Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@05:25:00 GMT

وام مسکن در تهران و کلانشهرها چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۴۰۰۴

وام مسکن در تهران و کلانشهرها چقدر شد؟

ساعت 24- عضو هیئت مدیره بازآفرینی شهری و جانشین دبیر ستاد ملی گفت: افزایش وام نوسازی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به بانک عامل ابلاغ شد.

محمد آیینی شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه بازآفرینی شهری در کشور اظهار داشت: برنامه بازآفرینی شهری سابقه 20 ساله را در کشور دارد و در قالب‌های مختلفی بوده و در هر دوره‌ای از دولت‌ها اقدامات خاصی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطلبی را که اکنون قرار است اجرای این طرح در محدوده بافت‌های فرسوده است چراکه در محلات هدف ما هم بحث سکونت‌گاه‌های غیررسمی، هم بافت‌های تاریخی و هم بافت‌های فرسوده مطرح است.

آیینی تصریح کرد: در بحث بافت‌های فرسوده تقریبا نزدیک به 2 میلیون و 900 هزار واحد مسکونی داریم که از این تعداد، یک میلیون و 150 هزار واحد نوساز بوده و نوسازی شده و قرار است تا پایان برنامه هفتم به یک نقطه قابل اطمینانی برسیم که البته عمده زحمت نوسازی بر دوش انبوه‌سازان ، توسعه‌گران با مشارکت مردم ساکن در این بافت‌ها است.

عضو هیئت مدیره بازآفرینی شهری و جانشین دبیر ستاد ملی خاطرنشان کرد: این موضوع زمانی می‌تواند سرعت قابل قبولی به خود بگیرد که حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از ناحیه دولت، دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها از آن انجام شود که این در قالب بسته‌های تشویقی که در حوزه‌های مختلف طراحی شده انجام شود، یکی از مشوق‌ها حمایت‌های مالی است و آن اینکه نقدینگی لازم برای نوسازی شکل بگیرد که عمدتا در قالب تسهیلات یارانه‌دار یا با نرخ‌های ترجیحی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم‌اکنون در قالب افزایش وام نوسازی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شکل گرفته و خوشبختانه در هفته گذشته طبق آخرین ابلاغیه بانک عامل سقف تسهیلات بانکی در شهرهای مختلف افزایش به طور متوسط 50 درصدی داشته، به عنوان نمونه در تهران انبوه‌سازانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند می‌توانند به ازای هر واحد تا 170 میلیون تسهیلات دریافت کنند و در سایر کلانشهرها هم این سقف تا 160 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها تا 140 میلیون تومان و در سایر شهرها تا 130 میلیون تومان تعیین شده است.

آیینی بیان کرد: البته این تسهیلات خود به سه بخش تقسیم می‌شود، در تهران و کلانشهرها 50 میلیون آن با نرخ 9 درصد و در سایر شهرها 40 میلیون تومان آن با این نرخ است، در تهران 60 میلیون تومان آن بدون سپرده‌گذاری با نرخ 18 درصد و در سایر شهرها 50 میلیون آن، مابه تفاوت آن تسهیلات است که با خرید اوراق با نرخ 16 درشد از بانک مسکن است.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بافت های فرسوده سایر شهرها بازآفرینی شهری میلیون تومان بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

دیگر خبرها

  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا