Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره خود در ایالت نیوهمپشایر از صدور دستور دونالد ترامپ برای ترور سپهبد قاسم سلیمانی به شدت انتقاد کردند.

هفت نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) شامل چهره‌های ارشدی چون «برنی سندرز، پیت بوته‌جج، الیزابت وارن، جو بایدن، امی کلوباچار» سه روز مانده به برگزاری انتخابات مقدماتی نامزدهای این انتخابات در ایالت نیوهمپشایر، در یک مناظره شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این مناظره، مجری از نامزدهای دموکرات درباره حمله تروریستی و غیرقانونی بامداد ۱۳ دی ماه آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی انجامید سوال کرد و پرسید، اگر شما بودید دستور این حمله را صادر می‌کردید؟

«پیت بوته‌جج» در پاسخ به این سوال گفت: «در وضعیتی که ما با تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ (برای صدور فرمان ترور سردار سلیمانی) شاهد بودیم، هیچ شواهدی مبنی بر اینکه این اقدام کشور ما را امن‌تر کرده باشد، وجود ندارد».

این نامزد دموکرات ادامه داد: «ببینید من در قبال کارزار قتل و هرج و مرجی که ژنرال سلیمانی و افراد وابسته به او بانی آن بودند، احساس بسیار شدیدی دارم اما انگار اینطور است که ما هیچ چیزی از جنگ در عراق (در سال ۲۰۰۳) هیچ چیزی یاد نگرفته‌ایم اینکه حذف کردن یک فرد بد ایده خوبی نیست اگر شما ندانید که چه کاری دارید انجام می‌دهید».

بوته‌جج که خود به عنوان سرباز در جنگ آمریکا در عراق حضور داشت، گفت: «این رئیس‌جمهور ما را به آستانه یک جنگ (با ایران) برد البته این موضوع به حمله به سلیمانی شروع نشد و با خارج کردن ما از توافق هسته‌ای ایران این موضوع شروع شد؛ توافقی که همین دولت (ترامپ) کارآمدی آن را تایید کرده بود».

وی افزود: «(نیروهای نظامی آمریکا) سزاوار داشتن رئیس‌جمهوری هستند که اطلاعات (سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا) را بخواند، به وضعیت امنیت بین‌المللی توجه نشان دهد، با متحدانمان مشورت کند و سیاست داخلی آمریکا را از این موضوعات خارج نگه دارد و اگر راهکار جایگزینی وجود داشته باشد، هیچ وقت نظامیانمان را در معرض خطر قرار ندهد».

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حزب دموکرات نامزدهای انتخابات نامزدها دموکرات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ انتقاد ترور سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی ترامپ استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نامزدهای دموکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در راستای سیاست‌های مداخله آمیز این کشور در سراسر جهان، ادعای مضحک تهدید ایران برای منطقه غرب آسیا را مطرح کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آستین امروز چهارشنبه با طرح یک ادعای مضحک علیه جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد که تهران هنوز یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است.

وی در ادامه در مورد عملیات رفح مطرح کرد که آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در این شهر باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

آستین همچنین درباره گزارش‌ها مبنی بر به تعویق افتادن ارسال کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به تل آویو، بیان کرد که تصمیم رئیس جمهور جو بایدن برای تعلیق ارسال محموله بمب‌های دقیق به علت برنامه حمله اسرائیل به رفح اتخاذ شد.

تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا خاطر نشان کرد: ما کاملاً صریح مطرح کردیم که اسرائیل نباید بدون پاسخگویی و محافظت از غیرنظامیان در آن فضای نبرد، یک حمله بزرگ در رفح انجام دهد.

رئیس پنتاگون گفت: پس از ارزیابی وضعیت، یک محموله مهمات (برای اسرائیل) را متوقف کردیم.

آستین ضمن تاکید بر اینکه هیچ تصمیم نهایی در مورد آن محموله یا انتقال تسلیحات دیگر به اسرائیل گرفته نشده، افزود: توقف تسلیحات تاثیری بر 26 میلیارد دلار کمک تکمیلی که کنگره در ماه گذشته تصویب کرد، نداشت.

وی با این همه تصریح کرد که ایالات متحده همچنان به حمایت از امنیت اسرائیل و حق دفاع از خود متعهد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو و ترور ۴ نفر در جنوب لبنان
  • بایدن: در صورت حمله به رفح، به اسرائیل سلاح نخواهیم داد
  • سفر به ایران قدیم؛ این مرد خلبان مخصوص بالگرد اشرف پهلوی بود (+عکس)
  • اکثر دموکرات های آمریکا معتقدند اسرائیل در حال نسل‌کشی است
  • ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران
  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • واکنش شولتز به حملات علیه سیاستمداران آلمانی
  • صدای نامزدهای انتخابات مجلس در «ایران‌صدا»
  • نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان