Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@05:21:15 GMT

انقلاب اسلامی کانون توجه جهانیان است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۵۴۰۹

انقلاب اسلامی کانون توجه جهانیان است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه رشت ایجاد تحول انسانی در ملت‌ها و رویارویی با ابرقدرت‌های استکباری را ویژگی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی است که امروز کانون توجه جهانیان محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ 18 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه در آستانه یوم‌الله 22 بهمن چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: به تعبیر امام راحل انقلاب اسلامی انفجار نور بود و امروز نامش در دنیا پرآوازه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اسلام را تنها نسخه شفابخش بشریت دانست و افزود:‌ انقلاب اسلامی به دنیا ثابت کرد می‌توان با توکل بر خدا و تکیه به مردم به پیروزی رسید.

نماینده ولی فقیه در گیلان ایجاد تحول انسانی در ملت‌ها و رویارویی با ابرقدرت‌های استکباری را ویژگی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی است که امروز کانون توجه جهانیان محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت اندیشه‌های شهید مدرس را راهگشای انتخاب افراد اصلح در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: شهید مدرس شخصیتی مومن، شجاع، بصیر، مخلص و مردمی بود و لذا براساس فرموده امام خمینی(ره) نمایندگان مردم باید خصوصیات نزدیک به شهید مدرس داشته باشند.

وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه، اضافه کرد: سیاست‌های استقلال‌طلبانه عراق موجب خروج آمریکا از این کشور خواهد شد و مقدمات عقب‌نشینی آمریکا از منطقه را فراهم خواهد کرد.

آیت‌الله فلاحتی پیروزی‌های جبهه مقاومت را نتیجه مجاهدت‌های سردار سلیمانی دانست و اظهار کرد: تفکر سردار سلیمانی در منطقه موجب تحقیر آمریکا شده است.

وی با اشاره به وجود جوانان نخبه، خلاق، مومن و متعهد در گیلان، گفت: در مراکز دانش‌بنیان استان گیلان فعالیت‌های اعجاب‌انگیزی انجام می‌شود که هرکدام مایه افتخار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان متذکر شد: از ادارات و سازمان‌ها می‌خواهیم به دنبال شناسایی و جذب جوانان نخبه باشند، زیرا برای پیشرفت و تعالی کشور به چنین طرح‌ها و ایده‌ها و خلاقیت‌هایی نیاز داریم.

امام جمعه رشت کشاورزی را یکی از محورهای توسعه گیلان دانست و افزود: تامین آب یکی از مهمترین پیش‌نیازهای کشاورزی است و لذا با توجه به آغاز فصل شخم اراضی کشاورزی از مسئولان مربوطه می‌خواهیم تمهیلات لازم را جهت تامین آب مورد نیاز کشاورزان در بخش کشاورزی و زراعی و لایروبی انهار داشته باشند.

وی تکریم و احترام را یکی از اصول تربیتی اسلام دانست و عنوان کرد:‌ تکریم و احترام باید نسبت به مردم و با هدف کسب رضایت الهی باشد؛ در غیر این صورت جنبه ستایش و چاپلوسی پیدا می‌کند که مورد پسند آموزه‌های دینی نیست.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط در تکریم و احترام دیگران، خاطرنشان کرد: مسئولان نباید با هدف جلب تکریم و احترام دیگران اقدام به خدمت کنند، بلکه خدمت به مردم یک توفیق الهی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام جمعه رشت دهه فجر سردار سلیمانی کانون توجه جهانیان تکریم و احترام انقلاب اسلامی امام جمعه رشت شهید مدرس آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه گفت : باید تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، زیرا خداوند شاهد اعمال و رفتار ما است و یاد خداوند را باید همواره در نظر داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) است که ایشان رئیس مذهب جعفری هستند و نهضت علمی امام صادق (ع) در قرن‌های متمادی به سبب تلاش و مجاهدت‌های این امام بزرگوار است و ایشان ۴ هزار شاگرد داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: این نهضت علمی چنان دارای اهمیت است که علمای وقت آن را با نهضت امام حسین (ع) مقایسه کردند و برخی آن را بزرگ‌تر از نهضت عاشورا دانستند و امام صادق (ع) ادامه‌دهنده راه پدر بزرگوار خود امام باقر (ع) بودند.

وی ادامه داد: آنچه از سیره عملی امام صادق (ع) باید مورد توجه مسلمانان به ویژه شیعیان قرار بگیرد کار و تلاش است که در روز‌های گرم تابستان در حال فعالیت بودند و برای به دست آوردن روزی حلال اقدام می‌کردند تا بتوانند اهمیت موضوع را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: یکی از درس‌هایی که باید از سیره امام صادق آموخت موضوع غیرت دینی و پرهیز از حضور در مجالس دارای گناه است که بر اساس روایتی امام صادق (ع) در مجلسی که حاکمان وقت تدارک دیده بودند، حضور یافتند، اما به محض مشاهده آثار گناه مجلس را ترک کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: امروز میزبان پیکر شهید فرزین بلیان هستیم که توسط اشرار و ضدانقلاب طی روز گذشته به شهادت رسیدند و مرزبانان همواره برای امنیت و آرامش کشور جان‌فشانی می‌کنند و ان‌شاءالله که خداوند متعال به خانواده این شهید صبر و اجر عنایت کند.

وی اضافه کرد: از هفته گذشته نمایشگاه اکسپو در تهران در حال برگزاری است که ۷۰ کشور در آن حضور یافته‌اند و فرصت‌های تجاری، صادرات و سرمایه‌گذاری کشورمان را به نمایش گذاشته که می‌تواند در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم تأثیرگذار باشد و چنین رویداد تحول‌سازی می‌تواند اقتصاد کشورمان را رشد دهد.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: باید ارتباطات اقتصادی به ویژه با کشور‌های آفریقایی که منبع بسیاری از مواد ارزشمند اولیه هستند بیشتر شود و از رئیس جمهور و وزاری اقتصادی باید برای برگزاری چنین رویداد‌هایی تشکر و قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم منحوس صهیونیستی، گفت: ایستادگی مردم ایران بر موضع حق و حقیقت منشأ این شد که شاهد بیداری مردم جهان باشیم که مشاهده می‌کنیم چطور آزادی‌خواهان جهان و اساتید برجسته با اعتراض خود نظام سلطه را با چالش مواجه کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری اعتراضات به جنایات رژیم صهیونیستی و سیاست‌های استکبار جهانی ضربه محکمی را به آمریکا و اسراییل وارد کرده و عملیات طوفان الاقصی و سپس وعده صادق ضربات محکمی را بر هیمنه پوشالی آنها وارد کرد و به‌زودی شاهد نابودی جبهه باطل خواهیم بود.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که در مقابل سیاست استکبار جهانی مقاوم ایستاده است و دانشجویان آمریکایی باید بدانند این اعتراضات در مقابل ظلم و ستم قطعا نابودی استکبار جهانی را به همراه خواهد داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس