Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع روسیه می‌گوید به دلیل حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در دمشق، هواپیمای مسافربری پرواز تهران-دمشق مجبور به فرود اضطراری در پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه شد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه بامداد امروز (جمعه) از فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری در پایگاه هوایی این کشور در «لاذقیه» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه ذکر شده که هواپیمای «ایرباس-320» با ۱۷۲ سرنشین، بامداد پنجشنبه قصد فرود در فرودگاه دمشق را داشت که همزمان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به اهدافی در این شهر حمله کردند.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره توضیح می‌دهد که به دلیل حمله و تجاوز نظامی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق و فعال شدن پدافند هوایی ارتش سوریه، این هواپیمای مسافربری که از مبدأ تهران به مقصد دمشق پرواز کرده بود، چیزی با هدف قرار داده شدن فاصله نداشت.

کناشنکوف با بیان اینکه چهار فروند جنگنده «اف-16» رژیم صهیونیستی در ساعت ۲ بامداد پنجشنبه (به وقت محلی) بدون وارد شدن به حریم هوایی سوریه، موشک‌هایی را به حومه دمشق شلیک کردند، گفت پدافند هوایی سوریه نیز برای مقابله با این حملات فعال شد.

وی اظهار داشت که به لطف هدایت عملیاتی فرودگاه دمشق و عملکرد سیستم کنترل هوایی روسیه بود که توانستند این هواپیمای ایرباس را از منطقه تبادل آتش خارج کرده و در پایگاه حمیمم فرود بیاورند.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی» سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که این هواپیما هم‌اکنون به فرودگاه دمشق منتقل شده است.

کناشنکوف به صورت تلویحی گفت که علی‌رغم مشخص بودن مکان هواپیماهای مسافربری حین پرواز در سراسر جهان، اما جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با علم به این موضوع، به دمشق حمله کردند.

وی در این باره توضیح داد: «با این حال، استفاده ستاد کل ارتش اسرائیل از هواپیماهای مسافربری برای پوشش عملیات‌های نظامی خود یا به عنوان مانع در برابر آتش پدافند هوایی سوریه در حال تبدیل شدن به ویژگی عادی نیروی هوایی اسرائیل است».

به نوشته وبگاه «راشاتودی» این اولین بار نیست که جنگنده‌های رژیم اسرائیل از هواپیماهای مسافربری به عنوان پوشش عملیات‌های نظامی خود در سوریه استفاده می‌کنند.

بر این اساس، مسکو پیشتر در سال ۲۰۱۸ از تل‌آویو به دلیل در خطر قرار دادن دو پرواز مسافربری در جریان حمله به سوریه انتقاد کرده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرود اضطراری پرواز تهران دمشق پایگاه هوایی حمیمیم جنگنده های رژیم صهیونیستی سخنگوی وزارت دفاع روسیه هواپیماهای مسافربری هواپیمای مسافربری پایگاه هوایی فرود اضطراری فرودگاه دمشق پدافند هوایی هوایی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه نیز به حمله‌های خود به مناطق مختلف غزه ادامه داد.

برپایه این گزارش، خبرنگار المیادین بامداد سه شنبه گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک دانشگاه اسلامی در منطقه «معن» در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران کردند.

منابع محلی فلسطین همچنین گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه حمله کردند.

پیشتر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسیده است.

کد خبر 6092641

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟