Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از «مقام‌های آمریکایی و عراقی» گزارش داد که واشنگتن قصد دارد معافیت عراق از تحریم‌های ضد ایرانی را تمدید کند.

به نوشته پنجشنبه شب این روزنامه آمریکایی، طبق این معافیت، عراق می‌تواند به واردات گاز طبیعی و برق از ایران ادامه دهد.

عراق برای تولید برق به گاز طبیعی ایران نیاز دارد و دولت آمریکا پیشتر نیز معافیت عراق از تحریم‌های ضد ایرانی را تمدید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمریکا آخرین بار در اواسط ماه اکتبر (مهر ماه) گذشته معافیت ۱۲۰ عراق از این تحریم‌ها را تمدید کرد.
مقامات آمریکایی بارها از عراق خواسته بودند تا واردات گاز و برق از ایران را پایان دهد اما مسئولان عراقی تاکید کرده بودند که دستکم تا سه سال دیگر امکان بی‌نیازی از واردات این حامل‌های انرژی از ایران وجود ندارد.
مقامات عراقی با اشاره به روابط همسایگی و برادری میان دو کشور از یکسو و نیاز متقابل اقتصادی از سوی دیگر بارها تاکید کرده‌اند که بخشی از نظام تحریمی علیه ایران نخواهند بود و تعاملات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را ادامه می‌دهند.
آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی که در سال ۲۰۱۵ امضا شده بود، خارج شد و تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را به صورت غیرقانونی علیه ملت ایران بازگرداند./ 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معافیت عراق از تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این وضع تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در برخی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان و خیزش یا نفوذ گرد و خاک و در نواحی مرتفع و کوهستانی گاهی رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

امیدفر، ادامه داد: از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

کد خبر 6090565

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد