Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@07:30:55 GMT

تشدید بارش باران در برخی استان‌های کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۲۶۷۶

تشدید بارش باران در برخی استان‌های کشور

نقشینه گفت: روز شنبه بارش در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و چهار محال و بختیاری تشدید می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا آسمان اکثر مناطق کشور صاف است، اظهار کرد: از بعدازظهر پنج شنبه و روز جمعه برای شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه به شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور، بتدریج بارش برف و باران و وزش باد در دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی آغاز خواهد شد.   نقشینه ادامه داد: روز شنبه گسترش و تقویت سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور، بارش بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های البرز مرکزی تحت تاثیر قرار می‌دهد، ضمن آنکه شنبه شب در شمال شرق و شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد.   به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، روز شنبه بارش در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و شمال چهار محال بختیاری از شدت بیشتری برخوردار است.   بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه بارش در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکز تداوم‌می یابد، بیان کرد: طی روز یکشنبه برای شمال شرق و بخش‌هایی از شرق احتمال بارندگی وجود دارد.   نقشینه افزود: روز دوشنبه بارش برف و باران در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشیده می‌شود و در دامنه‌های شمالی و مرکزی زاگرس به صورت پراکنده بارش خواهیم داشت.   این کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در استان‌های شمالی کشور خبر داد و گفت: با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر از شنبه شب شاهد وزش باد شدید، مواج شدن دریای خزر، کاهش دما، بارش باران و در ارتفاعات برف آغاز می‌شود و تا روز سه شنبه بارش در استان‌های شمالی کشور تداوم‌می یابد.   وی ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه تا پایان روز دوشنبه برای مناطق شمالی کشور بارش برف در مناطق واقع در جلگه خزر و وزش باد شدید در نیمه شرقی و جنوب شرق و خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.   نقشینه ادامه داد: طی روز‌های یکشنبه تا سه شنبه برای بیشتر مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.   دمای پایتخت کاهش می‌یابد وی آسمان تهران را تا جمعه شب صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید متوسط پیش بینی کرد.   نقشینه در پایان تصریح کرد: از صبح شنبه تا دوشنبه افزایش ابر، بارش برف و باران و در ارتفاعات کولاک برف خواهیم داشت، ضمن آنکه طی روز‌های یکشنبه تا سه شنبه کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما را داریم.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس سازمان هواشناسی بارش برف و باران بخش هایی وزش باد شدید شنبه بارش شمالی کشور جنوب شرق شمال غرب دریای خزر روز شنبه پیش بینی سه شنبه طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران در نقاط مختلف کشور 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار، رعد و برق و کاهش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور استان‌های ساحلی خزر و استانهای قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته می‌شود و علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد. 

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد. جمعه ( ۲۱ اردیبهشت) جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: خلیج فارس و دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، بارش پراکنده،گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، بارش پراکنده گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۴ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • هواشناسی اصفهان ۱۹ اردیبهشت؛ هشدار نارنجی بارش باران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟