Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، عدل هاشمی پور افزود: مطالعات این طرح با هدف تامین آب شرب شهر دیشموک، قلعه رئیسی و روستاهای اطراف این مناطق از سال ۹۷ آغاز شد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح از هفته دوم بهمن ماه ۹۸ آغاز شده است.

هاشمی پور اضافه کرد: در اجرای این طرح بند انحرافی از رودخانه گندمکار ۱۴ کیلومتر خط انتقال و مخزن ۲ هزار مترمکعبی باید ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بعد از اجرای این طرح در بخش دیشموک با ساخت خط انتقال به طول ۲۳ کیلومتر آب پایدار شهر قلعه رئیسی نیز تامین می‌شود.

هاشمی پور گفت: با بهره‌برداری از این طرح آب پایدار شهر دیشموک، قلعه رئیسی و روستاهای حومه در طول مسیر این طرح از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره مند خواهند شد.

در ۳ سال اخیر غلظت سولفاتِ چاه آب آشامیدنی بخش دیشموک بالا رفته و سبب گلایه مندی مردم این منطقه شده‌ است.

در حال‌ حاضر آب آشامیدنی شهر دیشموک از طریق ۲ حلقه چاه حفاری شده در منطقه خرسک تامین می‌شود.

بخش دیشموک یکی از مناطق پرآب در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که رودخانه آجم، رود ریش، چیلر، لیراب، گندم کار و فارتق از مهم‌ترین منابع آبی این منطقه هستند.

شمار مشترکان آب شرب شهر دیشموک بیش از ۲هزار مشترک است.

بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه بیش از ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد.

شهر دیشموک از شمال به شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری، از غرب به ایذه و باغملک در خوزستان، از جنوب به ارتفاعات سه‌هزار متری کوه سیاه و بخش بهمئی گرمسیر و از شرق به بخش‌های مارگون و چاروسا و شهر دهدشت ارتباط دارد.

کد خبر 483073 برچسب‌ها استان کهگیلویه آب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه آب آب آشامیدنی بخش دیشموک شهر دیشموک قلعه رئیسی هاشمی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی در حاشیه بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بروجرد در گفتگو با خبرنگاران گفت: در بخش‌های مختلف طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف اجرا قرار دارد. 
وی اظهار داشت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور ۴۵ هزار هکتار زمین تامین و در اختیار طرح قرار داده شده است. 
معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: برای اجرای طرح جوانی جمعیت نیز سال گذشته ۷۰ هزار قطعه زمین در کشور تامین و به مردم تخصیص داده شد. 
مالکی افزود: امسال نیز برای اجرای طرح جوانی جمعیت، زمین مورد نیاز تامین و به مشمولان تخصیص داده خواهد شد. 
وی اظهار داشت: در استان لرستان در برخی از شهر تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن به تاخیر افتاده و باید با برنامه ریزی سریعا تعیین تکلیف شوند. 
وی بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان بروجرد زمین تامین و پروژه‌ها شروع شده ولی یک سری مشکلات جزئی در بحث تسهیلات و آماده سازی وجود دارد که حل خواهد شد. 
معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و چند متغیر دارد، اولین موضوع تامین زمین است، موضوع دیگر بخش آورده مردم است، که باید مشارکت کنند و سهم آورده خودشان را تکمیل کنند. 
مالکی افزود: آنچه که دولت باید پیگیری کند بحث تسهیلات است، برای اینکه فشار کمتری به مردم وارد شود زیرساخت‌ها را انجام خواهیم داد، اگر هم افزایی بین متقاضیان و دولت انجام شود تا پایان سال آینده واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.
وی اظهار داشت: مکلف به تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت هستیم و به مرور در حال تامین زمین می‌باشیم، در شهرستان بروجرد برای تامین زمین جوانی جمعیت مشکلی وجود ندارد، در خرم‌آباد نیز تابع زمینی است که برای طرح نهضت ملی مسکن تامین می‌شود و بخشی نیز به طرح جوانی جمعیت اختصاص خواهد داشت. 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • طعنه سنگین هاشمی طبا به رئیسی و کابینه اش: دائما برای هم نوشابه باز می کنید، فکر می کنید روز عروسی تان است /مغرور به «روز عروسی» نباشید!
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند