Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی همدان با حضور مسئولان استانی و کشوری در همدان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شامگاه گذشته نخستین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی همدان با حضور مسئولان استانی و کشوری در تالار معلم شهر همدان برگزار شد.

آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در نخستین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: ما امروز ثمره انقلاب شما را بعد از گذشت 41 سال در دنیا می بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: گردهمایی پیشکسوتان انقلابی حرکت مستمر است که بعد از 41 سال نشان دهنده این است که همچنان در عرصه انقلاب هستید و انقلاب تمام شدنی نیست.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به احیاء سنگر و استمرار انقلابی شما نیاز دارد، تاکید کرد: شما انقلابیون زندان ها و سختی ها را به خاطر آرمان های انقلاب تحمل کردید.

شعبانی گفت: ملتی که انقلابی فکر می کند، انقلابی می ماند و از تحریم ها نمی هراسد.

وی در پایان با اشاره به زنده بودن تفکر انقلابی، ابراز داشت: ما باید نشان دهیم که تفکر انقلابی زنده است و پشتیبان نظام و انقلاب خداوند و ذخیره هایی همچون شهید سلیمانی هستیم.

 

 

در ادامه این مراسم علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جوهره ملت ایران انقلابی بودن آنهاست، اظهار داشت: نقش روحانیت در پیروزی انقلاب باید با واقعیت منعکس شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: همدان شهر اولی هاست. سرداران دفاع از حریم ولایت منطقه و مدافعین حرمی همچون سردار همدانی دارد و در جنگ تحمیلی اولین پرواز هوایی از همدان انجام شد.

 

 

آقامحمدی با بیان اینکه شهر اولی بودن همدان افتخار ماست، گفت: مردمی که چنین جوهره ای دارند توقع از آنها بیشتر است و نشان دهنده وجود سرمایه در این شهر می باشد.

وی در ادامه افزود: امروز به زمین زدن آمریکا ساده تر از زمین زدن شاه است و این اغراق و احساسات نیست عین عقل است شاه دارای هوشیاری بود اما آمریکا هوشیاری ندارد و مست است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما باید خونخواه سردار شهید سلیمانی باشیم.

 

 

آقامحمدی ابراز داشت: نسل جوان ما باید سواد مبارزه را بیاموزد و برای مردم زندگی و رفاه درست کند این نسل باید اهداف را به سرانجام برساند.

در پایان این مراسم کتاب خیزش دانش آموزی(واکاوی قیام دانش آموزان در ۳۰ مهر ۵۷) رونمایی و یک جلد آن به فرزند شهید مدافع حرم مجتبی کرمی تقدیم شد و همچنین از خانواده های شهیدان دیباج، همسر شهید همدانی ، شهید سلیمانی تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تفکر انقلابی شهید سلیمانی زمین زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب

در آستانه 12 اردیبهشت ، سالروز  ترورآیت الله شهید مرتضی مطهری قرار داریم که در سال 58  بلا فاصله پس از پیروزی انقلاب به دست خوارجِ مسلکان تندرو  رقم خورد، او بحق از حواریون خاص امام  و تئوری پردار منحصر بفرد نظام جمهوری اسلامی ایران  بود  و به همین سبب علاوه بر اشراف کامل به  معارف اصیل  و علوم اسلامی  ، نقاط  ظریف بسیاری پیرامون آسیب شناسی انقلاب و نظام در آثارش از خود به ودیعه گذاشت و امروز می تواند چراغ راه دلسوزان و کارگزاران در راستای رفع ناکارآمدی ها و معضلات دیگر باشد.

این شخصیت سترگ حدود هشت ماه قبل از پیروزی انقلاب تیر 1357  ( نیمه شعبان 98 ) طی بحث مفصلی به آسیب شناسی انقلاب اسلامی می پردازد و آن را تحت عنوان « آفات نهضت » در شش محور : 1 – نفوذ اندیشه های بیگانه . 2 – تجدد گرایی افراطی . 3 – ناتمام گذاشتن . 4 – رخنه فرصت طلبان . 5 – ابهام طرح های آینده. 6 – آفتی از نوع معنی ؛  مورد بحث و بررسی  موشکافانه قرار می دهد که امروز بعد از 45 سال می بینیم متاسفانه در اثر غفلت  دست اندرکاران ، بعضی از این آفت ها و آسیب ها به گونه چشم گیری گریبان انقلاب و نظام را گرفته و بعضی هم به صورت کم رنگ یا متوسط در حال گسترش است و باید با تدبیر ،  درایت و مدیریت عاقلانه از سرایت آن مانع شد.

البته همه این شش عنصر به حسب شدت و ضعف در انحراف و انحطاط انقلاب  نقش غیر قابل انکار دارند و در مبارزه با هرکدام باید جدی بود ، اهتمام به بعض و غفلت از بعض دیگر موجب خسران و خسارت خواهد شد.

در این فرصت به حسب اولویت به پدیده « رخنه فرصت طلبان»  بسنده می شود و از جوانان درخواست دارد بحث آسیب شناسی انقلاب را به صورت کامل در آثار گرانسنگ این شهید بزرگ  دنبال و مطالعه کنند:

شهید در این باره می نویسد: « رخنه فرصت طلبان  و نفوذ افراد فرصت طلب در درون یک نهضت از آفت های بزرگ هر نهضت است . وظیفه بزرگ رهبران  اصلی این است که راه نفوذ و رخنه این گونه افراد را سد نمایند. هر نهضت مادام که مراحل دشوار اولیه را طی می کند سنگینی اش بر دوش افراد مؤمن مخلص فداکار است ، اما همین که به بار نشست و یا لااقل نشانه های بار دادن آشکار گشت و شکوفه های درخت هویدا شد ، سر و کله افراد فرصت طلب پیدا می شود. روز به روز که از دشواری ها کاسته می شود و موعد چیدن ثمر نزدیکتر می گردد ، فرصت طلبان محکمتر و پر شورتر پای عَلَم نهضت سینه می زنند تا آنجا که تدریجا انقلابیون مؤمن و فداکار اولیه را از میدان بدر می کنند. »

شهید مطهری سپس با طرح سوال معروف مبنی بر این  که  آیا « انقلاب فرزندان خود را می خورد »   می نویسد: « انقلاب، فرزند خور نیست، بلکه غفلت از نفوذ و رخنه فرصت ‌طلبان است که فاجعه به بار می‌آورد... شما ببینید انقلاب مشروطیت ایران را چه کسانی به ثمر رساندند و پس از به ثمر رسانیدن، چه چهره‌هایی پُست‌ها و مقامات را اشغال کردند! ... آزادیخواهان همه به گوشه‌ای پرتاب شدند و به فراموشی سپرده شدند و عاقبت با گرسنگی و در گمنامی مُردند؛ اما فلان ‌الدوله‌ها، که تا دیروز زیر پرچم استبداد و با انقلابیون می‌جنگیدند و طناب به گردن مشروطه ‌چیان می‌انداختند، به مقام صدارت عظما رسیدند و نتیجه نهایی، استبدادی شد به ‌صورت مشروطیت»

وی پس از توضیح این خطر مهم، در آخر تأکید دارد که همیشه نهضت و انقلاب توسط انقلابیون واقعی آغاز می‌شود و همچنین اینها تنها افراد  مؤمن و معتقد به اهداف نهضت هستند که می‌توانند آن را ادامه دهند و به ثمر برسانند نه فرصت ‌طلبانی که هیچ اعتقادی به آن ندارند و چهره عوض کرده و تنها در پی منافع شخصی خود دست و پا می‌زنند.

مطهری در بخش دیگر به ریشه های تاریخی این پدیده در صدر اسلام می پردازد و می نویسد: « فرصت طلبی تأثیر شوم خود را در تاریخ صدر اسلام نشان داد. در دوره عثمان فرصت طلبان جای شخصیت های مؤمن به اسلام و اهداف اسلامی را گرفتند ، طریدها وزیر شدند و کعب الاحبارها مشاور و اما ابوذر ها و عمارها به تبعیدگاه فرستاده شدند و یا در زیر لگد مچاله شدند. چرا قرآن کریم میان انفاق و جهاد قبل از فتح مکه و انفاق و جهاد بعد از فتح مکه و در حقیقت میان مؤمن منفق... { فرق گذاشته } سرمطلب واضح است ؛ پیش از فتح مکه هرچه بود دشواری و تحمل مشقت بود . ایمان ها خالص تر و انفاق ها و جهاد ها بی شائبه تر و از روحیه فرصت طلبی دورتر بود  برخلاف انفاق و جهاد بعد از فتح که در آن حد از بی شائبگی نبود... به هر حال مبارزه با رخنه و نفوذ فرصت طلبان علی رغم تظاهرات فریبنده شان ، یکی از شرایط ادامه یک نهضت در مسیر اصلی است.» ( جهت مطالعه کامل ، رجوع کنید:  بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر، مرتضی مطهری، بخش نهضت اسلامی ایران. )

 

دیگر خبرها

  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد