Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خلیج آنلاین، عربستانی‌ها از تابستان سال ۲۰۱۷ یعنی از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد در کشورشان، از وضعیت عمومی کشورشان در سایه وخامت اوضاع حقوقی و اجتماعی ناراضی هستند و این نارضایتی سیر فزاینده‌ای دارد.

در سایه این تحولات و متغیرها، برخی از فعالان سعودی از شهروندان این کشور خواستند تا از طریق مشارکت در پویشی که در شبکه‌های اجتماعی بویژه توییتر تبیلغ می‌شود، برای استیفای حقوق خود به منظور برپایی تحصن مسالمت آمیز، بپا خیزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این پایگاه، دست اندرکاران این پویش که برای آن عنوان #در خانه ات _بمان انتخاب کردند، ضرورت بسیج همگانی را برای اعمال فشار بر مسئولان به منظور آزادی همه بازداشت شدگان و زندانیان، ایجاد شغل برای بیکاران و بستر سازی برای دستیابی «افراد بدون ملیت» به حقوق خود در این کشور، خواستار شدند.

آن‌ها همچنین بازنگری در بودجه سازمان تفریح و سرگرمی عربستان تحت هدایت ترکی آل شیخ یکی از افراد نزدیک به بن سلمان، توجه به زیر ساخت‌ها و متوقف کردن ریخت وپاش‌های بیت المال و همچنین توقف اقدامات ظالمانه علیه شهروندان سعودی را خواستار شدند. آنطور که دست اندرکاران آن اعلام کردند، کاربران دنبال کننده این پویش از ساعت ۹ شب تا نیمه شب در خانه هایشان بمانند، تا اینکه پیام اعتراض آمیز خود را به مسئولان حکومتی سعودی برسانند.

کاربران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی (توییتر) در عربستان با استقبال از این کمپین، آن را ایده خوبی دانسته اند و از همه بدون استثنا خواستند با آن همراه شوند.

عربستان از بیش از دو سال پیش شاهد بازداشت‌های مستمر صد‌ها نفر از دانشمندان، فعالان و حقوق دانانی بوده است، که در صدد بودند عقاید و نظرات خود را بیان یا از تغییرات در عربستان انتقاد کنند.

با وجود اینکه محمد بن سلمان از فضای باز اقتصادی و اجتماعی در عربستان سخن گفته، اما مسئولان سعودی ده‌ها نفر از منتقدان را بازداشت کردند و این مسئله از سپتامبر سال ۲۰۱۷ با بازداشت چندین نفر از مبلغان برجسته، روند فزاینده‌ای داشته است و چه بسا برخی از آن‌ها با مجازات اعدام روبرو شوند.

در اواسط سال ۲۰۱۸، مسئولان سعودی بیش از ده نفر از زنان فعال حقوقی را در این کشور بازداشت کردند، این در حالی بود که ریاض ممنوعیت رانندگی زنان را در این کشور لغو کرده بود!

در عربستان، اعتراضات مردمی، تجمعات سیاسی و اتحادیه‌های کارگری ممنوع است. همچنین رسانه‌ها در این کشور با محدودیت روبرو هستند و انتقاد از خاندان حاکم ممکن است انتقاد کننده را به زندان رهنمون کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی حقوق شهروندی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی را درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد که از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران! کد خبر 847048 برچسب‌ها ایران و اسرائیل آرژانتین خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • پیام اعتراضی هوادار بارسلونا پس از ماندن ژاوی: یک مرد باید سر حرفش بماند + عکس
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد