مواجه با طلبکارانش وام گرفته بود. اخراج والورده، که اولین اخراج در میانه فصل بارسلونا از زمان لوئیس فن خال در سال 2003 بود، یک اتفاق خونین بود و عواقب آن سرزنش بازیکنان توسط آبیدال بود هنوز پتانسیل این را دارد که آسیب پذیر ترین نقطه برای باشگاه باشد.

از یک طرف مسی و از یک طرف بارتومئو، بخشی از صنعتگران کاتالان هستند که پل ها و فرودگاه ها و پایانه های کشتی را رونق می‌بخشند.شاید آگاهی از همین تاثیر است که باعث شد وقتی در سپتامبر گذشته یک اسپانیایی در یوتیوب او را با عنوان "Nobita"، شخصیت انیمیشن ژاپنی مترادف با شکست شناخته شده است خطاب کند، از او به پلیس شکایت کند. او ریاست باشگاهی را بر عهده دارد که تحت هدایت والورده دو فصل متوالی قهرمان لالیگا شد اما با این حال به نظر می‌رسد و اینگونه احساس می‌شود که این تیم دستاورد بزرگی نداشته است. با این حال بارسا همیشه مسی را با همه کارهایی که در داخل و خارج زمین انجام می‌دهد، داشته است. در گذشته او تهدید کرده بود که بارسلونا را ترک خواهد کرد اما معلوم شد این تنها بخشی از شطرنج مذاکرات تمدید قرارداد او بوده است. حتی تابستان امسال هم تردید هایی وجود داشت که آیا قرارداد مسی، به او این اجازه را می‌دهد که از باشگاه خارج شود؟ یا در لیگی مانند MLS که یک لیگ رقابتی تلقی می‌شود حاضر شود؟

نتیجه محتمل این است که او بارتومئو را هم پشت سر می‌گذارد، تا چند ماه دیگر مشخص می‌شود که چه کسی قدرت را در این باشگاه در اختیار دارد. با این حال، مشکلاتی که مسی به آن اشاره کرده است فراتر از اخراج والورده یا عدم جذب مهاجم جدید در ژانویه است. این رهبر ارکستر کوچک، هنوز توانایی نجات باشگاه را دارد، همانطور که در گذشته این کار را بارها انجام داده است و رئیس بعدی باشگاه به زمانی نزدیک می‌شود که دیگر گزینه نجات توسط مسی موجود نیست.

نوشته سم والاس در سایت تلگراف

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: باشگاه بارسلونا اخراج والورده برای بارسلونا هیئت مدیره لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: خطیر از مدیرعاملی استقلال عزل شد

علی خطیر از مدیرعاملی استقلال عزل شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ دقایقی بعد از توقف استقلال در تبریز مقابل تراکتور، هیات مدیره این باشگاه بدون توجه به نتیجه بازی پرسپولیس، علی خطیر را از مدیرعاملی برکنار کرد.

رئیس هیئت مدیره استقلال خبر برکناری خطیر را تایید کرده است. مهدی افضلی رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد برکناری علی خطیر از مدیرعاملی استقلال گفته است: این خبر درست است و فرشید سمیعی فعلا سرپرست موقت باشگاه انتخاب شده است. بعدا جزییات این تصمیم اعلام می شود. 

وزارت ورزش و جوانان نیز ماه‌ها تصمیم به انجام این کار داشت اما به دلیل صدرنشینی استقلال و نگرانی بابت تاثیر این اقدام در نتیجه پایان فصل، از اعلام برکناری این مدیر پرحاشیه ، خودداری کرده بود.

طی چند روز گذشته، احمد شهریاری مرد همه کاره باشگاه استقلال از سوی پتروشیمی خلیج فارس، امور باشگاه را به دست گرفته است.

دیگر خبرها

  • گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال مشخص شد
  • عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال: خطیر رسماً از مدیرعاملی برکنار شد
  • رسمی: خطیر از مدیرعاملی استقلال عزل شد
  • تأیید خبر برکناری مدیرعامل استقلال از سوی رئیس هیئت مدیره
  • علی خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد؛ ادعای یک خبرگزاری
  • اختصاصی| خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • اولین گل لیونل مسی با پیراهن بارسلونا (1 می، 2005) / فیلم
  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • مارک آندره تراشتگن در رده دوم بیشترین بازی برای بارسلونا توسط بازیکنان غیر اسپانیایی