Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@10:17:35 GMT

افشاگری الجعفری از ائتلاف اسرائیل و ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۲۹۲۳

افشاگری الجعفری از ائتلاف اسرائیل و ترکیه

نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: سوریه در عمل به وظیفه خود برای رهایی شهروندان خود در ادلب از لوث گروههای تروریستی و آزادسازی همه اراضی خود، درنگ نمی کند.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: سوریه در عمل به وظیفه خود برای رهایی شهروندان خود در ادلب از لوث گروههای تروریستی و آزادسازی همه اراضی خود، درنگ نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهبود اوضاع انسانی در سوریه نیازمند توقف حمایت از تروریسم و اشغالگری و تجاوز و حمایت از تلاش های بین المللی در مبارزه با تروریسم است.

الجعفری گفت:  برخی کشورهای عضو دائم شورای امنیت در راستای تبدیل آن به تریبونی برای پیمان ناتو و بهره برداری از آن برای اقدام علیه سوریه و وارد کردن فشار علیه آن استفاده می کنند و این از طریق دعوت های جنون وار برای جلسات متوالی درباره اوضاع سوریه است. تلاش برخی کشورها برای تحمیل خواسته های ناتو بر شورای امنیت با هدف نابودی اعتبار این شورا و فراهم آوردن پوشش سیاسی و نظامی برای جنایات اعضای ناتو از جمله رژیم ترکیه علیه سوریه است.

بیشتر بخوانید:

سفر یک هیئت نظامی روس به آنکارا برای بررسی اوضاع سوریه ارتش سوریه وارد شهر «سراقب» شد مسکو: همکاری با ایران و ترکیه ادامه دارد

نماینده سوریه در سازمان ملل ادامه داد:  جای تعجب دارد که برخی کشورها خواستار برگزاری جلسه فوق العاده درباره ادلب می شوند اما اقدامات تجاوزکارانه و اشغالگرانه و چپاولگرانه رژیم ترکیه در سوریه و حمایت آن از تروریسم و تداوم اسکان تروریستهای ایغور، ازبک، ترکستانی، چچنی، ترکمنی، قراق، تاجیکی و قرغیزستان در اراضی سوریه در مجاورت ترکیه پس از بیرون راندن ساکنان آن و تغییر بافت جمعیتی مشابه جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه فلسطینی ها را نادیده می گیرند.

الجعفری افزود:چرا شورای امنیت از محکومیت اشغال بخش هایی از خاک سوریه از جمله منطقه التنف که اردوگاه الرکبان در آن قرار دارد و نظامیان اشغالگر آمریکایی در آن منطقه حامی گروه تروریستی موسوم به مغایر الثوره هستند، طفره می رود به ویژه که جنایات تروریست های مورد حمایت آمریکا به اردوگاه الرکبان محدود نمی شود و غیرنظامیان را در السویدا هم شامل می شوند؟ چرا شورای امنیت طبق فصل هفتم منشور سازمان ملل برای محکومیت تجاوزهات اسرائیل به سوریه که آخرین مورد آن بامداد پنجشنبه از فراز جولان اشغالی بود، قطعنامه ای صادر نمی کند؟

وی در ادامه به ائتلاف راهبردی اسرائیل و ترکیه و هماهنگی عالی میان آنها برای ممانعت از تلاش های دولت سوریه به منظور پایان دادن به حضور تروریستها در ادلب و بازگردانیدن زندگی در آنجا به حال عادی اشاره کرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: دولت سوریه ۱۷ آتش بس اعلام کرده است که هربار این آتش بس از سوی تروریستها و به دستور حامیان آنها در آنکارا و دوحه و دیگر مناطق نقض شده است. سه گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان از ادلب به مناطق تحت تسلط ارتش سوریه گشوده شد اما تروریستها به غیرنظامیان اجازه خروج ندادند و دهها غیرنظامی که قصد خروج داشتند را کشتند.

الجعفری تاکید کرد: ادلب بخشی از سوریه است و هرگونه حضور نامشروع در ادلب مسئولیتش با کشوری است که این نظامیان تابعیت آنرا دارند. سوریه در اعمال حاکمیت و آزادسازی ادلب و همه اراضی سوریه از لوث تروریستها لحظه ای درنگ نخواهد کرد مشابه آنچه در حمص و شرق حلب و غوطه و شرق سوریه و دیگر مناطق رخ داد.

وی اعلام کرد: متجاوزان به غارت ثروتهای سوریه از طریق مزدوران تروریست خود یا به شکل مستقیم ادامه می دهند. بهبود اوضاع معیشتی و انسانی در سوریه بازنگری کشورهای غربی ضد سوریه در سیاست هایشان را طلب می کند و اینکه به قانون بین المللی پایبند باشند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا بشار الجعفری اسرائیل سوریه ترکیه نماینده سوریه در سازمان ملل شورای امنیت همه اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد

اظهارات رجب طیب اردوغان در سخنرانی روز جمعه در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه پارلمانی قدس در استانبول، در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیان شد.

اردوغان خاطرنشان کرد: اتحادیه نمایندگان قدس به واسطه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها به صدا و روح مسئله فلسطین در سطح جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار قدس شریف آثاری از نیاکان قهرمان ما وجود دارد که ۴۰۰ سال به شهر مقدس خدمت کردند و هیچکس نمی‌تواند آن را پاک کند. هیچ‌کس نمی‌تواند از ما انتظار داشته باشد که در قبال نسل‌کشی برادران فلسطینی‌مان که ۲۰۳ روز به تنهایی مقاومت کرده‌اند، سکوت کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه اسرائیل به تدریج هویت بیت المقدس باستانی را از بین می‌برد و نقض حرمت مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان را تشدید می‌کند، تصریح کرد: طرز فکر کسانی که با کشتن همتایان غزه‌ای خود، تولد فرزندان خود را جشن می‌گیرند، به این معناست که آنها ارتباط با اساسی‌ترین ارزش‌های انسانی ندارند..»

وی با تاکید بر اینکه ترکیه همچنان حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کند، تصریح کرد: ترکیه تنها کشوری است که برای ۵۴ محصول محدودیت تجاری بر اسرائیل اعمال می‌کند.

دولت آمریکا همچنین به دلیل حمایت بی قید و شرط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت. او گفت که با این کار به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه راه حل.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد