Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@00:24:24 GMT

۳۷ درصد جمعیت گلستان جزو خانواده کشاورزی هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۱۲۸۰

۳۷ درصد جمعیت گلستان جزو خانواده کشاورزی هستند

مهاجر گفت: ۲۱۴ هزار خانوار یعنی ۳۷ درصد جمعیت استان جزو خانواده کشاورزی استان به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» شامگاه امروز (پنجشنبه 17 بهمن) در آیین متمرکز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 2 هزار و 532 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی استان گلستان اظهار کرد: ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و 32 هزار باغ در استان گلستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: 4 میلیون واحد دامی و 30 میلیون قطعه طیور در استان وجود دارد و گلستان 10 درصد پروتئین مورد نیاز تهران و 6 درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین می کند.

 

مهاجر ابراز داشت: سال گذشته تولیدات محصولات کشاورزی 3 میلیون 200 هزار تن بود و با برنامه ریزی انجام شده به 5 میلیون 160 هزار تن رسید.

 

وی افزود: رقم سرمایه گذاری برای تولید این میزان محصول کشاورزی یک هزار و 379 میلیارد تومان بود و 720 درصد افزایش سرمایه گذاری نسبت به سنوات گذشته شاهد هستیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه استان گلستان در تولید 15 محصول اساسی گلستان رتبه نخست کشور را دارد، بیان کرد: 27 درصد اشتغال و 21.2 درصد تولید ناخالص استان مربوط به بخش کشاورزی است.

 

مهاجر به زهکشی اراضی شمالی استان اشاره کرد و افزود: 22 هزار هکتار برای زهکشی در سفر نخست رئیس جمهور مصوب شده بود و با اعتباری که اختصاص یافت 33 هزار هکتار زهکشی شد.

 

وی با بیان اینکه 280 هزار هکتار از اراضی استان نیازمند زهکشی است، تاکید کرد: در سفر دوم رئیس جمهور 50 هزار هکتار زهکشی در دستور کار قرار گرفت و اگر یک هزار میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یابد کار زهکشی به پایان خواهد رسید  و  این زهکشی 500 هزار تن افزایش تولید محصولات کشاورزی نیز به وجود می آورد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان یادآور شد: 214 هزار خانوار یعنی 37 درصد جمعیت استان جزو خانواده کشاورزی استان به شمار می روند.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: افتتاح پروژه های دهه فجر ایام دهه فجر دهه فجر جهادی کشاورزی جهاد کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزی استان هزار هکتار درصد جمعیت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت:این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود:همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد:میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان