Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد سال جاری یک فروند پهپاد جاسوسی MQ-4C آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

تصاویر لاشه این هواپیمای بدون سرنشین و فوق پیشرفته جاسوسی و متجاوز آمریکایی برای نخستین بار از رسانه ملی به تصویر کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رونمایی از قطعات جدید کشف شده از پهپاد MQ-4 آمریکایی که اخیرا توسط نیروی دریایی سپاه از اعماق آب‌های جنوب کشور کشف شده است با بیان اینکه این پهپاد بزرگترین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین جهان است، گفت: این هواپیما مشخصات منحصر به فردی دارد و به واسطه پرواز در ارتفاع خیلی بالا قادر است بدون محدودیت همه مسیرها را بدون تحت تاثیر قرار دادن مسیرهای هوایی پرواز کند، مثلا از آمریکا پرواز می‌کند و به خلیج فارس می‌آید.

وی با بیان اینکه چون این هواپیما خیلی بزرگ است همه گونه تجهیزات جاسوسی در آن تعبیه شده است، گفت: به دلیل برخورداری از مجموعه‌ای از سنسورها، دوربین ها، رادار SAR و سنسورهای جمع آوری الکترونیک، این هواپیما دارای یک سوپرکامپیوتر پیشرفته است که همه این داده ها را در لحظه تجزیه و تحلیل و قابل بهره برداری می‌کند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: این هواپیما فوق العاده با ارزش است، اما دیگر یک خط قرمز باید بر روی آن کشید که دیگر برای ایران کارایی ندارد چراکه به تمام فرکانس ها، کدها و رمزهای آن آشنایی پیدا کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: نه اینکه از فاصله ۵۰، ۱۰۰ یا ۱۵۰ کیلومتر بلکه از همین تهران می توانیم تا چندهزار کیلومتر این هواپیما را ناکارآمد کنیم.

وی با بیان اینکه یک عملیات کوچک جنگ الکترونیک در حمله به عین الاسد انجام دادیم، تصریح کرد: آمریکایی ها یک سیلی کوچک جنگ الکترونیک از ایران خوردند، این هواپیما هم دیگر برای ایران کارایی ندارد. هرکدام از این قطعات این هواپیما یک گنج است که اطلاعات زیادی از آن به دست ما خواهد آمد.

سردار حاجی زاده همچنین در خصوص اخبار جدید از حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد گفت: ناگفته‌ها و مطالب درباره این عملیات زیاد است و یک جلسه مستقل می خواهد تا مردم عزیزمان درباره این عملیات بیشتر بدانند؛ البته احتمال دارد که مدتی دیگر بگویند که چند تن از نظامی‌های آمریکایی دچار مرگ خفیف شده اند!

مهر نیز در این زمینه نوشت: سردار حاجی زاده با اشاره به پهپادهای آمریکایی که تاکنون توسط سپاه هدف قرار گرفتند گفت: بزرگترین کلکسیون دار پهپادها در جهان هستیم. ترایتون را کم داشتیم که آن هم به پهپادهای قبلی اضافه شد و از این پس نیز اگر تجاوزی به خاک ایران داشته باشند قطعاً آنها را هدف قرار می‌دهیم.

کد خبر 482868 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع سپاه پاسداران سردار حاجی زاده عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک توسط نفر پیاده ساخت ایالات متحده آمریکا است که توسط پیاده نظام قابل حمل و استفاده است. آمریکا برای انهدام زرهی روسیه، رقم بالایی از سامانه‌های پرتاب و موشک‌های جاولین را در اختیار اوکراین قرار داد که در صحنه نبرد موثر بودند. این موشک ابتدا مسافتی را به سمت بالا طی می‌کند و سپس به بخش بالای هدف شیرجه می‌رود. با توجه به اینکه معمولاً زره بالای تانک از بخش‌های دیگر آن ضعیفتر است، حمله از بالا احتمال بالاتری برای از بین بردن تانک دارد. این موشک قابلیت حمله مستقیم جهت انهدام سنگر یا ساختمان و همچنین موقعیت‌هایی که امکان حمله از بالا وجود ندارد نظیر شلیک از داخل یک ساختمان را نیز دارد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه شماری از تجهیزات غنیمتی حساس از جمله این موشک کلیدی را به ایران فرستاده و آنها به شدت نگران مهندسی معکوس این موشک از سوی ایرانی‌ها هستند. ادعاهای مقام پیشین دولت آمریکا در این زمینه را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • (ویدیو) گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل