Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه انقلاب هویت اسلامی ملت ایران و مسلمانان دنیا را بازیابی و احیا کرد، گفت: در ۲۲ بهمن امسال دشمن منتظر است که مردم در راهپیمایی شرکت نکنند اما ملت ایران باری دیگر حماسه خواهند آفرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمد مختاری» ظهر امروز (18 بهمن) در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی و بقای 40 ساله آن فرهنگ ناب اسلامی است؛ بنابراین دشمنان ناجوانمردانه و با فریب پیوسته بر علیه اسلام ناب محمدی سم پاشی می کنند و ما باید مراقب باشیم تا تحت تاثیر القائات شیطانی قرار  نگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اجتماعی می تواند ما را رشد معنوی دهد که سالم باشد، گفت: برای سالم سازی فرد و اجتماع به معارف دینی احتیاج داریم چرا که اجتماع فاسد بسیار مضر است.

 

حجت الاسلام مختاری با تبریک گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب بر ضد استبداد داخلی وابسته به استکبار خارجی و کوتاه کردن دست مستبدان داخلی، از معجزات بزرگ خداوند بود که به دست توانمند ملت ایران محقق کرد.

 

وی بیان کرد: اما هنوز راه بسیاری در پیش داریم و باید به سمت خودسازی، جامعه سازی، تمدن سازی و بستر سازی برای ظهور خورشید مهدوی حرکت کنیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند به برکات و خیرات انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: این انقلاب هویت اسلامی ملت ایران و مسلمانان دنیا را بازیابی و احیا کرد.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی عزت، شرافت، انسانیت و کرامت ملت ایران را احیا کرد و نتیجه آن این شد که جوان مسلمان ایرانی غیور یک حاج قاسم سلیمانی و سردار جهانی شد، گفت: رژیم منحوس پهلوی در بُعد منطقه ای ایران اسلامی را به ژاندارم و حافظ منافع غرب تبدیل کرده بود اما امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی محور مقامت و ایستادگی در مقابل ظلم و کودک‌کشی شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت های ایران قبل از انقلاب اسلامی با بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست، بیان کرد: قبل از انقلاب 90 درصد مردم ایران از امکانات لازم و سطحی زندگی محروم بودند اما به برکت انقلاب اسلامی از امکانات مختلف بهره مند شدند.

 

امام جمعه موقت بیرجند افزود: امروز ایران اسلامی هفتمین قدرت برتر دنیا است اما دشمنان می خواهند با سیاه نمایی مردم را دلسرد و ناامید کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در مسیر انقلاب اسلامی بسیار هزینه کرده ایم و نباید بگذاریم خون شهدا ضایع شود، افزود: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و باید گام های بعدی انقلاب را نیز با قدرت برداریم و لذا ما با امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری پیمان می بندیم که با جان و مال و آبروی خود از میراث گرانبهای نظام اسلامی دفاع می کنیم و تا انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) مسیر شهدا را ادامه می دهیم.

 

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر ضرورت حفظ سه عنصر فرهنگ فاخر و ناب اسلامی، ولایت فقیه و مردم متدین و انقلابی، گفت: دشمن با روش‌های فریبکارانه و ناجوانمردانه تلاش می کند تا ارتباط مردم با اسلام و ولایت فقیه را قطع کند و دوباره بر مردم سلطه یابد بنابراین باید مردم نسبت به فرهنگی اسلامی و ولایت فقیه جامعه هوشیار باشند.

 

وی با بیان اینکه مردم وظایفی دارند که باید انجام دهند تا حوادث تلخ تاریخ اسلام تکرار نشود، تصریح کرد: مردم به موقع در صحنه های حساس حضور داشتند و در 22 بهمن امسال دشمن منتظر است که مردم در راهپیمایی شرکت نکنند اما ملت ایران برای رضای خدا و حفظ آرمان انقلاب به میدان می آیند و باری دیگر حماسه خواهند آفرید.

 


امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نرخ مشارکت بالای 60 درصدی مردم ایران اسلامی در انتخابات ها، تصریح کرد: اما مردم در دو وظیفه مهم انتخاب اصلح و نظارت پیوسته و امر به معروف و نهی از منکر مسئولان قصور و کوتاهی کردند.

 

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر ضرورت توجه به انتخاب اصلح، ادامه داد: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که انقلابی، متخصص، متعهد به دین، استکبارستیز، شجاع، مردمی، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد تا بتواند ما را به سوی تمدن اسلامی ببرد.

 

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها محدودیت های قانونی دارد و کف صلاحیت ها را در نظر می گیرد، گفت: افرادی سابقه ندارند و یا با زیرکی خود واقعی‌شان را نشان ندادند اما وقتی در مسئولیت قرار می‌گیرند خود را نشان می دهند لذا نمی توان همه چیز را بر عهده شورای نگهبان گذاشت بلکه باید خودمان به دنبال انتخاب اصلح باشیم چرا که انتخابی که آگاهانه نباشد به حل مشکلات کشور نمی انجامد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با انتقاد از سخنانی عده ای که ناجوانمردانه و با بی‌انصافی انتخابات کشور را انتصابی و تشریفاتی می خوانند و مردم را دلسرد می کنند، تاکید کرد: همین افراد از فیلتر شورای نگهبان رد شده و توسط مردم انتخاب شدند بنابراین اگر انتخابات کشور انتصاب بود هرگز این افراد قابلیت انتصاب در منصب مسئولیت نظام انقلابی ایران اسلامی را نداشتند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اگر انتخابات کشور انتصابی بود که برخی از انقلابی نماها انتخاب نمی شدند، ادامه داد: باید بحث جناح و اختلاف سلیقه را از برخی نااهلانی که با انقلابی‌گری به صحنه می آیند اما بعد در پشت صحنه کارغیرانقلابی می کنند، جدا کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید در چارچوب نظام و همسو با انقلاب باشیم، افزود: برخی به ظاهر جناح سیاسی هستند اما در باطن به دنبال براندازی نرم، تجدیدنظر و خنثی کردن تلاش‌های انقلابی هستند و اعتمادشان به دشمن بیشتر از توانایی های داخلی است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به فعالیت های برخی جناح های سیاسی که در طول این سالها موجب بازدارندگی حرکت شتاب قطار انقلاب بودند، با ابراز نگرانی گفت: شورای نگهبان نباید از هیاهو و جنجال ها بترسد بلکه باید محکم بر اساس قانون در مقابل اینها بایستد و اجازه ندهد ضدانقلاب های که به تعبیر امام راحل نااهل هستند انتخاب شوند چون این مردم نماینده‌ای شجاع و متخصص می‌خواهند که اعتمادش به داخل و نه به خارج باشد.

 

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: بعضی می‌گویند ما بدون اعتماد به خارج بلد نیستیم کشور را اداره کنیم، پس چرا آمدید مگر ما این همه رشد و پیشرفت در بخش‌های مختلف را با اتکای به خارج به دست آوردیم؟

 

وی بیان کرد: مردم مومن باید پیوسته در صحنه باشند و مسئولان را رصد کنند که هرجا پایش را اشتباه بگذارد جلویش بایستند و مردم پیوسته ناظر بر مسئولان باشند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخاب درست راهپیمایی22 بهمن انتخاب اصلح امام جمعه موقت بیرجند خطبه نماز جمعه امام جمعه موقت بیرجند بازیابی و احیا انتخابات کشور انقلاب اسلامی شورای نگهبان ایران اسلامی هویت اسلامی انتخاب اصلح ولایت فقیه ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت (ع) در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • حماسه وعده صادق بیش از عملیات‌های دیگر نیازمند روایت فتح است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند