Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آشیانه تعمیر و نگهداری شماره یک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ویژه تعمیرات سبک و نیمه سنگین هواپیما‌های پهن پیکر این شرکت، در فرودگاه امام خمینی تهران به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با اعلام این خبر افزود: پیش از این، همه هواپیما‌های پهن پیکر این شرکت برای تعمیرات سبک (چک A) و چک نیمه سنگین به آشیانه‌های این شرکت به فرودگاه مهرآباد اعزام می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با بهره برداری از آشیانه شماره یک هما در فرودگاه امام، از این پس، علاوه بر کاهش هزینه‌های اعزام هواپیما از فرودگاه امام به مهرآباد و کاهش تعداد پرواز‌های هواپیما (سایکل پروازی)، استهلاک هواپیما‌ها کاهش و ظرفیت تعمیراتی هواپیما‌ها نیز افزایش می‌یابد.
آقای صمد صباحی خسروشاهی گفت: این آشیانه هم اکنون برای چک‌های سبک و نیمه سنگین هواپیما‌های پهن پیکری که پرواز‌های خارجی و دور برد دارند درنظر گرفته شده و به مرور با تجهیز کارگاه‌های جانبی آن نظیر کارگاه‌های موتور و اویونیک، قادر به انجام چک‌های سنگین و تعمیرات اساسی (اورهال) نیز در این کارگاه خواهیم بود.
وی افزود: هم اکنون چک سبک یک فروند ایرباس 330 این شرکت که جزو هواپیما‌های برجامی ماست، به عنوان نخستین هواپیمای پهن پیکر در این آشیانه در حال انجام است و بزودی با پایان عملیات چک و تعمیر و تعویض قطعات فرسوده که مبتنی بر دستورالعمل شرکت سازنده این هواپیما و زیر نظر بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری به نمایندگی از سازمان جهانی هوانوردی انجام می‌شود، مجوز پرواز مجدد این هواپیما صادر خواهد شد.
معاون مهندسی و تعمیرات ایران ایر گفت: از این پس با انجام چک‌های دوره‌ای هواپیما‌های پهن پیکر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه امام خمینی و اعزام نشدن آن‌ها به فرودگاه مهرآباد، هزینه‌هایی که بابت تیک آف، لندینگ، اعزام کروی پروازی و صدمات ناشی از هر پرواز به هواپیما وارد می‌کند، کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، صباحی افزود: پیشتر آشیانه شماره 2 این شرکت در فرودگاه امام خمینی که برای تعمیرات هواپیما‌های سبک اختصاص یافته است به بهره برداری رسیده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهره برداری آشیانه هواپیما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فرودگاه امام خمینی خبرگزاری آریا بهره برداری هواپیما ها نیمه سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، ادامه داد: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، بیان کرد: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

او تصریح کرد: کمیته امداد بدون شک یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهاد‌های دیگر متمایز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان