Web Analytics Made Easy - Statcounter

‎رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران گفت: مشکل کشورمان در توسعه گردشگری غذایی عدم تنوع غذایی نیست، بلکه منوهای تکراری در رستوران ها و هتل هاست. ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

‎به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، فرید جواهرزاده در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه گردشگری، غذا و شیرینی که  در محل برج سفید مشهد با بیان اینکه دیدن جاذبه‌ها و مکان‌های جدید، آشنا شدن با اقوام و آداب و رسوم مختلف، خرید سوغات و در رأس همه این موارد، کشف غذاهای جدید و چشیدن آنها قطعا یکی از زیباترین تجربیات سفر است، اظهار داشت: ‌برای ما ایرانی‌ها ‌بیش از 2500 نوع غذا در فرهنگ‌مان جای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران افزود: غذا فقط یک ماده مصرفی نیست بلکه در خود، فرهنگ و آداب و رسوم مردم بومی یک منطقه را جای داده است. بر همین اساس یکی از معیارهای مهم سفر، غذاست و گردشگری غذا یکی از انواع گردشگری است که با توجه به افزایش زمان اوقات فراغت و نیاز انسان‌ها به یک محیط همنشینی، روز‌به‌روز در حال رشد است.

وی با بیان این که علاقه گردشگران به غذا و گردشگری غذا تا جایی پیش رفته که 86 درصد گردشگران، غذا را به عنوان یکی از بهترین تجربیات گردشگری خود معرفی کرده‌اند تاکید کرد: توجه به این آمار نشان می‌دهد غذا می‌تواند سمبل و نماد و برندی برای معرفی مقصد گردشگری باشد.

به گفته این استاد دانشگاه، غذا سهم چشمگیری در گردشگری دارد چنان که حدود 200 میلیارد دلار از اقتصاد گردشگری دنیا به گردشگری غذا باز می‌گردد و هر گردشگر بطور متوسط بین 150 تا 200 دلار در سفرهای خود برای خوراک هزینه می‌کند.

رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران با بیان این که مشکل در ایران عدم تنوع غذایی نیست، بلکه مشکل منوهای تکراری در رستوران‌ها و هتل‌هاست تاکید کرد: غذاهای ایرانی یکی از سه مکتب غذایی در دنیا به حساب می‌آیند اما جای خالی آنها در منوی رستوران‌های ایرانی به شدت  احساس می‌شود و جایگاهی در حوزه بین‌المللی ندارند.

جواهرزاده با بیان این که طبق بررسی ها 50 درصد از مسافران اعلام کرده اند که از ترکیب تجربه غذا در خارج از برنامه‌های مرسوم و عادی خود با یک فعالیت بدنی جدی لذت می‌برند گفت: علاوه براین 51 درصد نیز اعلام کرده اند که اجرای یک برنامه مسافرتی را که ترکیبی از یک ماجراجویی و فعالیت جسمی و لذت چشیدن غذایی متفاوت است را به یک برنامه عادی ترجیح می‌دهند.

به‌گفته جواهرزاده بسیاری از کشورها مانند ژاپن با بهره‌گیری از مراسم سنتی خود درطبخ غذا و‌نوشیدنی همچون مراسم چای توانسته‌اند گردشگران ‌بسیاری را به سوی خود جلب کنند و‌در عین حال فرهنگ و‌تمدن خود را نیز به جهانیان بشناسانند.

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری حلال، استفاده از فرهنگ‌غذایی در مناسبت‌های گوناگون همچون ماه مبارک رمضان و سفره افطار، استفاده از ظرفیت نوروز و سفره‌های نوروزی و‌ برند کردن محصولات غذایی در جغرافیای پهناور کشور را ابزاری مناسب که می‌تواند از جمله راهکارهای توسعه گردشگری در کشورمان تلقی شود را خاطرنشان کرد.

انتهای پیام/ش

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رستوران ها و هتل ها گردشگری غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی تلگرامی نوشت.

رئیس دانشگاه تهران، همسر آقای رئیسی را به عضویت در هیات جذب اساتید منصوب کرده است.

قصد ندارم این کار را خودشیرینی رئیس دانشگاه بنامم؛ اما واقعا در خیل استادان باسواد و معتبر و متشخص و خوشنام این دانشگاه هیچ فرد شایسته‌ای وجود نداشت که از دانشگاه دیگر آدم آوردند؟

خانم علم‌الهدی کدام ویژگی قابل ذکر را داشته و دارد که چنین حکمی برایش صادر شده؟ و شایسته سالاری در کجای این انتصاب رعایت گردیده است؟

واقعا کدام استادی بخاطر جذب توسط هیاتی که بانوی اول! عضو آن است، به خود خواهد بالید؟

هرچند باید برای شخصیت اساتیدی که توسط هیاتی که مشارالی‌ها عضوش است، نگران باشیم، اما نگرانی بزرگتر برمی‌گردد به اساتیدی که توسط این هیات، ردصلاحیت می‌شوند!

 

tags # جمیله علم الهدی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • نیمه‌نهایی تکراری در فوتبال اروپا ؛ این بازی متفاوت خواهد بود!
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد