Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@06:11:40 GMT

حفتر به الجزایر می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۸۷۲۳

وزیر خارجه الجزایر چهارشنبه هفته گذشته به شهر بنغازی واقع در شرق لیبی رفت و با مقامات دولت موقت و ژنرال حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی دیدار کرد.

اخبار بین الملل - در این دیدار صبری بوقادوم دعوتنامه رئیس جمهور الجزایر را تسلیم حفتر کرد تا او با سفر به الجزیره با عبدالمجید تبون و سایر مقامات بلندپایه الجزایر درباره پایان دادن به بحران لیبی گفت وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌الملل دولت موقت با استقبال از فعال شدن کشورهای همجور لیبی برای پایان دادن به جنگ داخلی این کشور درباره سفر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به الجزایر گفت: سفر ژنرال خلیفه حفتر به الجزایر در روزهای آینده انجام خواهد شد. شاید تا قبل از پایان یافتن ماه جاری میلادی این سفر انجام شود.

به نوشته پایگاه خبری " اخبار لیبیا "  عبدالهادی الحویج تصریح کرد: طبرق و الجزیره از سفر ژنرال حفتر به الجزایر استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکل لیبی وجود شبه نظامیان و سلاح  در این کشور است، اظهار داشت: کشورهای مغرب عربی برای حل بحران لیبی نسبت به کشورهای اروپایی و بین‌المللی نزدیک‌تر و در اولویت قرار دارند و ما از کشورهای عربی می‌خواهیم  در نشست‌های بین‌المللی  در خصوص لیبی نقش تماشاگر را بازی نکند.

از سوی دیگر نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی با اشاره به گفت وگوی طرف‌های متخاصم در جنگ طرابلس برای تشکیل کمیته مشترک(۵-۵ )  نظارت برآتش بس گفت: این مذاکرات به طور غیر مستقیم است و سازمان ملل به هیچ کدام از طرف‌های مذاکره کننده فشار وارد نمی‌کند.

غسان سلامه گفت: شرکت کنندگان  در نشست ژنو به زودی به لیبی باز خواهند گشت تا نتیجه گفت وگوهای خود را به اطلاع مقامات عالی رتبه خویش برساند.

تشکیل کمیته نظارت برآتش بس در جنگ لیبی یکی از مصوبات نشست برلین است. مذاکرات برای تشکیل این کمیته هفته گذشته تحت نظارت سازمان ملل در ژنو شروع شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لیبی اخبار بین الملل الجزایر کشورهای اروپایی لیبی حفتر حفتر به الجزایر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

به گزارش قدس آنلاین، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند سایر کشورهای جهان را آغاز خواهد کرد.

بر اساس نوشته روزنامه القدس العربی، این تلاش مجدد بر اعمال فشار به شورای امنیت برای بررسی مجدد مسأله به رسمیت شناختن فلسطین انجام می‌شود؛ پیش از این، پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در ۱۸ آوریل گذشته توسط آمریکا وتو شد، درحالی‌که ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی مثبت و سوئیس و انگلیس به آن رأی ممتنع دادند.

پیش‌نویس قطعنامه فردا دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برای مشورت در مورد متن به همه کشورهای عضو توزیع خواهد شد.

طبق گفته یک منبع دیپلماتیک فلسطینی در سازمان ملل، رأی‌گیری این پیش‌نویس ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز جمعه به وقت نیویورک انجام خواهد شد.

این منبع همچنین گفت هدف از این اقدام بالا بردن درصد نمایندگی فلسطین در سازمان ملل از یک سو و از سوی دیگر اعمال فشار بیشتر بر آمریکاست که در مقابل خواست و اراده اکثریت قاطع مردم کشورهای جهان که در مجمع عمومی سازمان ملل نمایندگی دارند، ایستاده است.

این منبع همچنین اعلام کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که پیش‌نویس قطعنامه رأی مثبت بیاورد مگر اینکه کمتر از ۱۴۳ کشور به آن رأی دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!
  • ۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر