Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@04:54:35 GMT

توقف کاروان قرآنی انقلاب در ایستگاه قصرقند + عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۶۱۷۵

توقف کاروان قرآنی انقلاب در ایستگاه قصرقند + عکس

گروه جلسات و محافل ــ کاروان قرآنی انقلاب روز هجدهم بهمن‌ماه با حضور در مسجد نبی اکرم(ص) شهر قصرقند به اجرای برنامه پرداختند و تلاوت‌های ماندگاری از خود به یادگار گذاشتند که تا سال‌ها در ذهن این میزبانان خون‌گرم باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به سیستان و بلوچستان، کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز، هجدهم بهمن‌ماه به شهرستان قصرقند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای کاروان پس از ورود به این شهر و در مزار شهدای گمنام مورد استقبال مسئولان شهرستان قرار گرفت و در ادامه مراسم غبارروبی از مزار شهدای قصرقند انجام شد. یادمان شهدای گمنام این شهر در دست احداث است و به گفته مسئولان شهر به زودی از آن رونمایی خواهد شد.


در ادامه، محفل انس با قرآن در مسجد نبی اکرم(ص) شهر قصرقند برگزار شد. در این ‌محفل نورانی که اجرای آن را محمدهادی صلح‌جو از مجریان صداوسیما برعهده داشت، مسئولان محلی شهرستان قصرقند و عموم مردم حضور پررنگی داشتند.

مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشور که سال 1383 و در بیست‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران حائز رتبه برتر شده است، به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از اجرای خود در این محفل، راهی شهرستان نیک‌شهر شد تا در محفل دیگری حضور یابد.

سخنرانی مولوی احمد رئیسی، یکی از ائمه جماعات مساجد شهر قصرقند بخش دیگری از برنامه‌های این محفل بود. وی در صحبت‌های خود از اعضای کاروان قرآنی انقلاب به خاطر حضور در استان سیستان و بلوچستان و شهر قصرقند قدردانی کرد و گفت: خوشحالیم تلاوتی که در صدر اسلام صورت می‌گرفت، امروز نیز صورت می‌گیرد تا مردم بیشتر از گذشته با قرآن آشنا شوند.

گزارش تصویری محفل قرآنی شهر قصرقند

مولوی رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نعمت‌هایی که در این منطقه گسترده شده است، نعمت امنیت است که برادران سپاه و نیروی انتظامی برای ما به ارمغان آورده‌اند. شاید اگر‌ امروز این امنیت را نداشتیم اکنون شاهد این محفل نبودیم و نمی‌توانستیم در مساجد حضور یابیم و به عبادت بپردازیم.


در این مراسم الیاس رئیسی، قاری و حافظ کل قرآن به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. این حافظ قصرقندی طی مدت سه سال موفق به حفظ قرآن شده است. همچنین احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از قرآن کریم‌ را تلاوت کرد که مورد تشویق حاضران قرار گرفت و پس از آن نیز داود بلوچ‌زاده، از قاریان ممتاز قصرقند آیاتی را تلاوت کرد.

اجرای گروه همخوانی قرآن کریم توسط سه نفر از قاریان و حافظان قصرقند و نیز اجرای نمایش داستانی کوتاه با حضور یکی از هنرمندان تئاتر کشور بخش‌های دیگری از دوازدهمین محفل انس با قرآن کاروان قرآنی انقلاب در شهر قصرقند بود.

در پایان این مراسم از پنج نفر از فعالان قرآنی شهر قصرقند با اهدای جایزه تجلیل شد.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کاروان قرآنی انقلاب سیستان و بلوچستان دهه فجر قصرقند مولوی رئیسی کاروان قرآنی انقلاب بین المللی شهر قصرقند قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود