Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از تسیم از روابط عمومی وزارت دفاع، حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع با سلام و درود به ملت شریف ایران و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت انجام فرایند پرتاب به پایگاه فضایی امام خمینی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های پایگاه فضایی با انجام عملیات های مورد نیاز آماده پرتاب است گفت: 200 فرایند اصلی توسط 30 تیم و ارتباطات مورد نیاز با 6 استان جهت انجام عملیات برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر پروژه های تحقیقاتی هستند گفت: ماهیت پروژه های تحقیقاتی و فناورانه به این صورت است که در این فرایند یک طرح ریزی وجود دارد و گام های فرایند مطابق طرح ریزی پیش می رود و مطابق نتایجی که از هر گام حاصل و تحلیلی که روی داده ها و نتایج اتفاق می افتد ، تصمیمات لازم برای ادامه کار گرفته می شود .

وی ادامه داد: اولین زمانی که همه شرایط فراهم شود عملیات پرتاب انجام خواهد شد .

حسینی تصریح کرد: فرایند پرتاب ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ به دلیل تست تکنولوژی های جدید دارای شرایط پیچیده است.

وی خاطرنشان ساخت :آنچه در اجرای این پروژه اهمت دارد برداشت گام به گام داده برداری ها و انجام تحلیل ها است تا دانشمندان ما بتوانند با تحلیل داده برداری گام های بعدی را برای پروژه های آتی بردارند.

وی تأکید کرد: موفقیت در مرحله از پرتاب یک دستاورد خواهد بود و امیدوریم این دستاوردها ما را به هدف نهایی رسانده و با موفقیت ماهواره را در مدار قرار دهیم .

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ماهواره ظفر ماهواره بر سیمرغ پرتاب ماهواره پایگاه فضایی استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ماهواره بر سیمرغ پایگاه فضایی ماهواره ظفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود

شرکت «ویرجین گلکتیک» قصد دارد هفتمین سفر فضایی خود را روز هشتم ژوئن به پرواز درآورد.

به گزارش ایسنا، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت «ویرجین گلکتیک»(Virgin Galactic) ماه آینده دوباره پرواز خواهد کرد.

به نقل از اسپیس، این شرکت به تازگی اعلام کرده که روز هشتم ژوئن را برای هفتمین پرواز فضایی تجاری خود هدف قرار داده است. این پرواز یک سفر زیر مداری به نام «گلکتیک ۰۷»(Galactic 07) است.

این دومین پرواز فضایی ویرجین گلکتیک در سال جاری است که پس از ماموریت «گلکتیک ۰۶» در ۲۶ ژانویه انجام می‌شود و دوازدهمین پرواز کلی آن تا به امروز محسوب می‌شود.

ویرجین گلکتیک از یک سیستم پرتاب هوایی استفاده می‌کند که از دو وسیله نقلیه تشکیل شده است؛ یک هواپیمای حامل به نام «وی‌ام‌اس اوه»(VMS Eve) و یک فضاپیمای زیر مداری به نام «وی‌اس‌اس یونیتی»(VSS Unity).

هواپیمای وی‌ام‌اس به همراه فضاپیمای یونیتی که زیر بال‌هایش قرار دارد، از باند فرودگاه بلند می‌شود و فضاپیما را در ارتفاع حدود ۱۳۷۰۰ متری رها می‌کند. سپس، یونیتی موتور خود را روشن می‌کند و راه خود را به سمت فضای زیر مداری در پیش می‌گیرد.

مسافران هواپیمای فضایی، چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند و می‌توانند زمین را در برابر تاریکی فضا ببینند. بلیط یونیتی در حال حاضر به مبلغ ۴۵۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

گلکتیک ۰۷ از فرودگاه «اسپیس‌پورت آمریکا»(Spaceport America) در جنوب غربی نیومکزیکو حرکت خواهد کرد و چهار مسافر در کابین یونیتی حضور خواهند داشت. ویرجین گلکتیک هنوز این افراد را معرفی نکرده است.

سه نفر از سرنشینان، فضانوردان خصوصی اهل نیویورک، کالیفرنیا و ایتالیا هستند. ویرجین گلکتیک روز چهارشنبه در به‌روزرسانی ماموریت گلکتیک ۰۷ نوشت: چهارمین سرنشین، یک فضانورد و پژوهشگر شرکت «آکسیوم اسپیس»(Axiom Space) است که آزمایش‌های متعددی را انجام خواهد داد.

آکسیوم اسپیس یک شرکت مستقر در هیوستون است که تا به امروز سه سفر سرنشین‌دار را به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» سازمان‌دهی کرده و همه این سفرها از سخت‌افزار شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) استفاده کرده‌اند. همچنین، آکسیوم اسپیس قصد دارد تا اواخر دهه ۲۰۲۰ ایستگاه فضایی خود را در مدار زمین مونتاژ و راه‌اندازی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم