Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@18:04:51 GMT

سموم بدن خود را با این ترفند دفع کنید!

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۹۳۸۰

بقاء بدن بدون غذا محال است و غذایی که تمام اجزاء آن جزء بافت‌های بدن شود وجود ندارد بلکه همواره بخشی از مواد دفعی پس از هضم در بدن می‌ماند که به‌روش‌های مختلف دفع می‌شود، اما همواره درصدی از این مواد دفعی در بدن باقی مانده و آسیب‌رسان می‌شوند..

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛"ورزش" در طب سنتی از لوازم مهم حفظ تندرستی و یکی از روش‌های پیشبرد درمان بیماری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقاء بدن بدون غذا محال است و غذایی که تمام اجزاء آن جزء بافت‌های بدن شود، وجود ندارد بلکه همواره بخشی از مواد دفعی پس از هضم در بدن می‌ماند که به‌روش‌های مختلف دفع می‌شود، اما همواره درصدی از این مواد دفعی در بدن باقی مانده که به‌تدریج مقدارشان زیاد و آسیب‌رسان می‌شوند.

بهترین راه دفع این مواد و رسوبات، روزه، حرکت و ورزش است؛ حرکت باعث حرارت و گرمی در بدن شده و این گرما، فضولات را گداخته و از طریق عرق دفع می‌کند البته ورزش بیش از حد نیز مضر است.

ورزش معتدل، زمانی است که رنگ چهره را مایل به سرخی کند و تنفس و تعریق زیاد شود و سپس به‌آرامی قطع شود و باید توجه کرد که ورزش در حال گرسنگی و روزه‌داری جایز نیست.

بلافاصله پس از صرف غذا نیز نباید ورزش کرد، زیرا هنوز هضم غذا کامل نشده و باعث ورود غذای هضم‌نشده به اعضا می‌شود که بسیار مضر و خطرناک است بنابراین در صورتی که ورزشکار حرفه‌ای هستید، دو ساعت بعد از افطار می‌توانید ورزشی معتدل داشته باشید و افرادی که حرفه‌ای نیستند بهتر است فقط از روزه برای دفع فضولات استفاده کنند، مگر اینکه خیلی سردمزاج باشند.

کسانی که عادت به ورزش دارند در ماه رمضان نباید آن را قطع کنند.

در سال ۱۹۹۹ مطالعه‌ای در کویت انجام شد که در آن وضعیت بدنی روزه‌داران با فعالیت بدنی و بدون حرکت مقایسه شد و مشخص شد تعادل مایعات داخل بدن، عملکرد قلبی، میزان آهن و پلاکت خون در گروه فعال در وضعیت بهتری قرار دارد بدون اینکه کاهشی در انرژی آنان ایجاد شود.

البته زمان ورزش باید بین وعده افطار و سحر و با فاصله مناسب از غذا باشد و ورزش‌های سخت و طاقت‌فرسا در این ماه توصیه نمی‌شود در ضمن روزه‌داران باید به تنظیم خواب توجه ویژه داشته باشند، زیرا خواب ناکافی باعث افت انرژی و عملکرد ورزشکاران می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت طب سنتی ورزش سموم بدن مواد دفعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه اداره ایمنی دریانوردی شانگهای آمده است: نیروی دریایی چین از روز چهارشنبه اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) به مدت ۹ روز متوالی در آب‌های شرقی رزمایش برگزار خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، ورود کشتی‌های غیر مرتبط از ساعت ۷ صبح روز اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) تا ساعت ۹ صبح روز ۹ می (۲۰ اردیبهشت) به محل برگزاری این رزمایش در آب‌های شرقی چین ممنوع است.

گفتنی است؛ رزمایش دریایی مشترک کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین پیش تر (اسفند ۱۴۰۲) در آب‌های دریای عمان برگزار و برخی از طرح‌های عملیاتی آن به اجرا در آمد.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشورها در حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک عنوان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • ببینید | فرصت چهار روزه پشت کنکوری‌ها برای مشاهده و چک سوابق تحصیلی
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)