Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: هر حرکتی که ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب انجام می‌دهد از طرف ترک‌ها زیر سوال می‌رود در حقیقت ترک‌ها به دنبال بهانه برای جلوگیری از عملیات ارتش سوریه در پایان دادن به کار تروریست‌ها در منطقه هستند.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ادعای ارتش ترکیه درباره هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه و تکذیب این موضوع از طرف مرکز آشتی روسیه گفت: روسیه به رغم مذاکراتی که در روند آستانه با ترکیه داشتند و در برخی عرصه‌ها با هم هم سو هستند، اما در برخی عرصه‌ها نیز با یکدیگر تضاد‌های جدی دارند به ویژه در قضیه مربوط به پایان دادن به حضور گروه‌های تروریستی در سوریه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ارتش روسیه خواستار این است که هم سو با دولت سوریه به حرکت‌های تروریستی در این کشور پایان دهد و از آنجا که سوریه از متحدین روسیه محسوب می‌شود در صورت پایان یافتن حرکت‌های تروریستی در سوریه روس‌ها نیز منتفع خواهد شد.

قنادباشی ادامه داد: هدف روسیه در سوریه یکی رعایت اصول همکاری با این کشور است و دیگری موضوع محو تروریست در سوریه، اما سیاست راهبردی ترکیه هیچ کدام از محور‌های عنوان شده نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به استفاده ترک‌ها از حضور تروریسم‌ها در سوریه گفت: حضور نیرو‌های تکفیری و کمک به آن‌ها در حقیقت اهرمی در دست ترک هاست که کرد‌های مخالف خود را در ترکیه کنترل کنند در واقع ترکیه علاقه‌مند به حضور گروه‌های تکفیری و تروریسم در سوریه است.

وی دلیل دیگر استقبال ترک‌ها از حضور تروریست‌ها در سوریه را امتیازات زیادی دانست که ترک‌ها از آن بهره مندند و از این منظر آشکارا خواستار پایان حرکت‌های تکفیری در سوریه نیستند.

قنادباشی ادامه داد: به عنوان مثال طی یکی دو سال گذشته این موضوع به اثبات رسیده که ترکیه تلاش می‌کند تا حرکت‌های تروریستی در سوریه پایان نیابد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: تروریست‌های تکفیری زمانی ۸۰ درصد خاک سوریه را در دست داشتند در حالی که امروز تنها استان ادلب درگیر تروریست هاست و اگر این استان آزاد شود تروریست‌ها ناگزیر از ترک سوریه خواهند بود.

وی با بیان اینکه دلایل ترکیه برای حضور تروریست‌ها در سوریه همگی کاسبکارانه قلمداد می‌شود یادآور شد: اساسا ترکیه در قبال عدم ورود مهاجرینی که از سوریه به اروپا می‌روند از اروپا پول می‌گیردو عنوان می‌کند من اجازه ورود تروریست‌ها به اروپا را نمی‌دهم از سوی دیگر از اعراب پول می‌گیرند تا گروه‌های هم سو با وهابیت را حفظ نمایند و دلیل دیگر اقدامات کاسبکارانه ترکیه فروش نفت شمال سوریه توسط گروه‌های تروریستی از خاک این کشور است.

قنادباشی ادامه داد: از سوی دیگر ترکیه عضو ناتوست و به طور پنهانی هم سو با اسرائیل و آمریکا عمل می‌کند و اگر تروریسم پایان یابد سوریه تبدیل به یک کشور قوی خواهد شد و این همان چیزی است که آمریکا و اسرائیل از آن وحشت دارند لذا حتی گفته شده اردوغان و ترامپ با یکدیگر مذاکره کردند که اگر آمریکا از سوریه خارج شود وظایف آن را ترک‌ها به عهده بگیرند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی است هر حرکتی که ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب انجام می‌دهد از طرف ترک‌ها زیر سوال می‌رود و الان هم بهانه جدید این است که سوریه سربازان ما را کشته است در حقیقت این اقدامات نوعی بهانه تراشی برای جلوگیری از عملیات ارتش سوریه در آزادسازی ادلب و پایان دادن به کار تروریست‌ها در منطقه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قنادباشی ادلب سوریه تروریستها کارشناس مسائل غرب آسیا تروریستی در سوریه حرکت های تروریستی حضور گروه برای جلوگیری آزادسازی ادلب تروریست ها پایان دادن ارتش سوریه ترک ها ترک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد