Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@20:26:05 GMT

کدام گروه سنی بیشترین میزان خودکشی را دارند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۱۴۱۰

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش نیوز، به نظر شما چرا سالمندان خودکشی می‌کنند و چه عواملی در خودکشی آنان نقش دارند؟

بر اساس آمار منتشرشده، میزان خودکشی سالمندان کمتر از میزان واقعی است، زیرا از آن به‌عنوان خودکشی خاموش یاد می‌شود، گرسنگی، کمبود آب و تصادفات از مهمترین موارد مؤثر در خودکشی خاموش است.

عوامل بسیاری مطرح است که باعث می‌شود فرد مسن تصمیم به خودکشی بگیرد که درذیل به آنها اشاره‌شده است:

تنهایی

یکی از عوامل اصلی تنهایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوران پیری، فرد مسن ممکن است بسیاری از افراد ازجمله همسر، خانواده و دوستانش را از دست دهد و دوستان قدیمی نیز مشکلاتی مانند مشکل حرکتی، بینایی، شنوایی و یا حافظه دارند و فرد مسن نمی‌تواند به‌راحتی با آنان ارتباط برقرار کند.

رانندگی افراد سالمند بسیار مهم است، زیرا عدم توانایی در رانندگی موجب وابستگی فرد به دیگران می شود.

افسردگی

افسردگی و سایر مشکلات روانی و جسمی هم می‌تواند در تصمیم سالمند برای خودکشی مؤثر باشد.برخی از محققان بر این باورند که افسردگی از تنهایی برای سالمندان خطرناک‌تر است.

برای بسیاری از سالمندان، نداشتن هدف در زندگی از مهمترین عوامل افسردگی است. برای افرادی که خودکفا بوده‌اند، تکیه به دیگران می‌تواند باعث احساس ناتوانی یا ناامیدی شود.

گاهی اوقات، افراد مسن علائمی از افسردگی را با عدم خوردن یا آشامیدن، دوری از دیگران، گریه و احساس بی‌ارزشی نشان می‌دهند.

کاهش سلامت جسمی

کاهش سلامت جسمی در سالمندان از دیگر عوامل مؤثر در خودکشی است.همان‌طور که می‌دانیم بدن افراد با افزایش سن تغییر می‌کند، افراد دیگر توانایی و قدرت گذشته را ندارند و همچنین مشکلاتی مانند کاهش بینایی یا شنوایی هم دارند.

هرچه بیماری سالمندان ناتوان‌کننده‌تر باشد، وابستگی به دیگران افزایش می‌یابد و برای افرادی که در زندگی جوانی خود متکی به دیگران نبوده‌اند می‌تواند عاملی برای تضعیف روحیه باشد.

جلوگیری از خودکشی در افراد مسن نیاز به یک رویکرد چندوجهی دارد، به‌طور قطعی داشتن تماس انسانی بیشتر برای کاهش تنهایی اهمیت زیادی دارد. ملاقات با افراد، تماس از طریق تلفن و سفر می‌تواند از مهمترین عوامل مقابله با تنهایی باشد.

البته با پیشرفت فناوری افراد مسن می‌توانند با دیگران تماس تصویری داشته باشند.

محققان توصیه می‌کنند که پزشکان، سالمندان را برای عوامل مؤثر در خودکشی غربالگری کنند و علائم هشداردهنده را به اعضاء خانواده آموزش دهند تا در صورت مشاهده از انجام خودکشی جلوگیری کنند.

درنهایت، همیشه در زندگی با سالمندان طوری رفتار کنید که می‌خواهید در سالمندی با شما رفتار کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خودکشی سلامت روان افسردگی افراد مسن فرد مسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات در اقتصاد را تورم می‌گویند که وجود تورم بالا، بی‌ثبات و ماندگار در هر اقتصادی مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند، از جمله آن می‌توان به کاهش قدرت خرید و رفاه خانوارها، کاهش ارزش پول ملی، افزایش نااطمینانی به آینده و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد. تورم در ایران دلایل مختلفی دارد از نوسانات ارزی تا نقدینگی اما یکی از عوامل کمتر مورد توجه مسئله انتظارات تورمی است.
 
 انتظارات تورمی یعنی پیش‌بینی از میزان تورم در آینده که منجر به تصمیم گیری در حوزه های مثل قیمت گذاری، ‌ خرید و فروش و ... می‌شود. انتظارات تورمی تحت تاثیر اخبار و رویدادها تغییر می کند، خوش بینی به آینده میتواند منجر به کاهش تورم شود و بدبینی نسبت به آینده بر آتش انتظارات تورمی می‌دمد. بنابراین برای هر سیاست گذاری شناخت این انتظارات تورمی و عوامل موثر بر آن اهمیت دارد.
 
عوامل موثر بر قیمت ارز از نظر مردم

در این راستا اخیرا مرکز افکار سنجی سرمایه گزارشی از نتایج نظرسنجی از مردم در زمینه انتظارات تورمی منتشر کرده است. این مرکز نظرسنجی با جامعه نمونه ۱۰۵۹ نفر از شهروندان سراسر کشور در فروردین ۱۴۰۳ انجام داده است. طبق این گزارش ۲۳/۸ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که جنگ با اسرائیل بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت ارز در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۱ درصد عنوان کردند که انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بر افزایش قیمت ارز اثرگذار است. همچنین ۱۹/۲ درصد درگیری سیاسی قوا را موثر دانسته، ۱۸/۴ درصد گفته‌اند افزایش قیمت بنزین و سوخت، ۱۶/۱ درصد حذف ارز ترجیحی و ۱/۵ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت ارز موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر قیمت مسکن

در بخش دیگری از این گزارش به پاسخ و نتیجه پرسش دیگری از مردم مبنی بر اینکه کدام یک از عوامل بیشترین تأثیر را بر افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ می‌گذارند، پرداخته شده است.
 
طبق بررسی‌های انجام شده ۲۱/۳ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که افزایش قیمت بنزین و سوخت بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۱۹/۹ درصد عنوان کردند که حذف ارز ترجیحی بر افزایش قیمت مسکن اثرگذار است، ۱۹/۴ درصد درگیری سیاسی قوا را موثر دانسته، ۱۸/۵ درصد گفته‌اند جنگ با اسرائیل، ۱۷/۹ درصد انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و ۳ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت مسکن موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر افزایش طلا و سکه

۲۴/۱ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که جنگ با اسرائیل بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۱/۵ درصد عنوان کردند که انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بر افزایش قیمت طلا و سکه اثرگذار است. همچنین آنها ۱۸/۶ درصد حذف ارز ترجیحی را موثر دانسته و ۱۷/۲ درصد گفته‌اند افزایش قیمت بنزین و سوخت، ۱۶/۶ درصد درگیری سیاسی قوا و ۲ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت طلا و سکه موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر قیمت خودرو

علاوه موارد گفته شده موضوع خودرو و پیش بینی از عواملی که می‌تواند در سال جاری بر افزایش قیمت آن تأثیر بیشتری داشته باشد هم در این گزارش اشاره شده است که طبق نظرسنجی انجام شده ۲۲/۱ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که افزایش قیمت بنزین و سوخت بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۰/۸ درصد عنوان کردند که حذف ارز ترجیحی بر افزایش قیمت خودرو اثرگذار است، ۱۸/۴ درصد انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا را موثر دانسته، ۱۸/۳ درصد گفته‌اند جنگ با اسرائیل، ۱۷/۸ درصد درگیری سیاسی قوا و ۲/۶ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت خودرو موثر ندانسته‌اند.

دیگر خبرها

  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟