Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@23:33:38 GMT

۶ مسجد و خانه عالم در الیگودرز به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۲۶۸۵

۶ مسجد و خانه عالم در الیگودرز به بهره‌برداری رسید

گروه اجتماعی ــ ۹ پروژه عمرانی ازجمله سه مسجد و سه خانه عالم با اعتباری بیش‌از ۷ میلیارد در مناطق محروم الیگودرز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایکنا از لرستان، پنج‌شنبه، هفدهم بهمن به‌مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به‌همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان، ۹ پروژه محرومیت‌زدایی مشتمل بر سه مسجد، سه خانه عالم و آب‌رسانی به دو روستا و احداث یک پُل ماشین‌رو در الیگودرز به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی به‌دنبال محرومیت‌زدایی و خدمت بی‌منت به مردم است، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به کمک دولت و خیرین به مردم منطقه بخش بشارت ذلقی خدمات زیادی را ارائه کرده است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی سه مسجد و سه خانه عالم در سال گذشته در این منطقه، افزود: در روستاهای بخش بشارت ذلقی در روستای دستگرد که جز آخرین روستاهای منتهی به لرستان و در مرز بین لرستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری است، به بهره‌برداری رسید. 

کشکولی با بیان این‌که تامین آب آشامیدنی برای اهالی روستاهای دستگرد، بیشه، احداث پُل ماشین‌رو با کمک سد رودبار و اداره راهداری از پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد، عنوان کرد: امروز چندین پروژه عمرانی در روستاهای بخش ذلقی شهرستان الیگودرز با اعتباری بیش‌از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است. 

وی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های قبل ۲۰ نفر از اهالی این منطقه در زمان کوچ و در زمان عبور از رودخانه غرق شده بودند و دام‌های زیادی در هنگام عبور از رودخانه تلف شده‌اند وحتی زمانی‌که اهالی از گُرگُر استفاده می‌کردند در هنگام عبور انگشتانشان قطع می‌شد به این دلیل قرارگاه سپاه پلی ماشین‌رو را به طول ۷۵ متر و عرض حدود ۳ متر احداث شد تا اهالی به‌راحتی بتوانند کوچ کنند. 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به این‌که قرارگاه سازندگی تا زمانی‌که نیازهای اولیه مردم مرتفع نشود خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند، افزود: در منطقه بشارت ذلقی شهرستان الیگودرز در ۵ حوزه فعالیت‌ها ادامه دارد به‌طوری‌که در بخش فرهنگی  ۱۸ روحانی با خانواده و حداقل برای مدت پنج سال در دهستان‌ها مستقر می‌شود این در حالی‌است که در بخش تعلیم و تربیت توانمندسازی معلمان، ارائه تجهیزات و بازسازی مدارس در بخش سلامت، بخش عمرانی و اشتغال‌زایی نیز به مردم خدمات‌رسانی ارائه می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که در صورتی‌که اهالی این منطقه در حوزه‌های دیگر هر نیاز جزئی یا کلی دارند یا خودمان خدمات‌رسانی انجام می‌دهیم یا واسط بین مردم و دولت برای حل مشکلات مردم می‌شویم، اضافه کرد: ظرفیت‌های غیرریالی در کشور بسیار وجود دارد و از سپاه، دولت و خیرین در هر منطقه‌ای برای حل مشکلات منطقه استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی سپاه مسجد و خانه عالم دهه فجر الیگودرز به بهره برداری رسید سه خانه عالم خدمات رسانی بشارت ذلقی ماشین رو سه مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان

اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان امروز با حضور معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور به بهره برداری رسید.

استاندار کردستان در مراسم بهره برداری از این مرکز، مهارت‌آموزی را عامل رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد

زارعی کوشا گفت: نسخه شفابخش برای خروج از بیکاری به ویژه در استان‌های زاگرس نشین، توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی گفت: مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، عامل مهم تحقق دیپلماسی مهارت در کشور است

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال