Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ امیرحسین جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وام 5000میلیارد تومانی که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار قرار بود به خودروسازان در نیمه دوم بهمن پرداخت شود، اظهار کرد: این وام هنوز پرداخت نشده و در این راستا انجمن صنایع همگن‌سازان به استاندار تهران نیز نامه پیگیری فرستاده ولی فعلا جوابی دریافت نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره علت تاخیر پرداخت این تسهیلات توضیح داد: به نظر می‌رسد بانک‌های عامل به خاطر صورت‌های مالی خودروسازان و همچنین بدهی بانکی آن‌ها، مایل به پرداخت تسهیلات نیستند.

جلالی با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرداخت این وام تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید خودرو، مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و نیز بدهی صنعت قطعه به شبکه تامین خودش روز به روز در حال افزایش است؛ بر این اساس طبق آخرین برآورد ما بدهی خودروسازان به صنعت قطعه به بیش از 23هزار میلیارد تومان رسیده که حدود 70درصد این مبلغ بدهی ما به تامین کنندگان خودمان است.

نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پایان گفت: با توجه به شرایط نامناسب بانکی، ما امکان خرید اعتباری نداریم، از طرفی بسیاری از خریدهای ما به صورت نقدی و پیش پرداختی انجام می‌شود؛ بنابراین با توجه به شرایط فعلی و کمبود نقدینگی دو صنعت، تاخیر در پرداخت این تسهیلات نتیجه خوبی به همراه ندارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودروسازان قطعه سازان امیرحسین جلالی بدهی خودروسازان وام خودروسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی استان با ظرفیت ۵ مگاوات احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در نشستی با بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نیروگاه‌های خورشیدی به مدد جویان بهزیستی، در جریان آخرین وضعیت پرداخت این تسهیلات قرار گرفت.

وی افزود: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی با ظرفیت ۵ مگاوات و در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی به زودی به بهره‌بردای خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: این نیروگاه با مشارکت هزار نفر از مددجویان و معلولان ذهنی و حرکتی استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751276

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!