Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: شعارها و برنامه های سال ۹۴ افکار عمومی امروز را قانع نمی کند.

به گزارش ایمنا، محمود میرلوحی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بروز و ظهور جریان سوم با حضور دو طیف احمدی‌نژادی‌ها و قالیبافی‌ها هست، اظهار کرد: واقعیت امر این است که شرایط این انتخابات طوری طراحی شده که بین خود اصولگرایان رقابت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای احمدی‌نژاد از طیف قالیباف اعلام استقلال می‌کند. اصولگرایان معتدل را هم رد صلاحیت کردند و به جز قالیباف سه بخش بیش‌تر در صحنه حضور ندارند.

وی ادامه داد: اگر اصلاح‌طلبان در صحنه بودند هر سه طیف با هم متحد می شدند. اما الان که جریان اصلاحات نیست؛ رقابت بین این سه گروه برگزار می‌شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: واقعیت این است که از دی ۹۶ فضای کشور تبدیل به یک فضای دیگر شد. نارضایتی مردم اول از دولت و شخص رئیس جمهور آغاز شد و موج پشیمان هستیم به راه افتاد و بعد به سایر حوزه‌ها نفوذ کرد. سپس فراکسیون امید با چالش های جدی رو به رو شد.

وی ادامه داد: بر این اساس است که می‌گوییم شعارها و برنامه های سال ۹۴ افکار عمومی امروز را قانع نمی کند. ما که در انتخابات‌های مختلف حضور داشتیم و سرد و گرد چشیدیم این حرف را می‌گوییم. آقای جلیلی اخیراً در دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی داشته و فقط سی نفر در جلسه حاضر بودند. پیش‌تر در انتخابات گذشته در اسلامشهر سخنرانی داشته و همین تعداد در جلسه حاضر بودند اما در همان زمان سالن‌های دیگر کشور مملو از جمعیت اصلاح‌طلبان بود.

میرلوحی افزود: خاطرم هست در یک روز در یک خیابان دو میتینگ بزرگ انتخاباتی پرجمعیت توسط اصلاح‌طلبان برگزار شد. اما الان جریانی که با شور و احساسات به دانشگاها بیاید و مناظرات پرشو را برگزار کند وجود ندارد. نشانی از آن حامیان نمی بینیم. جریان اصلاحات برای شرکت در انتخابات آداب و شیوه‌ای دارد. از سال ۷۶ روان شناسی در تبلیغات روش اصلاحات بوده است.

وی گفت: حتی اگر الان به اصولگرایان بگوییم شما لیست سی نفره برای ما ببندید باید پرسید چه کسانی می‌آیند برای این لیست ها تبلیغ کنند و خرج کنند؟ ما در انتخابات شوراها و مجلس سال ۹۴ و ۹۶ کاندیداهایی داریم که حتی در تهران یک ریال خرج نکردند اما مردم به او رای دادند. در انتخابات ۹۴ کلاً ۱ میلیارد تومان در شهر تهران خرج کردیم. همه این‌ها به این خاطر بود که همه اقشار به نوعی رستاخیز سیاسی کردند امروز می بینیم سازو کاری برای ایجاد آن فضا نیست.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: جریان اصلاحات احساس می کند که نمی شود سازوکار ۹۴ را تکرار کرد. لیست تهران در انتخابات مجلس گذشته اتفاقاً هم خیلی خوب از آب درآمد؛ تعدادی از نمایندگان را برای اولین بار بود که می دیدم؛ اما اصلاح‌طلب بودند و موفق بودند. اما این بار این طور نیست. مدت‌ها است با بدنه اصلاحات برخورد داریم و می‌دانیم میلی به مشارکت همچون گذشته ندارند.

وی ادامه داد: نیروهای بدنه حاضر نیستند برای این انتخابات تلاشی کنند. صدا و سیما و امکانات رسانه‌ای که به کمک ما نمی‌آیند؛ باید انگیزه نیروها و هواداران را در نظر گرفت و بعد از مشارکت در فضای سیاسی سخن گفت. چاهی که آب ندارد سیراب نمی‌کند. ۲۸ حزب در شورای عالی حزب حضوردارند از میان دبیران کل همه احزاب عضو این شورا ۲۴ دبیر کل را رد صلایت کردند. دست و پای جریان اصلاحات را بستند و می گویند شنا کنید. فقط آقایان کواکبیان، محمدی، راه چمنی و محجوب تایید شدند.

منبع: ایسنا

کد خبر 409379

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمود میرلوحی اصلاح طلبان محمود احمدی نژاد محمد باقر قالیباف رقابت انتخابات اصولگراها نظارت استصوابی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جریان اصلاحات اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد

«سیداحمد معتمدی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب گسترده جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا توسط پلیس این کشور اظهار کرد: در طول تاریخ آمریکا چنین وسعتی از اعتراضات دانشگاهی را سراغ نداریم؛ اینکه این اعتراضات در سطح وسیعی آغاز شده، حرکت بسیار مثبتی برای حل‌شدن مسایل مربوط به غزه است.

وی ادامه داد: فجایع رخ‌داده در غزه توسط رژیم اسراییل به قدری آشکار است که موجب عکس‌العمل دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا شده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دولت اول حسن روحانی افزود: با توجه به در پیش‌بودن انتخابات در آمریکا، افکار عمومی در این کشور نمی‌تواند نسبت به برخی مسایل از جمله جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد؛ امیدوارم این اعتراضات عاملی برای توقف جنایات و نسل‌کُشی در غزه باشد.

معتمدی اظهار کرد: متاسفانه شاهد نسل‌کُشی در غزه هستیم و کمتر اتفاق افتاده که به خاطر شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان در یک مقطع چند ماهه، دنیا و نظام بین‌الملل فقط نظاره‌گر باشد؛ اگر حتی یکی از کشورها شروع‌کننده جنگ باشد، پاسخ آن، راه‌انداختن قتل عام نیست.

وی با تعجب‌انگیز خواندن حمایت آمریکا و کشورهای غربی از نسل‌کُشی در غزه توسط رژیم اسراییل گفت: آمریکا به راحتی می‌تواند رژیم اسراییل را در نسل‌کُشی متوقف کند؛ در این میان دموکرات‌ها که همیشه مدعی بحث‌های حقوق بشری هستند، در ماجرای جنگ غزه، هیچ واکنشی نداشته‌اند که مایه تاسف است.

کد خبر 6092371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • تمرین چالش برانگیز پرسپولیس شاداب شد