Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل تاکید کرد که امریکا در پی ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، از طریق یک میانجیگر پیامی بدین مضمون ارسال کرد که می توانیم درباره مواضعی که ایران می تواند هدف قرار دهد، توافق کنیم.

حسین امیر عبداللهیان در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم درباره پاسخ ایران به ترور شهید سلیمانی گفت: آمریکایی ها از طریق برخی میانجیگرها گفتند که ما می توانیم از قبل درباره برخی مناطق آمریکایی که ایران می خواهد هدف قرار دهد، توافق کنیم؛ اما ایران با این امر مخالفت کرد و اعلام کرد این ما هستیم که این اهداف و سطح پاسخ و واکنش را خود تعیین می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بمباران موشکی پایگاه عین الاسد تنها پاسخی به حمله آمریکایی به خودروی شهید سلیمانی و همراهانش است و نه به ترور سردار سلیمانی؛ میانجیگرها پس از ترور سلیمانی پیامهای آشکاری از دولت امریکا بدین مضمون منتقل کردند که اگر ایران ترور سلیمانی را انتقام نگیرد ترامپ حاضر است تا تمام تحریم ها که در حیطه اختیارات رییس جمهور است، علیه ایران رفع کند؛ اما ایران مخالفت کرد.

عبداللهیان گفت: آمریکایی ها تصور نمی کردند که ما پایگاه عین الاسد را هدف قرار دهیم؛ زیرا بسیار مجهز و مستحکم بود و اگر هدف قرار بگیرد آنها می توانستند موشکهای ما را ساقط کنند و یا آنها را منحرف کنند؛ اما آنها از پاسخ ایران غافلگیر شدند و نتوانستند هیچ یک از موشکهای ایرانی را ساقط و یا منحرف کنند.

وی درباره اخراج نیروهای آمریکایی اظهار داشت: ما دوستانمان در عراق را تحت فشار قرار نمی دهیم؛ اما آنها از اشغالگری بسیار رنج کشیدند؛ آمریکایی ها باعث شدند تا فساد در عراق منتشر شود؛ اما عراقی ها خود راههای اخراج نیروهای امریکایی را تعیین می کنند.

عبداللهیان در خصوص مساله ادلب توضیح داد که در ادلب هزاران تروریست از جمله تروریستهای بیگانه وجود دارند و سوریه حق دارد تا این مناطق را پاکسازی کند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترور سلیمانی بمباران موشکی شهید سلیمانی عین الاسد حسین امیر عبداللهیان میانجیگری آمریکایی ها موشک باران انتقام ایران شهید سلیمانی آمریکایی ها عین الاسد هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خبره نظامی آمریکایی از تبادل آتش ایران و اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 اسکات ریتر خبره نظامی آمریکا به درگیری نظامی ایران و اسرائیل که با حمله اسرائیل به کنسول گری ایران در دمشق آغاز شد و حمله موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی پایان یافت، پرداخته و می‌گوید این حمله می‌توانست ابعاد بسیار وسیع تری به خود بگیرد. تحلیل این نظامی آمریکایی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • «صبر» با چاشنی توازن راهبردی قدرت/ المیادین در یادداشتی از راهبرد ایران در تقابل با رژیم صهیونیستی نوشت
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • روایت خبره نظامی آمریکایی از تبادل آتش ایران و اسرائیل
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه