Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@03:47:50 GMT

اجرا و بازنگری ۲۰۰ طرح هادی روستایی در فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۱۴۷۶

اجرا و بازنگری ۲۰۰ طرح هادی روستایی در فارس

به گزارش خبرنگار مهر، عطالله زمانی شنبه در جمع خبرنگاران دهه فجر را فرصتی برای بازگویی و انعکاس عملکردهای دستگاه‌های اجرایی دانست وگفت: در دهه فجر امسال با اعتباری معادل ۸۰۵ میلیارد ریال ۲۰۰ طرح هادی روستایی در استان فارس اجرا یا بازنگری می‌شود، این طرح‌ها در همه شهرستان‌های فارس وجود دارد و از سال ۹۶ کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صدور ۱۴ هزار و ۹۴۳ جلد سند در مناطق روستایی و واگذاری هفت هزار و ۸۹ قطعه زمین دراین مناطق بخشی دیگر از فعالیت‌های توسعه روستایی است که در دهه فجر امسال به ثمر می‌نشیند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین از اجرای طرح مقاوم سازی و بازسازی ۱۲ هزار و ۱۵۱ و احد روستایی با بهره گیری از ۲,۱۸۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: این طرح‌ها از سال گذشته و امسال آغاز شده و اکنون با اجرای طرح در اختیار صاحبان آنها قرار گرفته و زمینه استفاده از واحدها فراهم شده است.

زمانی تصریح کرد: در سال جاری، کمک‌های بلاعوض پرداختی به واحدهای مسکن روستایی و بازسازی پس از حوادث رشد چشمگیر داشته است و ۸۳۰۴ واحد از ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بهره مند شده‌اند.

وی تأمین مسکن شهری برای طبقات و اقشار مختلف با سطوح درآمدی مختلف را از کارکردهای بنیاد مسکن برشمرد و گفت: با اجرای پروژه مسکونی نشاط در منطقه سلطان آباد شیراز، نگرش متفاوتی به تأمین مسکن شهری ایجاد شده است، این طرح علاوه بر اینکه در ساماندهی حاشیه نشینی در کلان شهر شیراز تأثیر بسزایی دارد به عنوان یک الگوی قابل اعتنا در احداث مسکن زیبا و مستحکم نیز مطرح است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: امسال با صرف ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات و ۷۵ میلیارد ریال خودیاری و آورده متقاضیان و در مجموع با ۱۲۳ میلیارد ریال اعتبار، پروژه ۹۶ و احدی نشاط شیراز پیشرفت چشمگیر داشته است، این طرح با ۱۱۰۵۶ متر مربع متراژ کل ساختمان‌ها در قالب ۲بلوک شش طبقه قالب تونلی در حال احداث است.

زمانی همچنین پروژه کوثر سلطان آباد سه که در قالب ۳۲و احد احداث شده را از طرح‌های چشمگیر در حوزه مسکن شهری دانست و گفت: این طرح با بهره گیری از ۲۵ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خودیاری و آورده متقاضیان و در مجموع با صرف ۳۸ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال اعتبار در حال اجرا است و زمینه واگذاری آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: در این طرح ۳۰۰۸ متر مربع متراژ کل ساختمان‌ها در قالب ۹بلوک دو طبقه اسکلت بنایی اجرا شده و ۳۸ خانوار از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین کلنگ زنی پروژه ۱۴۰و احدی بوم محله نشاط سلطان آباد را از طرح‌های دهه فجر امسال برشمرد و گفت: در این طرح ۱۶۸۰۰ متر مربع متراژ کل ساختمان‌ها در قالب بلوک‌های ۲ طبقه اسکلت بتونی اجرا شده که با ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۸۰ میلیارد ریال آورده متقاضیان و در مجموع با ۳۳۶ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و ۱۴۰ خانوار از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

زمانی گفت: کلنگ پروژه ۲۲۴و احدی نشاط سلطان آباد به زمین می‌خورد، در قالب این طرح ۲۰۱۶۰ متر مربع ساختمان در قالب بلوک‌های قالب تونلی ۶ طبقه احداث خواهد شد، این طرح با بهره گیری از ۸۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۳۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آورده متقاضیان و در مجموع با ۴۰۳ میلیارد ریال اعتبار کلید می‌خورد و ۲۲۴ خانوار از خدمات آن بهره مند می‌شوند. ‌

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا تسهیلات بانکی دستگاه های اجرایی دهه فجر زمین کلان شهر انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس میلیارد ریال تسهیلات میلیارد ریال اعتبار بهره گیری ریال تسهیلات دهه فجر امسال میلیون ریال سلطان آباد مسکن شهری اجرا شده طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی گفت: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

او افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار کنند و بر فعالیت آنان‌ نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

به گفته او، تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند. 

افلاطونی گفت: هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد