Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@16:05:29 GMT

نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۹۹۲۱

نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ۴ نیروی زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که مسئولیت حفاظت از مرز‌های هوایی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران را برعهده دارد.

مأموریت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آمادگی و مقابله در برابر هرگونه تجاوز نظامی علیه استقلال و دفاع از منافع کشور و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد اسماعیل لشکری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یکی از بزرگترین مولفه اثر گذار در پیروزی انقلاب را رویداد ۱۹ بهمن ماه عنوان کرد و گفت: نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی و مهمی را داشته است.

او با بیان اینکه نیروی هوایی پیش قراول بیعت با امام (ره) و همدلی با مردم است، افزود: ۱۹ بهمن ماه ۵۷، نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی و کارکنان نیروی هوایی ارتش است.

امیر لشکری با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)، که تصمیم شجاعانه نیروی هوایی آن چنان کوبنده بود که مجال تفکر را از دشمنان گرفت و حقا نیروی هوایی نقش به سزایی را در این واقعه مهم داشته است، ادامه داد: این اتفاق مهم و بزرگ (رویداد ۱۹ بهمن ماه ۵۷) موجب شد تا سرعت پیروزی انقلاب اسلامی دوچندان شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران همچنین با اشاره به نقش فعال و مؤثر ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: در ۶ ماهه نخست دفاع مقدس، نیروی هوایی ارتش بیشترین شهید خلبان را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و امنیت کنونی ملت ایران مرهون خون تمام شهدای ایران اسلامی است..

او با اشاره به عملیات ارتش در دفاع مقدس برای مقابله با دشمن، اظهار کرد: عملیات کمان ۹۹ یک روز پس از آغاز حمله ارتش بعثی به خاک ایران انجام شد، عملیاتی که در آن نیروی هوایی با بیش از ۱۴۰ فروند جنگنده به خاک عراق حمله کرد و عملیات هفتم آذر ۵۹، (عملیات مروارید) که نیروی دریایی عراق را به‌طور کامل نابود کرد و این نشان از آمادگی نیروی هوایی ارتش بود.

بیشتر بخوانید: عملیات کمان ۹۹؛ ضربه‌ای کاری بر پیکره نیروی هوایی ارتش بعثی + فیلم

او در ادامه به بحث آموزش خلبانان شکاری و ترابی نیز اشاره کرد و افزود: بطور مستمر خلبانان باتجربه و جوان این مهم به خوبی انتقال تجربه را داشته باشبم.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران با بیان اینکه نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محور است، گفت: در بخش نگهداری و اورهال هواپیما (تعمیر و نگهداری و یا ساخت قطعه) تمام سطوح توسط پرسنل فنی و متخصص این یگان، با تعاملات بسیار مطلوب صنعت و دانشگاه توانستیم بخش اورهال آماده سازی در حد خوبی انجام شود.

او همچنین اظهار کرد: در شرایط اقتصادی و تحریم‌ها توانستیم با اتکاء به علم و دانش متخصصان تمام مشکلات را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات پنج هواپیمای فوق سنگین و شکاری در شیراز 

امیر لشکری در ادامه به شهدای ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: از شاخص‌ترین شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران میتوان شهید ابراهیم شریفی را نام برد که وی افسر رابط هوایی afc بود که این شهید افتخاری برای استان فارس و شهر شیراز است.

او از درخشش شهدای ارتش در هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: از شاخص‌ترین شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید عباس دوران و شهید ابراهیم شریفی بود.

امیر لشکری، شهید عباس دوران را خلبانی شجاع خواند و افزود: او از جمله خلبانان زبده ارتش جمهوری اسلامی بود که بیش از ۱۲۰ ماموریت (پرواز جنگی) را در کارنامه خود دارد و از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد‌ها جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:  رشادت‌های شهید عباس دوران در جنگ تحمیلی + فیلم
بیشتر بخوانید:  "پرواز دوران" در آسمان بازی‌ها درخشید + فیلم
بیشتر بخوانید:  دوران همه دوران‌ها + فیلم 

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران تصریح کرد: شهید ابراهیم شریفی افسر رابط هوایی afc بود که این شهید افتخاری برای استان فارس و شهر شیراز است.

او با اشاره به اقدامات پایگاه هوایی شهید دوران در یکسال اخیر، ادامه داد: در حادثه سیل پنجم فرودین ماه در شهر شیراز، این پایگاه نظامی به ۱۵۰ خانواده گرفتار در سیل کمک رسانی و آن‌ها را اسکان داد.

بیشتر بخوانید: اسکان ۱۵۰ خانوار در پایگاه شهید دوران 

امیر لشکری گفت: همچنین با توجه به آتش سوزی در ۵ نقطه جنوبی، نیرو‌های ارتش با بیش از ۳۰۰ سورتی پرواز رایگان در ۱۱ روز متوالی عملیات امداد، نجات و مصدومان را از مناطق فراشبند، کازرون، دشت ارژن، ممسنی و ... با هماهنگی بخش بحران توانستیم کمک رسانی را در اسرع وقت انجام دهیم.

او تصریح کرد: در آتش سوزی ارتفاعات استان نیرو‌های ارتش توانستند جان ۱۸ نفر گرفتار در مناطق صعب العبور را نجات دهند.

بیشتر بخوانید: امدادرسانی بالگردهای پایگاه شهید دوران در آتش سوزی ارتفاعات کازرون

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران بیان کرد: همچنین در کمک رسانی به سیلزدگان استان گرگان و گلستان در بخش امداد و نجات از هواپیمای ترابری این یگان در کوتاهترین زمان این مهم انجام شد.

امیر لشکری ادامه داد: همچنین در حادثه‌ اتوبوس زائران اربعین، این پایگاه ۶۰ مصدوم توسط هواپیمای ترابری C ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از آبادن به شیراز منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: انتقال زائران حادثه دیده کربلا به شیراز/اعزام آمبولانس هوایی به خوزستان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: 19 بهمن ماه نیروی هوایی ارتش فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شهدای ارتش جمهوری اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب نیروی هوایی ارتش شهید عباس دوران بیشتر بخوانید ۱۹ بهمن ماه امیر لشکری شهر شیراز کمک رسانی دفاع مقدس آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

پایگاه هوایی هالومان در ایالت نیومکزیکو

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد