Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@20:05:37 GMT

عملکرد انقلاب اسلامی در جنگ اراده‌ها، بی‌نظیر است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۶۴۲۴

عملکرد انقلاب اسلامی در جنگ اراده‌ها، بی‌نظیر است

امام جمعه اردبیل به تبیین شاخصه‌های تَقدُم یک ملت پرداخت و با بیان اینکه ایران اسلامی در چهل و یک سال گذشته عملکرد فوق العاده ای در تمام عرصه ها داشته است، گفت: عملکرد انقلاب اسلامی در جنگ اراده ها، بی نظیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف ملی و بین المللی پرداخت و گفت: شأن و شرف یک ملت به اموری وابسته است که انقلاب اسلامی در حد اعلی، آنها را برای ملت ما  هدیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شاخصه‌های تَقدُم یک ملت اشاره کرد و گفت: داشتن نهضت علمی، پیشرفت‌های علمی، ارتقاء بنیه علمی کشور و سهیم شدن در تولید دانش جهانی از جمله شاخصه های تقدم یک ملت است.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین شاخصه دموکراسی پرداخت و گفت: دموکراسی حقیقی شاخصه دوم از تقدم یک ملت است، معنی این شاخص این است که در تمام شؤون  کشور از ادنی تا اعلی رأی مردم حاکم باشد، کشور با خرد جمعی اداره شود و به نظر مردم احترام گذاشته شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما تمام رده‌های مدیریتی با رأی مردم مشخص می‌شود خاطرنشان کرد: این بزرگترین احترام و تکریم به یک ملت است.

آیت الله عاملی حاکمیت ملی و استقلال سیاسی را یکی دیگر از شاخصه های تقدم یک ملت دانست و گفت: ملت باید خودش برای خودش، کشورش و سرنوشتش تصمیم بگیرد و هیچ دولت و قدرت خارجی امکان سلب اراده ملت را ندارد. یعنی کشور مجبور نشود از سر اضطرار یک قرارداد بنیان کن را امضاء کند یا با فشار خارجی تن به تجزیه بخشی از کشور بدهد همچنانکه این فاجعه بارها در زمان قاجار و پهلوی اول و دوم اتفاق افتاد و کشور به نقطه‌ای از ضعف رسید که شخصیت‌های کلیدی کشور را بیگانگان تعیین کردند.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین شاخصه چهارم تقدم یک ملت پرداخت و گفت: بعد از انقلاب اسلامی حضور ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی، بالارفتن وزن سیاسی و حفظ غرور ملی در سطح جهانی باعث شده روی کشور ما حساب باز کنند. غرور ملی در سطح جهانی حفظ شده و ملت ما برای دیگر ملت‌ها الگو شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از استقلال اقتصادی به عنوان پنجمین شاخصه تقدم یک ملت نام برد و گفت: در حال حاضر با توجه به تحریمی که اوباما در حق آن گفت؛ در تاریخ بی‌نظیر است و با توجه به حضور آمریکا در تمام بانک‌های بین المللی و حضور این کشور غَدار در مرزهای ایران جهت کنترل ورود و خروج کالاها و با توجه به عقوبت‌های سنگینی که وزارت خزانه داری آمریکا برای متعاملین با ایران وضع می‌کند که مصداق بزرگ تروریسم دولتی است باید گفت که ایران در این چهل سال، در عرصه اقتصادی کاری بی‌نظیر کرده است.

وی ششمین شاخصه تقدم یک ملت را بصیرت و آگاهی در برابر توطئه‌های دشمن دانست و گفت: دشمن در قالب‌های به ظاهر زیبا و خیرخواهانه وارد می‌شوند. بدون بصیرت، چنین توطئه‌هایی کل کشور را در معرض فناء، زوال و ذلت قرار می‌دهد.

آیت الله عاملی داشتن روحیه حماسی، ظلم ستیزی، مقاومت، داشتن ذائقه شهادت طلبی، عدم انفعال، استقامت در برابر زورگویی‌ها و قلدری‌های بین المللی و اعتماد به نفس را از دیگر شاخصه‌های تقدم یک ملت نام برد و گفت: ملت باید دل و جرأت داشته باشد و نترسد و در جنگ اراده‌ها مضطرب نشود و از این جهت انقلاب اسلامی فوق العاده عمل کرده است.

وی از داشتن رهبریت صالح، مهذّب، حکیم، امین، شجاع، حفیظ و دلسوز به امت به عنوان هشتمین شاخصه‌های تقدم یک ملت نام برد و گفت: داشتن فرهنگ و مدنیت برتر و اقتدار و استقلال فرهنگی نیز  نهمین شاخصه تقدم یک ملت است.

 کاندیداها از دادن وعده‌های خارج از توان پرهیز کنند

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به بیان راهکارهای تشخیص کاندیدار اصلح پرداخت و گفت: موضوع اول در این باب هزینه‌های نامتعارف و بحث دوم، دادن وعده مخصوصا وعده‌های خارج از توان است. 

وی با بیان اینکه دادن وعده‌های خارج از توان در واقع خیانت به مردم و ایحاد نفاق است گفت: کاندیداها در مقام وعده‌، نباید قول هایی بدهندکه در مقام اجرایی در حیطه توان و اختیارشان نیست.

آیت الله عاملی به تبیین وظایف نمایندگان مجلس و وعده های انتخاباتی پرداخت و گفت: اگر وعده‌های کاندیداهای انتخاباتی درست باشد، این است که آن کاندیدا کار اصلی را که تصویب قانون مترقی و مطالبه برای دست‌یابی به قانون برتر است را رها کرده و تبدیل به دلال شده و اگر این وعده‌ها دروغ باشد که به گناه کبیره افتاده است.

وی تصریح کرد: وقتی کاندیدا دروغ می‌گوید معلوم می‌شود که قصد خلف وعده دارد و خلف وعده خود گناه قطعی دیگری است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل انقلاب اسلامی جنگ اراده ها تبیین شاخصه آیت الله عاملی پرداخت و گفت بی نظیر بین المللی یک ملت دادن وعده وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب

مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار جدولی از سیاستگذاری ها، اقدامات و تاثیرات آن در طول سال‌های پس از انقلاب تا سال ۱۴۰۰ و همچنین ذیل شش برنامه اجرا شده پس از انقلاب، خواست در نهایی شدن برنامه هفتم، عملکرد احکام مربوط به مسکن و نتایجی که داشته اند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جماران، تحلیل پیشینه برنامه‌های توسعه پنج ساله اول تا ششم و اینکه چه چارچوبها، سرفصل‌ها و هدفگذاری‌هایی به طور معمول انجام می‌شود، راهنمای خوبی برای ارزیابی و تحلیل برنامه هفتم است.

براساس اعلام این نهاد پژوهشی؛ با توجه به تقدیم لایحه قانون برنامه هفتم توسعه به مجلس لازم است عملکرد احکام مربوطه درقوانین برنامه‌های پنج ساله پیشین مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد تا ضمن تحلیل برنامه‌های گذشته، بررسی دستاوردها، مسائل و مشکلات، نسبت به تنظیم برنامه هفتم اقدام شود.

دیگر خبرها

  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را به نمایش گذاشت
  • بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • جهان در موقعیت حساسی قرار دارد/ عملیات وعده صادق در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است