Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، واکنش‌ها در سودان در محکومیت دیدار عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیلی ادامه دارد به طوری که الصادق المهدی، رئیس حزب الامه سودان از البرهان خواست از ملت سودان به خاطر این دیدار عذرخواهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: ارتش سودان حق ندارد چنین تصمیماتی اتخاذ کند.

در همین حال تعدادی از احزاب اعلام کردند مقاصد رژیم اشغالگر به آشتی محدود نمی‌شود بلکه تلاش‌هایی برای از بین بردن وحدت سودان انجام می‌دهد تا بتواند بر منابع متعدد این کشور مسلط شود.

طارق ابو شوره خبرنگار این شبکه در گزارشی از خارطوم گفت: واکنش‌ها در سودان در پی دیدار اخیر عبدالفتاح البرهان و نتانیاهو در اوگاندا همچنان ادامه دارد به طوری که حزب ملی الامه سودان از زبان الصادق المهدی، رئیس این حزب بر موضع ثابت و ریشه‌ای خود در قبال مسئله فلسطین و پایتخت آن قدس تاکید کرد.

الصادق المهدی گفت وضعیت انتقالی کنونی در سودان اجازه نمی‌دهد ابتکار‌های انفرادی صورت گیرد. دیدار (البرهان و نتانیاهو در) اوگاندا صحیح نیست و از نظر سیاسی زیان آور و از سوی دیگر نتایج آن تا آنجا که ما اکنون شاهدیم شعله ور کردن آتش فتنه در سودان است.

خبرنگار افزود سایر احزاب مخالف عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر، این دیدار را شوم توصیف و اعلام کردند اگر قاطعانه با این دیدار برخورد نشود، این دیدار بر آینده سودان و روند انقلاب آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این احزاب تاکید کردند رژیم اشغالگر برای تجزیه سودان تلاش می‌کند تا بتواند بر منابع متعدد آن سیطره یابد.

در ادامه گزارش ساطع الحاج از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر سودان گفت عادی سازی روابط با اسرائیل از نظر ما خط قرمز به شمار می‌رود و کاملا غیر قابل قبول است.

خبرنگار افزود در موضع مجمع اتحادیه‌های صنفی سودان در خصوص عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر ابهام وجود دارد هر چند که این مجمع اذعان دارد که این تصمیم با قانون سال ۱۹۵۸ مطابقت ندارد. محتوای این قانون نه آشتی و نه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر است. اما این مجمع موضع اصولی و اسلامی خود را درباره مسئله فلسطین اعلام نکرد.

رهبران کمیته‌های مقاومت خواستار تجمع دوباره در خیابان‌ها شدند و عضو مجمع اتحادیه‌های صنفی سودان را با سوالات احاطه کردند و تلاش او را برای سیاسی کردن مسائل به ویژه مسئله فلسطین به خاطر منافع تنگ نظرانه محکوم کردند.

خبرنگار گفت عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان با دیدار با نتانیاهو تیری در تاریکی انداخت که عرصه سیاسی در سودان را کاملا تغییر خواهد داد، اما مردم سودان حرف خود را زدند و گفتند قدس پایتخت همیشگی فلسطین است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیدار نتانیاهو و البرهان رژیم صهیونیستی و سودان عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر عبدالفتاح البرهان مسئله فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با مجله تایم بار دیگر با تأکید بر حمایت پروپا قرص خود از رژیم صهیونیستی، لفاظی‌های پیشین خود درباره جمهوری اسلامی را تکرار کرد.

به گزارش فارس، ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار تایم در خصوص وفاداری به تل‌آویو گفت «من خیلی به اسرائیل وفادار بوده‌ام؛ وفادارتر از هر رئیس‌جمهوری. من بیش از هر رئیس‌جمهوری برای اسرائیل کار کرده‌ام».

وی در حالی که مدعی شد اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد، ادامه داد که اگر هرگونه درگیری بین جمهوری اسلامی ایران و تل‌آویو رخ دهد، از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی خواهد کرد.

ترامپ گفت «من کمک نظامی به اسرائیل را متوقف یا شرطی نخواهم کرد. بله همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنم».

رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا ادامه داد «اگر اسرائیل و ایران وارد جنگ شوند، آمریکا از تل‌آویو حمایت نظامی می‌کند. بسیاری بر این باورند که احتمال یک حمله تشریفاتی بین ایران و اسرائیل وجود دارد که اگر اینطور باشد خوب است و چیز بدی نیست. به هرحال پاسخ آری است اگر ایران به اسرائیل حمله کند، ما آن‌جا [در کنار رژیم صهیونیستی]خواهیم بود».

ترامپ همچنین به پاره کردن برجام و در پیش گرفتن فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت «نتانیاهو به اوباما التماس کرد که با ایران توافق نکند، اما من به توافق با ایران پایان دادم. هیچ رئیس‌جمهوری آن‌چه را که من انجام دادم برای اسرائیل انجام نداد. من مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم».

وی با انتقاد از سیاست بایدن در قبال ایران ادامه داد «دولت بایدن اگر باهوش و پرانرژی بود به جای آن‌که به دنبال پیگرد قانونی ترامپ باشد، به دلیل وضعیت بدی که دارند با ایران توافق می‌کردند. آن‌ها باید با ایران توافق می‌کردند».

ترامپ با اشاره به این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات غزه محبوبیت ندارد، گفت «من می‌گویم آن‌چه که در هفتم اکتبر رخ داد، هرگز نباید اتفاق می‌افتاد».

وی سپس گفت «من تجربه بدی با بی بی بی (نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود، زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت.. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم».

ترامپ با این‌حال مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود «هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد و حماس هیچ پولی نداشت».

وی سپس از عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت «اسرائیل یک کار خیلی بد کرد و آن در زمینه روابط عمومی است... اسرائیل نباید هرشب تصاویری از ساختمان‌های درحال سقوط در غزه که با حضور افرادی که در آن هستند، بمباران می‌شود، پخش می‌کرد، اما این کار را می‌کنند».

ترامپ با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت «در دوران ریاست‌جمهوری من، تروریسم بسیار اندکی وجود داشت... چهار سال بدون تروریسم داشتم. ایران پولی نداشت که به کسی بدهد! داعش ۱۰۰ درصد از بین رفته بود، اما حالا در حال بازگشت است».

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم