Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@02:03:41 GMT

درمیان در برخی شاخص‌ها با متوسط کشوری فاصله دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۷۲۰۴

درمیان در برخی شاخص‌ها با متوسط کشوری فاصله دارد

سید کمال‌الدین میرجعفریان روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان درمیان که با حضور رییس بنیاد مستضعفان و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: چالش‌های احصا شده از لحاظ کمی تبدیل به برنامه شده و به عنوان سند توسعه میان مدت شهرستان دنبال می‌شود. 

وی با اشاره به حضور بنیاد مستضعفان برای اجرای برنامه محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان گفت: سند این محرومیت زدایی از برنامه‌های ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر در استان بود که چهار دستگاه معین برای شهرستان‌های مرزی زیرکوه ، درمیان سربیشه و نهبندان مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سه تفاهم نامه محرومیت‌زدایی با نهاد های حاکمیتی روز ملی روستا و عشایر به امضا رسید افزود: سند توسعه درمیان نیز بر اساس ظرفیت‌های شهرستان، چالش‌ها و نیازمندی‌ها تنظیم و تحویل بنیاد مستضعفان می‌شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: برنامه محرومیت‌زدایی در ۲ گرایش زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی دنبال خواهد شد که بحث اشتغال نیز در آن دیده شده است. 

وی گفت: نیازمندی‌های شهر و روستاهای شهرستان در بحث عمرانی و اقتصادی تبدیل به برنامه و سپس برای آن پروژه تعریف شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای  استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به وجود برخی شاخص‌های محرومیت در درمیان گفت: از فرصت‌های همجواری با مرز افغانستان برای صادرات محصولات مختلف در این شهرستان می‌توان استفاده کرد. 

عالیه خواجوی اظهار داشت: وجود زمینه‌های تاریخی و اجتماعی و مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی امکان استفاده از انرژی پاک، بازار مصرف بالقوه در کشور افغانستان نیز از جمله مواردی است که در این شهرستان می‌تواند مورد توجه باشد. 

وی تهدیدهای خشکسالی در این منطقه را یادآور شد و افزود: زلزله خیر بودن منطقه، مجاورت با کشور توسعه نیافته افغانستان و بالا بودن نرخ مهاجرت به دلیل نبود اشتغال از دیگر تهدیدهای موجود است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان درمیان با شرایط فعلی دارای برخی تنگناهای ساختاری و مزیت‌های نسبی است. 

وی گفت: معادن مرز مشترک صنایع دستی و دامداری و کشاورزی از مزیت‌های نسبی این شهرستان است که اگر هدف‌گذاری درست شود توسعه صنایع تبدیلی، تجارت بین‌المللی و حمل و نقلی مرزی را در این شهرستان فعال می‌کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا اشتغال اقتصادی و اجتماعی خراسان جنوبی خشکسالی شاخص انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان درمیان بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد باقری پور در جلسه زمانبندی افتتاح این طرح‌ها که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرعامل و معاونین آب و فاضلاب کشور و همچنین جانشین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: پروژه‌های محرومیت زدایی برای تامین آب ۵۸ روستای استان یزد در قالب طرح جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است که در این جلسه در مورد برنامه زمانبندی بهره برداری این پروژه‌ها در ۳۱ روستا تا پایان امسال برنامه ریزی شد.   او با بیان اینکه طرح‌های آماده بهره برداری در شهرستان‌های خاتم، اردکان و ابرکوه قرار دارند افزود: با بهره برداری از این طرح‌های محرومیت زدایی پنج هزار ۷۶۳ خانوار روستایی با جمعیت ۱۹ هزار و ۷۷۰ نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.   معاون توسعه و بهره برداری آبفای استان یزد ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در ۳۱ روستای استان بالغ بر هزار میلیارد ریال از محل طرح ملی محرومیت زدایی از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شده است.   باقری پور بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امیدآفرینی بین روستائیان تاکید کرد و اظهار داشت: عملیات آبرسانی به این روستا‌ها شامل ۱۵ روستا در مجتمع آبرسانی بخش بهمن ابرکوه، ۹ روستا در مجتمع آبرسانی عقدای اردکان و هفت روستا در مجتمع آبرسانی بختیاری و شهریاری خاتم است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس