Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: امیدواریم انقلاب اسلامی بقا یافته و به دست صاحب اصلی خود یعنی امام زمان(عج) برسد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره)، شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، نعمت بزرگ دیگری بعد از امام(ره) بوده و تمام خصوصیات امام راحل در وجود مبارک ایشان متمرکز و متجلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی خاطرنشان کرد: ملت ایران و مردم زنجان در دنیا نمونه بوده و این استان ۶۵ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

امام جمعه موقت زنجان، امام خمینی(ره) را رسول انقلاب، تبعید ایشان را مانند دوران شعب ابی طالب و پیروزی انقلاب را معجزه قرن، تعبیر کرد و گفت: با ورود امام خمینی در مدینه انقلاب (بهشت زهرا«س» تهران)، حکومت اسلامی تشکیل شد و ایشان حسینیه جماران را مسجد مدینه اسلامی قرار داد و مردم با عبور از جمره‌های شیطانی به منای ایمان رسیده و با هفت بار طواف در کعبه آزادی، مشغول شده و پای سنگر ولایت، دخیل بستند.

موسوی افزود: معرفت دینی، سیاسی و اخلاقی و پیشرفت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی، علمی، نظامی، سازندگی، عزت بین‌المللی، زیر بار سلطه نرفتن، استقلال، آزادی و اعتماد به نفس با نیروی ایمان از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: اقدامات و خدمات بسیار ارزشمندی توسط دولت اسلامی در کشور و استان زنجان انجام شده اما در عین حال، نارضایتی در بین مردم در رابطه با فقر، تبعیض و فساد وجود دارد و مردم گلایه‌مندند زیرا نباید فقر به این اندازه وجود داشته باشد.

خطیب موقت جمعه زنجان خاطرنشان کرد: زنجان، جزو استان‌های امن کشور است اما همه جا اینگونه نیست و فساد در برخی شهرها زیاد است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی، مشکلات جوانان و بیکاری فارغ‌التحصیلان بر زمین مانده و تورم و گرانی بی‌سابقه در غذا و مسکن و عدم دسترسی یکسان مردم به خدمات وجود دارد که نیازمند اصلاحات واقعی است.

موسوی با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات، تصریح کرد: شرکت در انتخابات واجب شرعی، ملی و حکومتی است تا با انتخاب افراد کارآمد، شایسته، باتقوا، انقلابی، باایمان و نترس، مجلسی مقتدر و نیرومند تشکیل شود.

امام جمعه موقت زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت روز قیامت و وحشتی که در صحرای محشر حاکم می‌شود، گفت: طبق آیات قرآن کریم، صداهایی در آن روز شنیده می‌شود که در حالت عادی، سبب از دست رفتن شنوایی می‌شود اما صداهای روز قیامت اینطور نیست و مردم می‌توانند از قدرت شنوایی خود استفاده کنند.

وی اظهار داشت: انسان به اندازه کافی در روز قیامت، گرفتار است و به دلیل ترس از افزایش گرفتاری‌هایش با دیدن پدر، مادر، همسر و حتی فرزندان، فرار می‌کند.

موسوی با بیان اینکه از دیدگاه قرآن کریم، روز قیامت چند نام دارد، خاطرنشان کرد: از جمله این‌ها روز جزا، روز رستاخیز، روز جمع شدن تمام انسان‌ها در صحرای محشر، روز جدایی حق و باطل و روز آشکار شدن تمام باطن‌ها است.

وی با بیان اینکه قیامت، روز حسرت است، افزود: صالحان در آن روز می‌گویند که ای کاش بیشتر از این عبادت، احسان و عمل خیر انجام می‌دادیم و ناصالحان با خود می‌گویند ای کاش به راه راست رفته، کارهای خیر انجام داده و با اهل بیت(ع) ارتباط برقرار می‌کردیم.

موسوی گفت: حق‌الناس، یکی از مشکلاتی است که در روز قیامت پیش می‌آید و تا زمانی که صاحبش راضی نباشد خداوند نمی‌بخشد.

وی افزود: در روایت آمده است که با ریخته شدن اولین قطره خون شهید، تمام گناهانش غیر از ۲ مورد بخشیده می‌شود که این ۲ مورد، حقوق والدین و بیت‌المال است.

موسوی یادآور شد: پیامبران هم در روز قیامت از یکدیگر تقاضای شفاعت می‌کنند تا در نهایت متوسل به پیامبر اکرم(ص) می‌شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا انقلاب اسلامی بیکاری حقوق خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی روز قیامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان ملارد گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: نام گذاری شعال سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نوعی روایت سازی راهبردی است که نظام حکمرانی باید جهت‌گیری سیاسی و اقتصادی خودش را در آن متمرکز کند. همچنین از همه چرخ دنده‌های کوچک و بزرگ کشور، زیر ساخت‌ها، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی و نیروهای متخصص جوان استفاده شود تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشور از همه ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کند. از شرکت‌های دانش بنیان باید حمایت کرد که البته دولت جناب رئیسی در این خصوص حمایت‌هایی را انجام داده است. همه این‌ها ابزارهایی هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند بدون شک اقتصاد کشور به شکوفایی خواهد رسید. 

خطیب نماز جمعه شهرستان ملارد در خصوص روز کارگر تصریح کرد: اگر کارگر در جامعه از رفاه و امنیت شغلی برخوردار شود آن وقت می‌توان گفت حرکت کشور به سوی پیشرفت، آسان خواهد شد. باید کارگران را تکریم و حمایت کرد زیرا آن‌ها رزمندگان جهاد اقتصادی و ستون فقرات تولید کشور هستند. درآمدشان عادلانه و بیمه، بهداشت، توانمندی و امنیت شغلی آن‌ها تامین شود تا تورم ۵۰ درصدی کمرشان را خم نکند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به روز شهادت شهید مطهری و روز معلم تشریح کرد: وظیفه معلم است که در یک کشور مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند، متفکر و متخصص پرورش دهد. جایگاه معلم، جایگاه بسیار والایی است و دانش آموز ما باید به معلم شدن افتخار کند. 

امام جمعه شهرستان ملارد در پایان افزود: دولت‌ها موظف هستند نیازهای حداقلی قشری که با روح جامعه سر و کار دارد را تامین کنند تا آن‌ها  به جای تحقیق و پژوهش درباره روش‌های تربیتی جدید به دلیل دغدغه مالی مشغول کار با اسنپ نشوند که چرخ زندگی خود را بچرخانند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند