Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم کوتاه «مادر برفی» که در سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، نگاه مثبت این جشنواره به فیلم‌های قوم‌نگارانه و کارگردانان زن را ستود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «مرجان خسروی»، کارگردان جوان فیلم کوتاه «مادر برفی» که در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: من چندی پیش در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشتم و همان زمان هم آروزی حضور فیلمم در جشنواره فیلم فجر را در دل داشتم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «مادر برفی» اولین فیلم داستانی من است که آن را ساخته‌ام و از اینکه به جشنواره فجر راه یافته بسیار خوشحالم، چرا که این اتفاق برای ما فیلم‌سازها مخصوصا فیلم‌سازان زن، اتفاق بسیار خوشایندی است. به این دلیل که به نظر من جشنواره فیلم فجر مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی در حوزه سینمای ایران است و وقتی فیلم هر کارگردانی در کنار آثار اساتید و فیلم‌سازان بزرگ سینمای کشور، کسانی که سینما را جدی‌تر دنبال می‌کنند، قرار می‌گیرد احساس خوشی دست می‌دهد.

این کارگردان جوان ادامه داد: نکته مهمی که دوست دارم بیان کنم نگاه فجر به فیلم‌های قومیتی است. من همیشه نگران بودم که شاید به دلیل اینکه فیلمم را با گویش محلی می‌سازم و فیلمی است که زیرنویس دارد، از چنین جشنواره‌ای باز بماند و این اتفاق خوبی بود که این جشنواره نظر مثبت و مساعدی نسبت به آثاری با نگاه و محوریت قوم‌نگارانه و حتی گویش بومی داشته است.

خسروی افزود: از سوی دیگر بابت اینکه به تدریج به فیلم‌سازان زن توجه بیشتری می‌شود، خیلی خوشحالم. به هر حال همه می‌دانند که فیلم‌سازی کار بسیار سختی است و به‌ویژه برای خانم‌ها سختی بیشتری دارد و این سختی با دیده شدن و پذیرش در جشنواره‌ها کمی فراموش و قابل تحمل‌تر می‌شود.

مرجان خسروی در پایان اظهار داشت: از آنچه پیش آمده خوشحالم و امیدوارم سال دیگر وقتی بار دیگر با شما سخن می‌گویم، دومین فیلم کوتاهم که در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار دارد و با محوریتی شبیه به «مادر برفی» است، نیز به جشنواره فجر راه پیدا کرده باشد و موضوع سخنمان آن اتفاق باشد.

گفتنی است، فیلم «مادر برفی» اثری از حوزه هنری خوزستان است که به عنوان تنها نماینده استان به جشنواره فیلم فجر راه یافته است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مادر برفی حوزه هنری جشنواره فیلم فجر جشنواره فجر فیلم کوتاه فیلم سازان مادر برفی فجر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • رفتن خطیر کمتر از قهرمانی استقلال نیست! / بهترین شب زندگی نکونام بود
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • تراکتور و استقلال به دنبال مساوی بودند
  • درخشش تسنیم در جشنواره رسانه‌ای لرستان/ ۳ خبرنگار برتر شدند
  • بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ رکورد تحسین‌برانگیز توماس مولر / عکس