Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@10:27:52 GMT

قادر مولان پور کیست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۱۵۰۴

قادر مولان پور کیست؟

قادر مولان پور مشهور به 'وه ستا قادر ره ش. هه رمی' (استاد قادر)، پدر سه شهید بزرگوار است که در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۵ و در سن ۷۰ سالگی در منزل شخصی خود درگذشت. تهیه و اکران فیلم درخت گردو که روایتی از زندگی او را در خود جای داده است، دوباره یاد وی و فرزندان شهیدش را در دل‌ها زنده کرد.

به گزارش «تابناک»، این همسر و پدر سه شهید در ۷ تیر سال ۶۶ بر اثر بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق و اصابت یک بمب به روستای 'ره ش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هه رمی' از توابع بخش مرکزی شهرستان سردشت سه فرزندش به نام‌های شهین، ناصر و مال مال مولان پور و همچنین همسرش در حالی که باردار و پابه ماه بود را از دست داد.

همسر مرحوم مولان پور، پس از وضع حمل در یکی از بیمارستان‌های شهر تبریز شهید شد. مولان پور هم در حالی که برای دفن یکی از فرزندانش از تبریز راهی سردشت شده بود خبر شهادت همسرش را هم به او دادند.

پیشتر انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی شهرستان سردشت، قادر مولان پور را نماد مظلومیت هشت هزار و ۲۴ مصدوم شیمیایی ۷ تیر سال ۶۶ این شهرستان معرفی کرده بود.

وضعیت پیش آمده برای قادر مولان پور در دوران جنگ، یکی از شاهدان و اسناد معتبر پرونده قضایی هشت سال جنگ تحمیلی عراق ضد کشورمان در لاهه کشور هلند و تنها پرونده مطرح شده در یک دادگاه اروپایی بود که منجر به ۱۷ سال محکومیت فرانس فان آنرات به عنوان جنایتکار جنگی شد.

فیلم درخت گردو که در سال ۱۳۹۸ و به کارگردانی محمد حسین مهدویان در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد،   زندگی قادر مولان پور قهرمان کُرد تباری را به تصویر می‌کشد که تنها بازمانده خانواده قربانی بمباران شیمیایی سردشت است که روایتی از اصابت چهار بمب شیمیایی رژیم بعث عراق به نقاط مختلف شهر مسکونی سردشت در ۷ تیر سال ۶۶ را نشان می‌دهد.
"قادر مولان پور" که نقش آن را پیمان معادی بازی می‌کند قهرمانی است که در این بمباران شیمیایی ۳ فرزند و همسر خود را از دست داد و سال‌ها در یافتن نوزاد خود انتظار کشید و بالاخره در ۱۱ دی ۹۵ درگذشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم درخت گردو شهرستان سردشت محمد حسین مهدویان فیلم درخت گردو حمله شیمیایی استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بمباران شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر


به گزارش تابناک، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مدیر یکی از دستگاه های اجرایی به همراه یک نفر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام دریافت رشوه دستگیر شدند.

 ناصر عتبانی در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی یکی از اعضای شورای شهر سردشت و نیز رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرسی رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد با قاطعیت در جریان است و اجازه نخواهیم داد کسی با سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی خود قوانین را زیر پا بگذارد.

سردشت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است.

 

ایرنا

دیگر خبرها

  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست