Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است کودکان و نوجوانانی که روزانه سه ساعت را در مقابل تلویزیون یا پای صفحه نمایش می‌گذرانند، هر هفته چهار ساعت کمتر از همسالان خود ورزش می‌کنند.

محققان تأکید می‌کنند، کودکانی که بیشتر از سه ساعت در روز به تماشای تلویزیون می‌پردازند و یا از وسایل هوشمند استفاده می‌کنند، هر روز تا پنج سالگی ۴۰ دقیقه بیشتر می‌نشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوولان توصیه می‌کنند کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی حتما باید ورزش کنند و با فعالیت فیزیکی سلامت آینده خود را تضمین کنند؛ ضمن اینکه استفاده از گوشی‌های هوشمند برای این گروه سنی باید محدود شود.

محققان همچنین دریافتند، کودکانی که ساعاتی را در جلوی تلویزیون می‌گذرانند یا پای تبلت‌ها می‌نشینند، چند سال بعد غیرفعال‌تر هستند.

این مطالعه که در مجله بهداشت کودکان و نوجوانان لنست منتشر شده توسط دانشگاه ملی سنگاپور انجام شده است.

«Falk Müller-Riemenschneider»، محقق این پژوهش گفت: «ما به دنبال این بودیم که تعیین کنیم عادات تماشای تلویزیون و نشستن پای گوشی در دو تا سه سالگی چگونه سال‌های بعدی زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد».

سالی دیویس از سازمان بهداشت انگلیس تأکید می‌کند: والدین باید تلفن‌های همراه را از میز شام و اتاق خواب فرزندانشان ممنوع کنند تا به سالم زندگی کردن آن‌ها کمک کنند.

وی گفت: «این یافته‌های جدید نشان می‌دهد که ۸۵ درصد والدین می‌گویند بچه‌های امروزی علاقه‌ایی به بازی با هم‌سن‌وسالان خود ندارند».

علاوه بر این، نتایج جدید به خوبی نشان می‌دهد زمان بازی کودکان با یکدیگر در خارج از منزل به شدت کاهش یافته و هر کودک با گجت هوشمند خود سرگرم است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اضافه وزن و چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟

ایتنا - برخی کارشناسان معتقدند استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی عامل اصلی افزایش اختلالات روحی و روانی به ویژه افسردگی در میان نوجوانان است. اما تا چه حد این ادعا صحیح است؟
گروهی از کارشناسان نظیر جاناتان هایت روانشناس اجتماعی معتقدند در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی، سقوط شدیدی در سلامت روان نوجوانان، به ویژه در میان دختران جوان روی داد.

آمارها از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان به دلیل خودآزاری و خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی در این بازه زمانی حکایت دارد.

با این حال، کارشناسانی چون اندرو پرزیبلسکی استاد دانشگاه آکسفورد این ادعاها را رد می‌کنند. پرزیبلسکی می‌گوید: به نظر نمی‌رسد اتفاق بزرگی برای سلامت روان در حال رخ دادن باشد. در برخی نقاط، شرایط برای نوجوانان بدتر شده اما شواهدی دال بر اینکه این روند نتیجه گسترش فناوری است، وجود ندارد.

داده‌های بین‌المللی نیز روندهای متفاوتی را در کشورهای مختلف نشان می‌دهند. در حالی که در بریتانیا و آمریکا افزایش نگران‌کننده‌ای در اختلالات خلقی نوجوانان دیده می‌شود، در کشورهایی مانند کانادا و کره جنوبی کاهش قابل توجهی در میزان افسردگی نوجوانان گزارش شده است.

محققان معتقدند جدا کردن تاثیرات فناوری از تغییرات در روش‌های تشخیصی و افزایش آگاهی نسبت به سلامت روان دشوار است. برخی نیز تاکید دارند که حتی اگر رسانه‌های اجتماعی بر رفاه نوجوانان تاثیر منفی داشته باشند، این تاثیر تنها بخش کوچکی از عوامل موثر است و نمی‌توان همه چیز را به آن نسبت داد.

ایمی اوربن از دانشگاه کمبریج در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم نگرانی در مورد گوشی‌های هوشمند بیش از حد مطرح شده و تا حدی درباره آن اغراق شده است."

در نهایت، کارشناسان تاکید می‌کنند زندگی افراد بسیار پیچیده است و نمی‌توان پدیده‌های اجتماعی گسترده را صرفاً به تاثیر یک عامل منفرد نسبت داد. آنها همچنین خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه و درک عمیق‌تر پیچیدگی‌های آن هستند.

دیگر خبرها

  • نکات ایمنی مهم برای شارژ کردن گوشی های هوشمند؛ اگر موبایل دارید، بخوانید
  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و کریستال پالاس از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات