Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا بامداد جمعه مدعی شد که سرکرده القاعده در شبه جزیره عرب توسط آمریکا در یمن کشته شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا در عملیات مبارزه با تروریسم در یمن توانست «قاسم الریمی» موسس و سرکرده گروه القاعده در شبه جزیره عرب را به قتل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الریمی که معاون «ایمن الظواهری» سرکرده گروه القاعده به شمار می‌آید، در دهه نود به این گروه پیوست و در افغانستان همراه «اسامه بن لادن» سرکرده پیشین این گروه بوده است.

ترامپ در این بیانیه مدعی شده است که با قتل الریمی، آمریکا به چیره شدن بر تهدیداتی که این گروه‌ها برای امنیت ملی آمریکا ایجاد می‌کنند نزدیک شده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» چند روز پیش در گزارشی به نقل از سه مقام پیشین و فعلی آمریکایی نوشت، آمریکا پس از چند ماه ردیابی و جست‌وجو، حمله‌ای هوایی را علیه رهبر القاعده یمن ترتیب داده است.

الریمی پس از بازنشستگی و بازگشت از کمپ‌های پرورش تروریست در افغانستان، به وطن خود یمن برگشت و به‌خاطر مبادرت به ترور سفیر آمریکا در این کشور ۵ سال زندانی شد. او یک سال بعد از زندان فرار کرد و توانست به سرعت جایگاه خود در القاعده را ارتقاء دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است الریمی در حمله سال ۲۰۰۸ به سفارت آمریکا در «صنعا» دست داشته است. در این حمله ۱۰ گارد امنیتی و ۴ غیرنظامی کشته شدند.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قتل یمن آمریکا ترامپ سرکرده القاعده القاعده در شبه جزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت حصول توافق برای آزادی اسرای صهیونیست، حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه ممکن است به حالت تعلیق درآید. 

به گزارش رویترز، وی مدعی شد: «آزادی اسرا برای ما اولویت اصلی است»؛ و بعد در پاسخ به این سوال که آیا این شامل به تعویق انداختن عملیات برنامه‌ریزی شده برای حمله به رفح می‌شود یا خیر، پاسخ داد: «بله. در صورت توافق، عملیات را متوقف می‌کنیم». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار زیادی برای آزادی اسرا قرار دارد. منابع رسانه‌ای می‌گویند هزاران صهیونیست امشب نیز در تداوم اعتراضات هفته‌ای خود در مرکز تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری وی شده‌اند. 

گفته شده روز گذشته یک هیئت مصری برای گفت‌وگو با سران صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. منابع عبری این گفت‌وگوها را مفید ارزیابی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی