Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@19:03:05 GMT

انتخابات در ایران را انتخاب بین خوب و خوب‌تر است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۶۲۵۰

انتخابات در ایران را انتخاب بین خوب و خوب‌تر است

گروه سیاست و اقتصاد __ خطیب جمعه بجنورد انتخابات در ایران را انتخاب بین خوب و خوب‌تر دانست و افزود: کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند همه خوب هستند اما باید خوب‌تر را در این مسیر انتخاب کرد و اگر مردم نیز در شناخت این افراد دچار مشکل شدند از افراد بصیر و آگاه مشورت بگیرند.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، ملاک‌های انتخاب افراد را توانا بر انجام امور، دانا و اهل کار بودن برشمرد و گفت: فرد تأثیرپذیر، منفعل و دارای ضعف و سستی نباید منتخب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه بجنورد همچنین تجربه، اهل حیا بودن و کنترل بر قدرت و مدیریت شخصی را ازجمله دیگر ملاک‌های انتخاب افراد دانست و ادامه داد: باید فرد منتخب اهل کرامت باشد و قابل‌اعتماد مردم بوده و اهل طمع و زدوبندهای مختلف نباشد.

وی در ادامه نیز به‌بیان‌دیگر ویژگی‌ها و ملاک‌های انتخاب افراد پرداخت و گفت: اهل قناعت بودن و دور از حرص و طمع که مانع از خدمتگزاری خوب برای مردم و نظام است و شجاع بودن برابر دشمنان دیگر ملاک‌های انتخاب افراد است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین آینده‌نگری، آینده بین بودن و در نظر گرفتن نسل‌های آینده در امور را ملاک‌های دیگر گزینش افراد بیان کرد و ادامه داد: طرح داشتن و برنامه خواستن از نامزدهای انتخابات برای حل امور و مشکلات مردم، داشتن ایمان قوی و دانش لازم و شناخت فرمان خداوند خصوصیت‌های مهم افراد منتخب و برگزیده است.

جلوگیری از تضییع امور، شناخت و رعایت اصول نظام و انقلاب و اسلام و التزام به اصول دینی ویژگی‌های دیگری بود که خطیب جمعه بجنورد به‌عنوان ملاک‌های انتخاب افراد برشمرد و ادامه داد: مجلس محل حاشیه‌سازی و امور فرعی نیست، بلکه باید در مجلس شورای اسلامی نگاه کلان و ملی داشت زیرا تمام افراد، نماینده نظام، مردم و کشور هستند و باید با شناخت موضوعات اصلی به این‌گونه موضوعات بپردازد.

وی تصریح کرد: بنا بر بیان ائمه اگر در جامعه‌ای افراد ناکارآمد پیشاپیش مردم قرار گیرند و افراد کارآمد به حاشیه و کنار روند، جامعه رو به سقوط می‌رود و انتخاب مسئولان عاجز و ناتوان در پیش برد امور و کارهای مملکت ازجمله آفت‌های جامعه دینی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مردم از انقلاب دل‌زده نمی‌شوند بلکه عدم کارایی مسئولان و عمل نادرست آنان مردم را دل‌زده می‌کند زیرا مردم انقلاب را دوست دارند و اگر نقد هم دارند به ضعف عملکردها است.

وی وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور را ازجمله نقدهای مردم دانست و گفت: اسلام و رهبر اسلام برای موضوعات اقتصادی برنامه دارد و بر اجرای اقتصاد مقاومتی تکیه و تأکید دارد اما عده‌ای این شعارها را تکرار می‌کنند ولی آن را اجرایی نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه خطاب به کاندیداها گفت: بر اساس حدیثی از سوی پیامبر اسلام اگر کسی به‌عنوان مسئول جامعه اسلامی به‌کار گرفته شود اما بداند که علم و توانمندی فردی دیگر در انجام این کار بیشتر است اما اصرار درماندن در کار دارد، به مردم و خدا خیانت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انواع تقوا اشاره کرد و افزود: تقوا بخش‌های مختلفی همچون مالی، زبانی، اجتماعی و ازجمله سیاسی و انتخاباتی دارد که تبلیغ و معرفی درست از سوی کاندیداها و طرفداران آنان در این بخش می‌گنجد.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه رسیدن به هدف مقدس فقط باید با مسیر درست انجام شود، ادامه داد: ابزار رسیدن به هدف مقدس باید سالم باشد و اسلام اجازه چنگ زدن به هر ریسمانی برای رسیدن به هدف را نداده است.

وی ایجاد انحراف در نظر مردم از مسیر درست انتخاب را تضییع حق‌الناس بیان کرد و گفت: افراد فعال در ستادهای انتخاباتی با مراقبت کنند تا دین خود را برای دنیای دیگران از بین نبرند و اگر فرد غیر توانمندی را در جایگاهی قرار دهند، در گناه آن فرد شریک هستند.

خطیب جمعه بجنورد انتخابات در ایران را انتخاب بین خوب و خوب‌تر دانست و افزود: کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند همه خوب هستند اما باید خوب‌تر را در این مسیر انتخاب کرد و اگر مردم نیز در شناخت این افراد دچار مشکل شدند از افراد بصیر و آگاه مشورت بگیرند.

وی حضور در پای صندوق‌ها رأی و انتخاب صحیح به همراه تشکیل مجلس قوی را ازجمله مؤلفه‌های قوی شدن ملت و مملکت برشمرد و تصریح کرد: انتخابات، گردش نخبگانی جامعه را رقم می زند و فرصت مناسبی برای نمایش کارآمدی و مهارت افراد است.

وی در انتها تأکید کرد: هر رأی مردم در انتخابات رمی شیاطین محسوب می‌شود و همگان باید در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خراسان شمالی نماز جمعه انتخابات مجلس خطیب جمعه بجنورد امام جمعه بجنورد خراسان شمالی رسیدن به هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد

 یادواره ۲۵ شهیدروستای ارکان با حضور مردم ومسئولان برگزارشد.
قرائت وصیت نامه شهدا و سخنرانی و مدیحه سرایی از برنامه‌های یادواره بود.

درپایان این مراسم مردم برای تجدید پیمان بر سر مزار شهدا حاضر شدند.

 

 

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است