Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، در روز سوم اکران‌های جشنواره فیلم فجر در ساری خروج به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد به عنوان که یکی از حاضران بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و هشتم به شماره می‌رود علی رغم انتظارات منتقدان و مخاطبین اثر شاخصی از آب در نیامده و بیشتر سرشار از بازیگوشی‌های نمادین و عناصر تیپیکال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگار فیلمساز از جایی به بعد حوصله نمی‌کند یک هنرمند ظریف باشد   این فیلم با بازی فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پورایمان و محسن صادقی نسب روایت زندگی گروهی پنبه‌کار شهرستانی را روایت می‌کنند که محصول‌شان بر اثر بارش شدید باران آب خورده و وعده‌هایی که به آن‌ها داده شده، پوچ درآمده این گروه تصمیم می‌گیرند برای اعتراض به وضعیت شان نزد هیات دولت در نهاد ریاست جمهوری بروند.

کشاورزان خروج مستقیماً ضربه خورده‌اند، اما نه تنها خسارت آن‌ها جبران نشده که متهم هم شده‌اند و حالا نسل پیر‌ها همان‌ها که جنگ هم بر دوش‌شان بوده راه افتاده‌اند تا پیش حاکم تظلم‌خواهی کنند.
مردن در آب مطهرساخته برادران محمودی دومین فیلم این روز در اکران دوم سینما سپهر ساری بود.
مردن در آب مطهر پنجمین اثر نوید محمودی پس از ساخت فیلم‌های چند متر مکعب عشق، رفتن، رونا، شکستن همزمان بیست استخوان است، آخرین ساخته برادران محمودی شکستن همزمان بیست استخوان بود که با کسب دو جایزه در جشنواره جهانی فیلم فجر مورد توجه قرار گرفت ودر شهریورماه ۱۳۹۸ در سینما‌ها اکران شد

مردن در آب مطهر به اصطلاح منتقدان  این فیلم در نیامده

کسانیکه آثار قبلی برادران محمودی را دیده اند، با سبک فیلمسازی و محتوای فیلم‌های این دو برادر افغان آشنا هستند، عاشقانه‌هایی با اشاره به مشکلات و معضلات اجتماعی هموطنان افعان، درون مایه اکثر فیلم‌های نوید و جمشید محمودی می‌باشند، مردن در آب مطهر، باحفظ همین خط مشق به پدیده‌ای با نام مهاجرت می‌پردازد.
متین حیدری نیا، علی شادمان، صدف عسگری و ندا جبرائیلی بازیگران اصلی مردن در آب مطهر هستند که در فیلم به روایت این داستان می‌پردازند. حامد با بازی متین حیدری نیا از افغانستان به ایران آمده است و به همراه رونا با بازی صدف عسگری که در راه رسیدن به ایران آشنا شده است، قصد مهاجرت به آلمان را دارند.
برادران محمودی در مردن در آب مطهر تلاش کرده اند با حفظ لوکیشن‌های محدود و کمترین اتفاقات ممکن، موفقیت فیلم‌های قبلی شان را به دست آورند که در عمل در این امر شکست خورده اند و تنوع در صحنه و شخصیت‌های داستان می‌توانست کمک بیشتری برای موفقیت فیلم به آنان کند.
در روز چهارم جشنواره فیلم فجر در ساری جمعه فیلم‌های خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی و آبادان یازده ۶۰ مهرداد خوشبخت اکران خواهند شد.   انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر ریاست جمهوری معضلات اجتماعی جشنواره فیلم فجر مردن در آب مطهر برادران محمودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با استفاده از روش علمی، موفق به تولید بیشتر توت فرنگی شدند.

آنها با راهنمایی‌های دکتر حدادی نژاد از اساتید این دانشگاه متوجه شدند برای افزایش تولید، اگر از مواد زیستی استفاده کنند این مواد می‌تواند نیاز گیاه را تامین کند و مقدار تولید بالا برود.

در این روش در دو مزرعه در بهنمیر با پوشش تونلی و پلاستیکی، هم آفت و هم علف هرز کمتر در تولید توت فرنگی استفاده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت توت فرنگی در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان مازندران خبر داد.

به گفته ملایی پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع توت فرنگی در این مزارع تولید و روانه بازار شود. مازندران در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت از سنتی به روش‌های نوین افزود: در روش‌های جدید، با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیکی، موجب زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین