Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرسلیم با بیان اینکه نمایندگان باید دارای قدرت در نظارت باشند، گفت: پس گرفتن امضای نمایندگان در استیضاح نشان دهنده ساخت و پاخت نماینده و وزیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید مصطفی میرسلیم در جمع نماز گزاران مسجد سید الشهداء امام حسین (ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای ریشه ای پاک است که پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرونی امام حسین علیه السلام است گفت: انقلاب اسلامی از ماه محرم به رهبری فردی مومن، پاک و معتقد آغاز شد و احترام به امام (ره) و شهداء را با چاپلوسی اشتباه نگیریم، بی احترامی به آنها علامت زبونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجمع تشخیص نظام مصلحت با اشاره به تشیع پیکر باشکوه سردار سلیمانی افزود: دنیا به مقام  سردار سلیمانی احترام می گذارد زیرا این شهید والامقام برای بشریت گام برداشت.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شرایط ویژه انقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت در پیروزی انقلاب اظهار کرد: در ابتدای اغاز انقلاب اسلامی شاهد برگزاری چندین انتخابات باشکوه با فرمان امام (ره) بودیم، انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و همه پرسی قانون اساسی، که همگی با حضور با شکوه مردم رقم خورد.

 

میرسلیم با اشاره به مشکلات کشور در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی  اجتماعی اظهار کرد: معتقدم مشکلات امروز سه منشاء دارد که در ابتدا باید بگویم که ما در انتخاب مجریان شایسته به طور کامل موفق نبودیم مجریان ناشایسته موجب ضعف در کشور می شوند.

 

میرسلیم با بیان اینکه در جمهوری اسلامی همه چیز به انتخاب مردم است، گفت: در جمهوری اسلامی مار به دست مردم است و نه هیچ پادشاه و یا مستعمره ای دیگر. باید موضوع انتخابات را جدی بگیریم تا انتخابات دچار نقص و ضعف نشود.

 

وی ادامه داد: باید کسانی را انتخاب کنیم که قبلا تجارب خود را کسب کردند، وقتی وزیری اشتباه می کند تمام کشور دچار تحت تاثیر قرار می گیرد. وقتی وکیلی بد تصمیم می گیرد تمام  در سرنوشت  تمام  مردم  موثر است، کسی را باید انتخاب کنیم که انحراف نداشته یا انحراف خود را اصلاح کرده و در رودربایسی قرار نمی گیرد.

 

وی با بیان اینکه باید شیوه انتخاب افراد نیز صحیح باشد، تصریح کرد: از شیوه های درست برای انتخاب افراد استفاده کنیم و به بیگانگان خوش بین نباشیم انها برای ما خدمتی نمی کنند. اگر چند دهه اخیر را ارزیابی کنیم می بینیم که ما از آنها چه ضرباتی خوده ایم، نباید امیدی به بیگانگان داشته باشیم و تنها باید به خدا توکل کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضعف در نظارت را از دیگر دلایل مشکلات کشور دانست و افزود: اگر فردی را انتخاب می کنیم باید از او مطالبه کنیم که چه خدمتی در طی دوران تصدی وزارت خود داشته است، کدام یک از ما سراغ نمایندگان رفتیم و از انها پرسیدیم که چه خدمتی کرده اید.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مجلسی که باید بر مسئولان کشور نظارت می کرد نکرد و این کار یعنی عذم نظارت موجب سلسله نواقصی در کشور شد. نباید گفت ولش کن مشکلات خودبخود درست نمی شود.

 

میرسلیم با بیان اینکه فساد مالی تجاوز به بیت المال است، گفت: فساد یعنی از عوامل دولتی به نفع خود و وابستگان استفاده کنیم، کاندیدای انتخاباتی نباید از امکانات دولتی در تبلیغات و انتخاب خود بهره ببرند یا با استفاده از زور و کلک و یا خرید رای از مردم ناآگاه به کرسی مورد نظر خود دست یابند. به دوستان عرض کردم اگر می خواهید به مردم کمک کنید چرا شب انتخابات با وجه تبلیغاتی به نفع خود بهره می برید ، نمی توان از راه غلط به حرف درست و یا کرسی ریاست رسید، انقلاب ما پاک است نباید آن را نجس کرد.

 

وی ادامه داد: کارمند در جایگاه شغلی خود باید از خدمت به ارباب رجوع لذت ببرد نه اینکه در ازای زیر میزی به مردم خدمت کند، متاسفانه در گروه پزشکی نیز گاهی شاهدیم پزشک در ازای زیر میزی علاوه بر دستمزد جراحی خدمت پزشکی خود را ارایه می دهد در حالی که نرخ خدمات پزشکی مشخص است و نباید بیش از آن دریافت کند.

 

میرسلیم افرود: متاسفانه در ارایه تسهیلات بانکی نیز شاهدیم که رییس بانک در ازای دریافت وجه رشوه کلان از گرفتن مدارک و ضمانت کافی برای ارایه تسهیلات خودداری می کند و مشکلاتی در شبکه بانکی ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان بعد از استیضاح وزرا امضای خود را پس می گیرند، اظهار کرد: نمایندگان ابتدا از وزیر می خواهند در مورد کار اشتباه خود توضیحاتی را ارایه دهد اما بعد با پس گرفتن امضای خود به او می گویند تو هم لطفی کن، یعنی وزیر با نماینده  ساخت و پاخت می کند. معده هایی که اینگونه بزرگ می شوند دیگر با پول حلال سیر نمی شوند.

 

میرسلیم با اشاره به اینکه عوامل فساد باید شناسایی و برطرف شود، گفت: متاسفانه چندین بار نمایندگان در این مجلس امضای خود را در استیضاح پس گرفتند در حالی که نماینده باید قدرت داشتن باشد و بر وزیر نظارت کند. در فساد فرهنگی هم رابطه جای ضابطه می نشیند، باید افرادی به  کار گمارده شوند که شایستگی داشتن باشند نه با توصیه کسی برای مسئولیت و ریاست انتخاب شوند، اینگونه فسادها خطرناکتر از تحریم چ سایر مشکلاتی است که بیگانگان برای ما ایجاد می کنند.

 

وی با اشاره به ابلاغ اقتصاد مقاومتی در سال ۹۲ گفت: اگر موضوع اقتصاد مقاومتی با تمام بندهای قانونی به درستی اجرا می شد امروز هیچ چیزی بر ما اثر نمی کرد، باید به جای مذاکره با بیگانگان به اقتصاد مقاومتی عمل می کردیم./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: میرسلیم مصطفی میرسلیم اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی انقلاب اسلامی امضای خود پس گرفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر یکشنبه در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان، ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، با تقدیر از مدیران ارشد کارخانه‌های تولیدی، اظهار کرد: با همت و تلاش کارگران و مدیران در حوزه تولید، اقتصاد کشور به حرکت در آمده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص اقتصاد مقاومتی که طی ۱۰ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری به عنوان سیاست کلان کشور تعیین شده، مهم‌ترین موضوع در این اقتصاد را درون‌زایی و در نهایت ایجاد مقاومت اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی در سایه اتکا به تولید داخل محقق می‌شود.

استاندار تهران، پویایی در اقتصاد را نشانه مجهز بودن به دانش دانست و افزود: امروز سطح رقابت در دنیا در همه عرصه‌های تولیدی مبتنی بر دانش روز است.

فخاری در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، این روز را نماد اتحاد یک جریان انسانی برای نشان دادن قدرت تولید عنوان و اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری «امنیت کارگر به شغل کارگر است»، برای ایجاد امنیت در شغل، دانش افزایی و مهارت آموزی، عبور از بن بست‌های فکری و اندیشه‌ای و به روز نگه داشتن دانش‌های کسب شده و به کارگیری آن‌ها و همچنین تأمین تسهیلات و امکانات و رابطه صحیح بین کار، کارگر و کارفرما و به تعبیری مجموعه‌ای از رفتارهای صحیح چندوجهی کنار هم می‌تواند یک شغل را تضمین کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: امروز رابطه کار، کارگر و کارفرما تغییر کرده و با ایجاد ساختارهایی که می‌تواند نظام فکری و رفتاری جریان تولید را دست بگیرد و هدایت کند، شاهد یک تحول اساسی در تولید کشور هستیم.

وی گفت: امروزه شاخص‌های عملکردی نظام کار و کارگری، مبتنی بر دانش و ارزش‌هایی که خلق می‌کنند و متأثر از اراده‌هایی است که به فرصت جدید و پیش برنده در حوزه اقتصاد ملی تبدیل می‌شوند و سهم آن‌ها را در حوزه اقتصاد ملی بالا می‌برد.

فخاری عنوان کرد: اگر بخواهیم موقعیت جدیدی را خلق کنیم باید خودمان را با شاخص‌های استاندارد بین‌المللی تطبیق دهیم و در جایگاهی که قرار داریم، خودمان را ثابت نبینیم تا زمینه رشد و تعالی فراهم و رابطه صمیمی بین جریان کار، کارگر و کارفرما ایجاد شود.

کد خبر 6091453

دیگر خبرها

  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند