Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت بهداشت، سیما سادات سالاری در نشستی صمیمانه با نمایندگان نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مسائل بودجه‌ای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همه ما تلاش داریم با بتوانیم با ابزار قانون در این خصوص ورود موفقی داشته باشیم و تا جایی که می‌شود حال و روز شما را به مسئولان بالا دست انتقال دهیم که در این مسیر به لطف خدا موفق بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس برای بودجه سال ۹۹ تلاش کردیم تا در ظرفیت قانونی این مهم گنجانده باشد.

معاون وزیر بهداشت ابراز داشت: به لطف خدا در این مسیر تا جایی که توانسته‌ایم راه قانونی لازم را طی کرده‌ایم و کار را به جایی رساندیم که اکنون بودجه شما برای سال ۹۹ بیش از بودجه امسال است.

لاری با بیان این که گیلان باید یکی از دانشگاه‌های پیشرفته ما باشد، گفت: برای امسال بحث تغذیه را دنبال کرده‌ایم. تحریم ظالمانه امریکا موجب شده اجناس را با ۲۰ درصد افزایش قیمت خریداری کنیم، از طرفی دانشجویان بیشتر به سمت غذای سلف گرایش پیدا کرده‌اند که ما را با افزایش ۴۰ درصدی در این حوزه روبه رو کرده است؛ از سوی دیگر برای خانواده‌ها مقرون به صرفه نیست برای دانشجویان خود خانه اجاره کنند و این موضوع نیز افزایش درخواست کنندگان خوابگاه را به دنبال داشته است، به علاوه اینکه افزایش ۳۸ درصدی پذیرش دانشجو که در دانشگاه شما ۲۸ درصد بوده نیز به مشکلات ما افزوده است.

وی بیان داشت: متاسفانه این افزایش ظرفیت با افزایش زیرساخت‌ها در مسائل رفاهی، خوابگاهی و غذای دانشجویی همراه نبوده و این بار و فشار بیشتری به ما وارد کرده است. ما به عنوان معاونت فرهنگی و دانشجویی عضو شورای گسترش نبوده‌ایم و نمی‌توانستیم از حق دانشجویان در حوزه فرهنگی و رفاهی دفاعی کنیم اما در نهایت با پی‌گیری‌های انجام شده به همت همه عزیزان از جمله دکتر نوبخت در برنامه و بودجه و دکتر نوبخت عضو کمیسیون بهداشت و شخص وزیر بهداشت توانستیم ۱۵۰ میلیارد تومان برای کمک به بحث تغذیه جذب معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کنیم که از این میزان سهم دانشگاه گیلان سه میلیارد تومان است. البته با توجه به میزان بدهی‌های شما باید حمایت‌های ویژه‌ای از این دانشگاه داشته باشیم.

لاری با بیان این که جلب توجه مسئولان به کمبودهای بودجه‌ای، برکت به دنبال خواهد داشت، گفت: در حوزه خوابگاهی تلاش نسبتا زیادی شده است تا برخی موانع در این خوابگاه‌ها برداشته شود اما هنوز مشکلاتی مانند تعداد محدود کمدهای خوابگاهی، نامناسب بودن سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خوابگاه‌ها، نامطلوب بودن امکانات ورزشی دانشجویان و عدم تجهیز مناسب سالن‌های ورزشی دانشجویان وجود دارد.

وی ادامه داد: در تهیه اجناس نیز تیم کارشناسی قوی باید در دانشگاه وجود داشته باشد تا بودجه‌ای که به سختی فراهم می‌شود با خرید اجناس نامرغوب تلف نشود آن هم زمانی که وزیر بهداشت شخصا در این خصوص ورود کرده‌اند. موتورخانه خوابگاه در شرایط خوبی است اما در نگه‌داشت آن ضعف‌هایی وجود دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که شرایطی وجود دارد که اگر کمی اوضاع مالی صندوق بهتر شود برای خرید و ساخت خوابگاه می‌توانیم موفق‌تر باشیم، گفت: برای دانشگاه به یک خوابگاه پسرانه و یک خوابگاه دخترانه نیاز داریم. وجود سالن‌های ورزشی مجهز برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و گرایش دانشجویان به ورزش مهم است. نبود سایت اینترنتی در خوابگاه‌ها باید اصلاح شود. وجود آنتی بادی برای دانشجویانی که وارد کلینیک می‌شوند، نیز الزامی است.

معاون وزیر بهداشت به تاخیر در پرداخت کار دانشجویی که محل سؤال دانشجویان بود اشاره کرد و گفت: تاخیر در پرداخت کار دانشجویی تا سه ماه طبیعی است اما بیش از این نشان دهنده مشکل در سیستم است. کار دانشجویی مبلغ اندکی است و در نهایت تا دو یا سه ماه باید پرداخت شود. در مورد روند برگزاری جلسات شورای فرهنگی نیز پیگیری لازم را خواهم کرد زیرا جلسات شورا باید ماهی یک بار تشکیل شود. باید شرایطی ایجاد شود تا دانشجویان از برنامه‌های خود در شورای فرهنگی و کمیته تخصصی دفاع کنند و بدانند چرا برنامه آن‌ها رد شده تا بتوانند دفاع لازم را انجام دهند.

لاری در خصوص نبود اردو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیان داشت: دانشجویان شهر مشهد را دوست دارند، من امید دارم سالانه دو اردوی مشهد در دانشگاه گیلان برگزار شود و برای شروع برای امسال هزینه اردوی مشهد ۱۰۰ دانشجو (۵۰ دانشجوی دختر و ۵۰دانشجوی پسر) را معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تقبل می‌کند.

وی افزود: انجمن‌های علمی رشد خوبی داشته‌اند اما با کمیته‌های تحقیقات و استعدادهای درخشان کمی موازی است. تلاش داریم در دندانپزشکی و داروسازی دانشجویان خود را با گروه‌های بزرگ کشوری همراه کنیم. باید بیاموزیم که خودمان تولید ثروت کنیم و امید دارم سال آینده کار را به جایی برسانیم که در کنار صرفه جویی، درآمدزایی نیز داشته باشیم؛ من به خلاقیت و توان شما دانشجویان اعتماد و ایمان دارم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در خصوص نبود حساب بانکی برای جمع آوری کمک‌های کانون‌های خیریه گفت: یک حساب مشترک میان مدیر فرهنگی و دبیر کانون مربوطه ایجاد کنید تا دانشجویانی که می‌خواهند کار خیر کنند دچار شائبه نشوند.

این مقام مسئول در خصوص برگزاری جشنواره سیمرغ گفت: در این جشنواره هزار و ۶۰۰ دانشجو می‌آیند و آثار خود را ارایه می‌دهند و حس نشاط و رقابت در عرصه هنر را تجربه می‌کنند. البته هر کاری اشکالاتی دارد من هم دوست دارم فضای جشنواره و در مجموع فضای فرهنگی ما تربیتی‌تر شود اما این کار با برگزاری یا عدم برگزاری جشنواره رخ نمی‌دهد، ما باید سبک زندگی خود را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت سبک زندگی مبتنی بر الگوی سالم زیستن و ایجاد فضای فرهنگی و تربیتی، گفت: مهریه من پنج سکه طلا بوده است در حالی که لباس عروس هم نداشتم و برای مراسم عروسی فیلمبرداری هم انجام نشد. باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم برای داشتن زندگی با آرامش باید به هم کمک کنیم. باید کاری کنیم جشنواره سیمرغ دامنه‌اش وسیع‌تر شود و همه کانون‌ها را در بر بگیرد به نحوی که کانون‌های خیریه و پایگاه خبری مفدا را نیز در بر گیرد.

لاری با بیان این که خدا می‌داند من روی بودجه و هزینه‌کرد آن بسیار حساس هستم، گفت: باید خرج‌های بیهوده را کم کنیم، من هم در همه موارد محاسبات مالی را دقیق انجام می‌دهم و بر همین اساس به پیشنهاد برگزاری دو سالانه جشنواره سیمرغ فکر می‌کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت: ما به نشریات بی‌توجه نیستیم اما به دلیل مشغله، نظارت لازم را در این حوزه نداشتیم. به لطف خدا پنج کانون ما مجوز مجمع تخصصی گرفتند و این موجب می‌شود شما علمی‌تر و سیستماتیک‌تر فعالیت کنید. در این نشست دو کانون سلامت‌محور خود را معرفی کردند که این کانون‌ها بسیار ارزشمند هستند. من می‌خواهم این دو کانون طرح‌های خود را بدهند تا ما حمایت کنیم.

انتهای پیام/

341 / 320 لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دانشگاه گیلان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دانشگاه گیلان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گیلان جشنواره سیمرغ کار دانشجویی داشته باشیم وزیر بهداشت خوابگاه ها دانشگاه ها علوم پزشکی لطف خدا سبک زندگی بودجه ای کانون ها تر شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی

دکتر عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلا مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه مقرر شده بود که افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت بدهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتا عدم تامین زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو شائبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

کد خبر 6091985 زهره بال

دیگر خبرها

  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی